Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
12.01.2014 16:53 - Живота е кратък, да не го разпиляваме в безмислени ежби!!!
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 5988 Коментари: 25 Гласове:
37

Последна промяна: 13.01.2014 13:23

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Тихо, тихо тя едвам догаря
и изпуска ленти тънък дим
замечтани тримата мълчим
аз, димът и моята цигара.

Радост, скърби, сладостни копнежи
или кът прекрасен и любим,
ах, угасва всичко кат цигара
и изчезва всичко като дим.

Колко сенки в шумна надпревара
ежечасно лутат се край мен,
те не виждат своята цигара,
ни димът на миналия ден.

Все едно и също се повтаря,
все едно и също ний творим,
вчерашното днеска се събаря,
днешното пък утре ще срутим.

Ах.., в нашта слепота и вяра,
без посока ний в нощта вървим,
бързо гасне всякоя цигара
и изчезва всичко като дим.

Тихо, тихо тя едвам догаря
и изпуска ленти тънък дим,
замечтани тримата мълчим
аз, димът и моята цигара.

image

Това стихотворение  моят баща изрецитира миналото лято на своята 90-годишнина. Има много мъдрост в него, която не е зле да си я припомняме от време на време, за да останем хора. Знаете ли кой го е написал? Подавам ви жокер-погледнете долу в двете клипчета има нещо общо.





Тагове:   стихове,


Гласувай:
43



Следващ постинг
Предишен постинг

1. aip55 - Аз пък
12.01.2014 18:08
виждам много мъка, за изживяното:
замечтани тримата мълчим
аз, димът и моята цигара.
В последните си мигове сме винаги сами.........
цитирай
2. kasnaprolet9999 - виждам много мъка, за изживянот...
12.01.2014 18:21
aip55 написа:
виждам много мъка, за изживяното:
замечтани тримата мълчим
аз, димът и моята цигара.
В последните си мигове сме винаги сами.........


Според мен цигарата символизира нашия живот. Моят баща никога не е пушил, но това стихо му е любимо, даже ни метна, че той го е писал:)))
Той наистина има много свои стихотворения и в началото му повярвах. А иначе е така, някои са сами не само в края, а изобщо, защото не умеят да общуват.
цитирай
3. mt46 - Поздрав!...
12.01.2014 18:34
Общото е, че автор на текстовете е Добри Жотев...
цитирай
4. hoho22hoho22 - :) да ти кажа за живота
12.01.2014 18:40
Животът е пясъчен часовник. Когато си млад не виждаш как пясъка пада в долната сфера. Колкото повече остаряваш, толкова по-бързо тече и пясъка и накрая ти се струват последните години като миг, както последните песъчинки които бързо бързо падат.
цитирай
5. dedenze - Да такава е житейската философия !
12.01.2014 18:55
Хубаво е"аз, димът и моята цигара" , даже и да е вредно !
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Общото е, че автор на текстовете е ...
12.01.2014 19:07
mt46 написа:
Общото е, че автор на текстовете е Добри Жотев...


Така е. Интересното е, че не можах да го намеря в нета цялото стихотворение, а само първия куплет и то вмъкнат в един негов разказ. Имаш ли го случайно в някоя негова стихосбирка?
цитирай
7. kasnaprolet9999 - Животът е пясъчен часовник. Когато ...
12.01.2014 19:10
hoho22 написа:
Животът е пясъчен часовник. Когато си млад не виждаш как пясъка пада в долната сфера. Колкото повече остаряваш, толкова по-бързо тече и пясъка и накрая ти се струват последните години като миг, както последните песъчинки които бързо бързо падат.


Много интересно сравнение. Моята майка обаче казва, че много бавно й минава времето в последните години. Различни хора и съдби и сигурно от значение е как живееш.
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Хубаво е"аз, димът и моята ...
12.01.2014 19:12
dedenze написа:
Хубаво е"аз, димът и моята цигара" , даже и да е вредно !


Според мен цигарата символизира нашия живот. Моят баща никога не е пушил, но също като теб го намира за хубаво това стихотворение.
цитирай
9. stela50 - В това стихотворение баща ти е открил нещо свое,
12.01.2014 19:36
нещо свързано с миговете на живота му, цигарата
е символ, стихът - послание... житейска философия.
Вълнуващо е, Пролет ...
Прегръдки !
цитирай
10. kasnaprolet9999 - нещо свързано с миговете на живота ...
12.01.2014 19:45
stela50 написа:
нещо свързано с миговете на живота му, цигарата
е символ, стихът - послание... житейска философия.
Вълнуващо е, Пролет ...
Прегръдки !


Точно така е, то и аз до сега обяснявах по-горе да не се възприема цигарата буквално, тя символично представя живота ни.
цитирай
11. metlichina - мъдро, вълнуващо...
13.01.2014 00:23
стихотворение на Добри Жотев... и някак тъжно..
и остава в сърцето..
цитирай
12. planinitenabulgaria - Поздрави за постинга и за блога Ти като цяло.
13.01.2014 09:52
Имам към Теб един въпрос:
Аз съм доста музикален и на мен писаното слово ми звучи в определена тоналност. Не мога да си оясня обаче защо Поница-та и Миледи-то ми звучат по един и същи начин? Чакам ги да се изкоментират в блога Ти, но този път май ще им се наложи някъде другаде да сторят това. И правилно!
цитирай
13. mt46 - Правописна грешка - "езечасно"...
13.01.2014 12:21
Не е сигурно дали първият куплет е на Жотев /може героят на разказа да цитира друг поет/... Второ - това не доказва, че цялото стихо е на Жотев. Възможно е друг да го е дописал...

Още нещо - въпросният куплет /първият/ се различава като начин на римуване от останалите... Само във втората строфа няма римуване между първия и третия стих /копнежи - цигара/, което професионален поет не би допуснал...
цитирай
14. kasnaprolet9999 - стихотворение на Добри Жотев. . . и ...
13.01.2014 13:17
metlichina написа:
стихотворение на Добри Жотев... и някак тъжно..
и остава в сърцето..


Благодаря ти. Вече не съм сигурна, дали е от Добри Житев или моя баща го е написал или дописал. До сега само първия куплет го намирам в нета в разказ на Жотев, виж коментар № 13. mt46 . Помолила съм двама поета в блога да потърсят информация за това стихотворение. Баща ми твърди, че го е посветил на свой приятел, но не ми каза на кого.
цитирай
15. kasnaprolet9999 - Имам към Теб един въпрос: Аз съм ...
13.01.2014 13:21
planinitenabulgaria написа:
Имам към Теб един въпрос:
Аз съм доста музикален и на мен писаното слово ми звучи в определена тоналност. Не мога да си оясня обаче защо Поница-та и Миледи-то ми звучат по един и същи начин? Чакам ги да се изкоментират в блога Ти, но този път май ще им се наложи някъде другаде да сторят това. И правилно!


Благодаря ти за оценката. Възможно е да си прав, двете никога не са коментирала заедно, но за сметка на това миледито пуска постинги за мен с ценни съвети и не само.
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Не е сигурно дали първият куплет е на ...
13.01.2014 13:31
mt46 написа:
Не е сигурно дали първият куплет е на Жотев /може героят на разказа да цитира друг поет/... Второ - това не доказва, че цялото стихо е на Жотев. Възможно е друг да го е дописал...

Още нещо - въпросният куплет /първият/ се различава като начин на римуване от останалите... Само във втората строфа няма римуване между първия и третия стих /копнежи - цигара/, което професионален поет не би допуснал...


Благодаря, направих корекцията. Това с римуването си е така, но е възможно да е позабравил малко тази част от стиха, все пак е на 90 г.
Освен това в неговия вариант има разлика във втората строфа на първия, респ. последния куплет от това, което е публикувано в нета.
При него е следното: и на къдри вие се на дим. Не го написах така, защото реших, че го е забравил и в нета е правилното, още повече че го видях на още две места, пак само с един куплет.
цитирай
17. grigorovaveneta - Харесва ми
13.01.2014 13:43
Харесва ми, дори и да е плод на съвместните усилия на повече хора! Мъдро е и нежно, и тъжно...
цитирай
18. kasnaprolet9999 - Харесва ми, дори и да е плод на съв...
13.01.2014 14:10
grigorovaveneta написа:
Харесва ми, дори и да е плод на съвместните усилия на повече хора! Мъдро е и нежно, и тъжно...


Благодаря ти, видях че и ти пишеш стихове, но в тях освен тъга по изминалите дни, проблясва и лъч надежда за нещо хубаво, което предстои. Много ми хареса това:

Тъгуваш за отминалите дни,

докато сърцето пак те заболи,

докато душата се задъха

и в очите ти заплува мъка.

Не превръщай спомените си в мечти.

Върви напред – надеждата крепи.

Животът хубав е и затова

живей сега, живей сега…
цитирай
19. iliada - Добре е Невенка колкото по-късно направим тази равнжосметка все пак..........
14.01.2014 08:27
Радост, скърби, сладостни копнежи
или кът прекрасен и любим,
ах, угасва всичко кат цигара
и изчезва всичко като дим.

Желая хубав ден!
цитирай
20. kasnaprolet9999 - Радост, скърби, сладостни копн...
14.01.2014 13:57
iliada написа:
Радост, скърби, сладостни копнежи
или кът прекрасен и любим,
ах, угасва всичко кат цигара
и изчезва всичко като дим.

Желая хубав ден!


Добре е и да го знаем по-рано, то за това ходенето отвреме-навреме по гробищата е полезно, та да ценим хубавите мигове в живота си и да не ги пропиляваме за глупости.
цитирай
21. iliada - Винаги когато съм ходила ТАМ си мисля ,точно това......
16.01.2014 08:27
kasnaprolet9999 написа:
iliada написа:
Радост, скърби, сладостни копнежи
или кът прекрасен и любим,
ах, угасва всичко кат цигара
и изчезва всичко като дим.

Желая хубав ден!


Добре е и да го знаем по-рано, то за това ходенето отвреме-навреме по гробищата е полезно, та да ценим хубавите мигове в живота си и да не ги пропиляваме за глупости.

цитирай
22. mileidi46 - Ex, какви са тия минуси бе мила. . . ...
17.01.2014 00:11
Ex,какви са тия минуси бе мила...
някой пак го е стегнала шапката яко...
Татко ти е пич,обаче..:))
цитирай
23. kasnaprolet9999 - Ex, какви са тия минуси бе мила. . . ...
17.01.2014 15:21
mileidi46 написа:
Ex,какви са тия минуси бе мила...
някой пак го е стегнала шапката яко...
Татко ти е пич,обаче..:))


Що изобщо питаш за тези минуси- посещават ме редовно лидис с цялата си флотилия , понички, банички, миледита, знаеш как става.
А за баща ми си права, третата му жена е само с 5 г. по-голяма от мен и добре си го гледа. Оказа се, че и стихчето след първия куплет е негово, поетите от блога преровиха цялата поезия на Жотев и не намериха такова стихо. Явно не е излъгал, като ми каза, че е негово това стихотворение.
цитирай
24. mileidi46 - Знам...
17.01.2014 17:57
нали знаеш...бия самара -да се сети магарето..ама не!!
не става!:)))
цитирай
25. kasnaprolet9999 - нали знаеш. . . бия самара -да се сети ...
18.01.2014 20:33
mileidi46 написа:
нали знаеш...бия самара -да се сети магарето..ама не!!
не става!:)))


И все пак си права, ката казваше в друг един постинг-браво, не им се давай. Тодор Колев в една песен казва, че с простака трябва да се воюва, но за да разбереш защо погледни в следващия ми постинг, където е клипчето.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15319874
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031