Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
18.01.2022 16:10 - Преди 100 години София родата и Аз
Автор: panazea Категория: Видео   
Прочетен: 880 Коментари: 2 Гласове:
8


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

На времето прадядо ми Никола Атанасов ,учителят , разбрал ,че няма живот в Охрид , зарязал къща и имоти ,натоварил на каруцата жената и децата и заедно с братята си и с още 600 000 бежанци от Македония се запътил към „Свободна България” . От Беломорска Тракия пък тръгнали други 300 000 българи .

Пристигайки в София , той се захванал с търговия , че с даскалъка не ще изхрани челядта си . Купил си апартамент на ул.” Сливница „ , построил си вила „Охридъ” в Банкя . В тази вила по време на бомбандировките над София приютил децата и внуците си и така ги спасил.

И така той работил и отгледал 5 дъщери и трима синове . Най-голямата и най-хубавата си дъщеря Ружа дал за жена на едно хубаво , небогато момче със занаят . Знаел е , че за времето е по-ценно да имаш занаят , отколкото пари . Със занаят можеш да изхраниш семейство.

И така от най-хубавото , най-хубавото съм се родила аз , а пък моите синове са хубави на квадрат.

София тогава наброявала 300 000 хиляди души , всички се познавали , били учтиви и възпитани.

Аз като гледам сега София  с над два милиона автомобила , прашна и разкопана , то не остана нито една улица неразкопана! И тези нови строежи , нови кръпки на стара дреха . Гледам как София се пука по шевовете си . Това Вавилонско спълпотворение . Идва ми да натоваря челядта си на моята каруца и да търся спокойно място за живеене!

Авантюристичният дух на прадядо ми живее в мен .

Моя София стара и нова

http://www.youtube.com/watch?v=J9Na5sFIIJk

Разходка в Стара София - www.stara-sofia.com

http://www.youtube.com/watch?v=Dnpjz-1t5_M

Old Sofia

http://www.youtube.com/watch?v=qeQ-2byeLG4

Sofia, Bulgaria

http://www.youtube.com/watch?v=kl0GtqDD_ys

http://www.youtube.com/watch?v=42whYyv2EkE

http://www.youtube.com/watch?v=dSV4gpm8yAo 
https://panazea.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/11/13/predi-100-godini.435555




Гласувай:
8



Следващ постинг
Предишен постинг

1. leonleonovpom2 - Здравей, Тони!
18.01.2022 17:58
Умен и прозорлив човек е бил прадядо ти!
Българите са имали много деца тогава и така България е оцеляла Но , аз имах предвид мнението му за занаята
Дядо ми ми е разправял, че когато се е върнал от Втората Балканска война, го е пресрещнал вуйчо му- известният Григор Чешмеджиев В края на разговора го попитал ,какво смята да прави? И го посъветвал, да изучи занаят, за повече няма да има време, защото скоро ще има Нова война! Която ще продължи дълго и като се върне, ще бъде късно, тепърва да започва!
Дядо ми го послушал Започнала ПСВ, която за него продължила седем години!

С късмет си, че си имала такъв прадядо!

Всичко най- добро!
цитирай
2. panazea - Благодаря , Лео , за коментара ! И ти напиши за твоите деди ! Историите са поучителни.
18.01.2022 18:14
Аз се възхищавам на моите прадядовци и всеки заслужава да се опише ,от къде е тръгнал , какво е постигнал. За поука на младото поколение.
Защото техният живот не е бил лек , но те са се съхранили , отгледали са си децата и са постигнали забележителни успехи ! Техният живот е за пример !
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: panazea
Категория: Технологии
Прочетен: 6896842
Постинги: 3990
Коментари: 11585
Гласове: 56449
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930