Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
18.06.2012 00:01 - Госпожо Фандъкова-никой човек не заслужава такава жестока смърт.
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 13756 Коментари: 58 Гласове:
40

Последна промяна: 18.06.2012 00:27

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Нахапаният от бездомни кучета във вторник Христо Панков на 88 години е починал тази сутрин в 7 ч. Това съобщиха от "Пирогов", където беше настанен мъжът.

Той беше приет с множество рани, като тежко бяха пострадали двата му крата. Инцидентът се случи в столичния квартал Редута, в градинка близо до зала "Фестивална".

Заради напредналата си възраст, мъжът е имал съпътстващи заболявания, които утежнили състоянието му. Пироговските специалисти установили, че пациентът е страдал от хронична бъбречна недостатъчност, исхемична болест на сърцето, ритъмна форма, пристъп на сърдечно мъждене, сърдечна недостатъчност, 2,3 функционален клас, артериална хипертония и старческа деменция.

Във вторник сутринта снахата на Панков подава сигнал за изчезването му, а вечерта мъжът е открит с изядени крака в градинка до зала "Фестивална".

Мисля си, че въпреки всички "съпътстващи заболявания" човекът е можел да се разхожда навън и да изживее дните, които са му отредени. Имал е старческа деменция и ако беше в някоя нормална държава, щеше да бъде настанен в специализирано здравно заведение за хора с такива заболявания и нямаше да има възможност да се разхожда безконтролно.

Въпреки, че това е  вече втори случай в близките три месеца и не знам кой подред в статистиката на изядени от кучета, положението не се променя.  Чух по телевизията , че във връзка с този случай  госпожа Фандъкова се е наела да форсира промените в закона, които предвиждат да се строят по-евтини приюти за кучета-само за 1.6 млн. лв. 

Госпожо Фандъкова, само това ли ви дойде наум, защо не помислите да се построи поне още един дом за хора със старческа деменция. В гр.София има само един такъв и за умопомрачителните условия, в които се отглеждат неговите пациенти се носят легенди. Защо няма систематичен контрол в държавните старчески домове, а се чака да се получи сигнал, за да се правят проверки. Така оставяте персонала там да си играе със съдбите на беззащитните хора. Не забравяйте, че старостта не прощава никому, ще дойде и вашият ред. Там не питат какво си учил и какъв си бил. Навремето работех в научна дирекция и един от старшите научни сътрудници в нашата секция след време открих в частен старчески дом, в съседство със стаята на моята майка-която е работила  като шивачка. Там лекарите идваха само на повикване, въпреки че домът бе строен по първия европейски проект и парите за отглеждане на болните бяха в размер на 900 лв. Поради липса на адекватно лечение човека си умря, а аз си взех майката и я настаних на по-добро място, което поне да отговаря на парите, които давам за нейното отглеждане. Няма да се спирам подробно, как трима човека бяхме на една заплата за период от близо две години, за да мога да плащам тези луди пари. И това е защото не сте уредили в достатъчна степен отглеждането на хора в такова положение. За всички   грешки на властоимащите хората плащат с живота си или мизерното си съществуване. Не ви ли е срам!! До кога ще се гаврите с хората!!

Вижте как реагират те в коментарите под тази статия:
www.dnevnik.bg/bulgaria/2012/06/17/1848006_pochina_vuzrastniiat_muj_nahapan_ot_bezdomni_kucheta/






Гласувай:
44



1. mitkaloto - Тъжна истина!Всички имат право на ...
18.06.2012 00:06
Тъжна истина!Всички имат право на живот и достойни старини,но животинските приюти са повече от човешките.
цитирай
2. kasnaprolet9999 - mitkaloto
18.06.2012 00:15
Излиза, че човешкият живот няма никаква стойност. Ето едно интересно изказване по случая:
zeer_streng
Рейтинг: 2408 Гневно

В София е пълно с бездомни клошари, а кметицата, бивша учителка по руски език, ще прави приюти за кучетата, а не за бездомните хора! Каква е тази държава!?!?! Нямам думи!!!
цитирай
3. mariniki - отново болезнено тъжно...
18.06.2012 00:30
тази тема за хора и кучета в столицата напомня за
изживяния кошмар преди броени дни... и отново смърт...
човек изяден от кучета... няма ли смелост и воля за решение
на този проблем... все пак живеем в двадесет и първи век !
тъжно е и страшно...
цитирай
4. mileidi46 - :((((
18.06.2012 00:38
Uffff..tujno..grozna kartinka sme...nqmam dumi..
цитирай
5. ketcakuatl - Кажи ми честно
18.06.2012 00:38
Какво въобще е наред и нормално в тази държава, че очакваш точно това да се оправи!? Нещата са така забатачени и изкривени от този пост(ама не)комунистически период, че забрави! Бах'ти скапаната държава.. Иначе ще има и гей парад на 30-ти, нали! И те имали права... Абе, тури му пепел!
цитирай
6. анонимен - Mnogo silen posting,mila!
18.06.2012 00:50
Mislq,che tova trqbva da se publikuva v nqkoi golqm ejednevnik s kopie do samata Fandakova!Za da go prochete i tq,i oshte mnogo hora...i vsichki,na koito zakonat e dal pravomoshtiq da vzemat nqkakvi resheniq otnosno tazi strana na jivota na obshtestvoto...A mitkaloto e prav za priyutite...Jalko za tazi nelepa smart,za vsichki podobni sluchai...
Ot 4 godini sam v London-ne vidqh dosega nito edno kuche po ulicite...
Pozdravi,mila!
цитирай
7. анонимен - Nomer 7-tsanynka sam
18.06.2012 00:53
ne znam zashto izleznah anonimna:)
цитирай
8. bojo12345 - Писаха , че за едно бездомно куче годишно се дават около 350 лв.
18.06.2012 03:00
Проблема остава все още нерешим , независимо тези разходи....
Решението е много лесно и много евтино.Един патрон за малокалибренна пушка е 10 стотинки .С един лев 10 кучета по-малко.10 000 помияра за 1000 лева и от тях и следа няма да има. А ако отнемат живота на едно малко дете ? И това ли трябва да дочакаме?
цитирай
9. diso - Проблема остава все още нерешим, ...
18.06.2012 07:53
bojo12345 написа:
Проблема остава все още нерешим , независимо тези разходи....
Решението е много лесно и много евтино.Един патрон за малокалибренна пушка е 10 стотинки .С един лев 10 кучета по-малко.10 000 помияра за 1000 лева и от тях и следа няма да има. А ако отнемат живота на едно малко дете ? И това ли трябва да дочакаме?

Не става! Живи им носят пари:((
цитирай
10. chavdar01 - ДАНЧЕ,ДАНЧЕ-Е-Е-Е!
18.06.2012 07:53
И ТИ СИ ГОЛА ВОДА,КАТО ШЕФА СИ БОЙКО БОРИСОВ!
НИКОГА ВЕЧЕ ГЕРБ!
цитирай
11. imbe - Sysglasen sym
18.06.2012 08:27
Nikoga veche gerb !!! http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513
цитирай
12. stela50 - Гневно и тъжно звучи написаното от теб, Невена ...
18.06.2012 11:58
За домовете за стари хора, за приютите за бездомни ,
не зная дали някой се замисля сериозно ...
А хосписите са повече от необходими, но твърде скъпи.
Никой не знае къде ще попадне и какво го очаква,
ако му е отреден по- дълъг живот ... и нямат право ,
избраните да ръководят този процес да обричат
старите хора на унизително и оскърбително съществуване,
след достойно изминат път ...
Спомних си - преди години моя близка гостуваше
на дъщеря си във Франция и разхождайки се с нейната
хазяйка , се отзовали пред едно чудесно място -
подобно на имение, почти като замък с разкошна градина ...
Жената с гордост разказала, че това е Старческият дом,
в който ще бъде настанена след пенсиониране...
Бяхме безкрайно впечатлени тогава , а сега разбирам
колко е важно за всеки човек да има
тази сигурност , независимо какво му готви живота ...
Социалната политика ... работи ли някой за нея ...
Поздрави за постинга !
цитирай
13. demonwind - Преди около
18.06.2012 12:21
9 години водих една делегация общинари на посещение на старчески домове в Австрия. Посетихме Виена, Линц и Грац. Има ли смисъл да разправям какво беше? При това домакините ни предупредиха, че това са общински домове и вътре не било толкова луксозно като в частните. Не знам какво е било в частните, обаче в тези, общинските, се почувствах като на хотел 5 звезди на Френската ривиера... Вътре имаше щастливи бабки и дядовци, като към единия дом имаше дори и блокчета с апартаменти за възрастни семейства. Приказка! Домакините ни казаха, че имало толкова много желаещи да постъпят, че те се чудели как да пресяват народа.
След това те ни върнаха посещението. Ние ги заведохме в един "луксозен" наш общински старчески дом. Направен с европари. Австрийските ни домакини бяха един мъж и една жена от общинската администрация на Линц. На жената й стана лошо и излезе, а мъжът се разплака. Истински, неподправено. В "луксозния старчески дом" имаше... концлагеристи на преклонна възраст, очакващи края си мъчително в компанията на персонал, на който, ако бяха живи и на власт, Химлер и Берия щяха да гласуват пълно доверие...
А после питаме защо Европата не ни дава и няма да ни даде и стотинка повече?

Поздрави!
цитирай
14. boristodorov56 - Даскалцата Фандъкова е функция на ...
18.06.2012 12:23
Даскалцата Фандъкова е функция на д-р Борисов и едва ли може да реши , какъвто и да е проблем на София.
Тези хора са лицемери и прекалено меркантилни за да се заглеждат в проблемите, които поставяш и са очевадни.

Сещам се, че Вола като бе кмет плачеше като несайдисана попадия, че правителството му пречело да направи завода за преработването на отпадъците в София. Сега е премиер - да е казал нещо по въпроса?
цитирай
15. анонимен - Санде: Абе, не разбраха ли тези възрастни хора, че ...
18.06.2012 12:40
Абе, не разбраха ли тези възрастни хора / а и не само те!/, че като се разхождат из София, трябва да си носят тояга.
цитирай
16. cchery - Не ми е лесно да напиша каквото и да е!
18.06.2012 13:23
Вени, откровено казано - шапка ти свалям! За асоциацията, която си направила в този постинг! Да, наистина.... не са много хората, които имат роднини със старческа деменция. Или поне не са толкова много, колкото тези, които се оплакват от бездомните кучета. И кой би се замислил за връзката бездомни кучета - старчески домове!?! Но е факт, че съществува и че е поредния болезнен момент от новата ни история......

Не.....човешко, нецивилизовано, нереално, не..... знам какво е хора да умират в центъра на европейска столица, защото са били нахапани от бездомни кучета......
цитирай
17. chavdar01 - САМО НЕ МОГА ДА РАЗБЕРА ЕДНО НЕЩО!
18.06.2012 14:12
В ТОЗИ ГЕРБ-СИК,НИТО ЕДИН ЧОВЕК ЛИ НЯМА ДОСТОЙНСТВО ДА СИ ПОДАДЕ ОСТАВКАТА ЗА НЕКАДЪРНОСТА СИ И ЗА ТОВА ,ЧЕ ВЕЧЕ НИКОЙ НЕ ГО УВАЖАВА КАТО ПРОФЕСИОНАЛИСТ!
ХОРА БЕЗ МОРАЛ,СЪВЕСТ И ДОСТОЙНСТВО!!!!!!
цитирай
18. isteater - ***
18.06.2012 14:17
е, жива да не бях! Ами те ще ни изядат!

Lyubomir Kovachev
Евтаназирани кучета:
2006 - 3447
2007 - 154
2008 - 405
2009 - 1161
2010 - 589
2011 - 18
2012* - 2
* Данните са за първото тримесечие на 2012 г.

средства на ЕКоравновесие:
2006 - 622 827
2007 - 920 998
2008 - 1 219 484
2009 - 773 335
2010 - 1 256 914
2011 - 1 230 000
2012 - 893 294 (за годината) и 234 931 за първите 3 месеца
цитирай
19. kostadin - Не говорете така срещу най- вели...
18.06.2012 14:32
Не говорете така срещу най- великите личности живяли някога в BG.
Данчето обеща да издигне работата с без домните кучета до нови невиждани по мащаб висоти.
т. е. всичко си е наред и за хората се мисли навреме.
Запазете спокойствие!
цитирай
20. bezvremie - Госпожо Късна Пролет, въпреки, , ...
18.06.2012 15:04
Госпожо Късна Пролет,въпреки ,,съпътстващите заболявания" в цивилизованите държави старите хора се разхождат свободна,че дори и със старческа деменция.Наличието на такава не означава непременно настаняване във старчески приют,нали?Има все още хора свестни,които предпочитат да се грижат сами за възрастните и болните си.Това,че вие е сте избрали за своята майка приют,не означава,че е задължителен избор и за другите.Май,натам клоните в целия си постинг,иначе проблема с кучетата е сериозен ,но не и пречупен през вашата лична гледна точка и то тенденциозно.
цитирай
21. makont - Днес сутринта чух, че за един от приютите
18.06.2012 15:29
месечно плащат по 12000лв, като приютът е за 200 кучета. Добре си живеят, по кучешки с по 60 лв. на куче месечно или 2 лева на ден. Питам се колко е дотацията за един храноден в детска градина, в старчески дом или в болницата?
цитирай
22. kostadin - Не питай!
18.06.2012 15:37
Не питай!
цитирай
23. kasnaprolet9999 - тази тема за хора и кучета в столи...
18.06.2012 18:50
mariniki написа:
тази тема за хора и кучета в столицата напомня за
изживяния кошмар преди броени дни... и отново смърт...
човек изяден от кучета... няма ли смелост и воля за решение
на този проблем... все пак живеем в двадесет и първи век !
тъжно е и страшно...


Няма воля, защото проблемът е подценяван, а и няма кой да защитава интересите на възрастните хора. Виж за кучетата се намирам куп екоорганизации, които и парици дават, но полза никаква.
цитирай
24. kasnaprolet9999 - Uffff. . tujno. . grozna kartinka ...
18.06.2012 18:52
mileidi46 написа:
Uffff..tujno..grozna kartinka sme...nqmam dumi..


То и аз дълго време нямах думи, но нещо в мен се надигна като лава и излезе този постинг, виж сама часа, в който съм го написала. Ако нямах блог, в който да споделя всичко това щях да се пръсна.
цитирай
25. kasnaprolet9999 - Какво въобще е наред и нормално в ...
18.06.2012 18:56
ketcakuatl написа:
Какво въобще е наред и нормално в тази държава, че очакваш точно това да се оправи!? Нещата са така забатачени и изкривени от този пост(ама не)комунистически период, че забрави! Бах'ти скапаната държава.. Иначе ще има и гей парад на 30-ти, нали! И те имали права... Абе, тури му пепел!


Това с гей парада е върха, а иначе си прав, проблемът не е от вчера, но до сега не е намерил разумно решение при нито едно правителство на безкрайно-дългиятни преход. Имаше една идея излишните болнични заведения да ги превърнат в държавни хосписи, но до сега не е реализирана.
цитирай
26. kasnaprolet9999 - tsanynka
18.06.2012 19:00
Ако модераторите решат да му дадат повече гласност по други медии, няма лошо. Надявам се нещо да стигне до нея, но се съмнявам, че резултатът ще е в полза на възрастните хора с деменция. Госпожа Христина Христова обеща да работи по въпроса.
цитирай
27. kasnaprolet9999 - Проблема остава все още нерешим, ...
18.06.2012 19:03
bojo12345 написа:
Проблема остава все още нерешим , независимо тези разходи....
Решението е много лесно и много евтино.Един патрон за малокалибренна пушка е 10 стотинки .С един лев 10 кучета по-малко.10 000 помияра за 1000 лева и от тях и следа няма да има. А ако отнемат живота на едно малко дете ? И това ли трябва да дочакаме?

Ако няма средства то трябва да се реши кое е по-важно-хората или бездомните кучета. tsanynka пише от Лондон, че е от години там и не е видяла нито едно бездомно куче по улиците. Ако трябва да пратим Фандъкова в командировка да обмени опит как го правят.

цитирай
28. kasnaprolet9999 - И ТИ СИ ГОЛА ВОДА, КАТО ШЕФА СИ БОЙКО ...
18.06.2012 19:12
chavdar01 написа:
И ТИ СИ ГОЛА ВОДА,КАТО ШЕФА СИ БОЙКО БОРИСОВ!
НИКОГА ВЕЧЕ ГЕРБ!

проблемът не е от вчера, но до сега не е намерил разумно решение при нито едно правителство на безкрайно-дългиятни преход. Имаше една идея излишните болнични заведения да ги превърнат в държавни хосписи, но до сега не е реализирана. При това правителство проблема се задълбочи, защото увеличиха възрастта за пенсиониране и хората няма как да гледат възрастните си родители както трябва. Преди години младите пенсионери отглеждаха по-възрастните и болните. Освен това все повече хора в пенсионна възраст и в сравнително добро здраве работят, защото пенсиите им не стигат. Така обаче по-бързо се изхабяват и отиват в другата група на лежащо болните или направо си заминават от този свят без време.
цитирай
29. balkanec - Всички кучелюбци трябва да се затворят с помиярите
18.06.2012 19:16
в общи клетки и да се оставят гладни - който оцелее.
Най-вероятно ще оцелеят кучелюбците, защото са по-злобни.
Заради техните организации загиват хора по нелеп начин.
цитирай
30. kasnaprolet9999 - Nikoga veche gerb !!! http://www. ...
18.06.2012 19:16
imbe написа:
Nikoga veche gerb !!! http://www.5strike.com/bg/invitation/bylink/55513


Това са игри за малки момчета-имам предвид линка, който си ми дал, а иначе виж коментара ми №29
цитирай
31. kasnaprolet9999 - За домовете за стари хора, за при...
18.06.2012 19:20
stela50 написа:
За домовете за стари хора, за приютите за бездомни ,
не зная дали някой се замисля сериозно ...
А хосписите са повече от необходими, но твърде скъпи.
Никой не знае къде ще попадне и какво го очаква,
ако му е отреден по- дълъг живот ... и нямат право ,
избраните да ръководят този процес да обричат
старите хора на унизително и оскърбително съществуване,
след достойно изминат път ...
Спомних си - преди години моя близка гостуваше
на дъщеря си във Франция и разхождайки се с нейната
хазяйка , се отзовали пред едно чудесно място -
подобно на имение, почти като замък с разкошна градина ...
Жената с гордост разказала, че това е Старческият дом,
в който ще бъде настанена след пенсиониране...
Бяхме безкрайно впечатлени тогава , а сега разбирам
колко е важно за всеки човек да има
тази сигурност , независимо какво му готви живота ...
Социалната политика ... работи ли някой за нея ...
Поздрави за постинга !


И ние имаме една съседка, синът й е лекар във Франция и тя редовно го посещава. Разказът й за старческите домове там са подобни на твоя. Скъпи са само частните хосписи, държавните би трябвало да не са, както е в белите страни, за да бъдат достъпни дао всички.Имаше една идея излишните болнични заведения да ги превърнат в държавни хосписи, но до сега не е реализирана.
цитирай
32. kasnaprolet9999 - 9 години водих една делегация об...
18.06.2012 19:31
demonwind написа:
9 години водих една делегация общинари на посещение на старчески домове в Австрия. Посетихме Виена, Линц и Грац. Има ли смисъл да разправям какво беше? При това домакините ни предупредиха, че това са общински домове и вътре не било толкова луксозно като в частните. Не знам какво е било в частните, обаче в тези, общинските, се почувствах като на хотел 5 звезди на Френската ривиера... Вътре имаше щастливи бабки и дядовци, като към единия дом имаше дори и блокчета с апартаменти за възрастни семейства. Приказка! Домакините ни казаха, че имало толкова много желаещи да постъпят, че те се чудели как да пресяват народа.
След това те ни върнаха посещението. Ние ги заведохме в един "луксозен" наш общински старчески дом. Направен с европари. Австрийските ни домакини бяха един мъж и една жена от общинската администрация на Линц. На жената й стана лошо и излезе, а мъжът се разплака. Истински, неподправено. В "луксозния старчески дом" имаше... концлагеристи на преклонна възраст, очакващи края си мъчително в компанията на персонал, на който, ако бяха живи и на власт, Химлер и Берия щяха да гласуват пълно доверие...
А после питаме защо Европата не ни дава и няма да ни даде и стотинка повече?

Поздрави!


В София вече има частни старчески домове, строени с екопари, повечето за около 50 човека и нагоре. Промлемът обаче е, че наемат малко на брой неподготвен персонал, на който се плащат мизерни заплати, повечето от ромски произход. Крадат от храната на болните, дрехите им, не полагат нужните грижи и няма достатъчен контрол върху дейността им. Майка бе в такъв дом първите седем месеца, тогава написах и първият си постинг за старческите домове. Най-добрия вариант е старчески дом, в който се отлеждат до към 13-15 човека. Има още много какво да се желае, до като не само домовете са европейски, но и начинът на отглеждане на възрастните хора в тях стане европейски.
цитирай
33. kasnaprolet9999 - Даскалцата Фандъкова е функция на ...
18.06.2012 19:36
boristodorov56 написа:
Даскалцата Фандъкова е функция на д-р Борисов и едва ли може да реши , какъвто и да е проблем на София.
Тези хора са лицемери и прекалено меркантилни за да се заглеждат в проблемите, които поставяш и са очевадни.

Сещам се, че Вола като бе кмет плачеше като несайдисана попадия, че правителството му пречело да направи завода за преработването на отпадъците в София. Сега е премиер - да е казал нещо по въпроса?


И аз си спомням, но нищо не съм чула да се прави по този въпрос.проблемът не е от вчера, но до сега не е намерил разумно решение при нито едно правителство на безкрайно-дългиятни преход. Имаше една идея излишните болнични заведения да ги превърнат в държавни хосписи, но до сега не е реализирана. При това правителство проблема се задълбочи, защото увеличиха възрастта за пенсиониране и хората няма как да гледат възрастните си родители както трябва. Преди години младите пенсионери отглеждаха по-възрастните и болните. Освен това все повече хора в пенсионна възраст и в сравнително добро здраве работят, защото пенсиите им не стигат. Така обаче по-бързо се изхабяват и отиват в другата група на лежащо болните или направо си заминават от този свят без време.
цитирай
34. kasnaprolet9999 - Санде
18.06.2012 19:39
Аз пък съм чувала, че когато видят пръчка кучетата още повече озлобяват, а бастуните на възрастните хора често предизвикват агресията им.
цитирай
35. kasnaprolet9999 - Вени, откровено казано - шапка ти ...
18.06.2012 19:45
cchery написа:
Вени, откровено казано - шапка ти свалям! За асоциацията, която си направила в този постинг! Да, наистина.... не са много хората, които имат роднини със старческа деменция. Или поне не са толкова много, колкото тези, които се оплакват от бездомните кучета. И кой би се замислил за връзката бездомни кучета - старчески домове!?! Но е факт, че съществува и че е поредния болезнен момент от новата ни история......

Не.....човешко, нецивилизовано, нереално, не..... знам какво е хора да умират в центъра на европейска столица, защото са били нахапани от бездомни кучета......


Връзката направих, когато чух че човекът е имал деменция. Хората в такова състояние са много уязвими и трябва да са под контрол.По-малката сестра на миналата години също получи деменция. Ходеше безпризорно по улиците и на два пъти я блъсна кола, вторият път се счупи и тазобедрената става. Гледаха я в къщи, получи и декубитални рани от залежаването и почина за четири месеца. Имам и други наблюдения по темата и мисля, че не само за моята майка, а за всички лежащо болни и с деменция...алцхаймер и т.н. трябва специализирани грижи и наблюдение целодневно. Близките им, които работят, няма как да им осигурят това. Да наемеш човек в къщи излиза още по-скъпо, в сравнение с цените в старческите домове, не говоря за хосписите.
цитирай
36. kasnaprolet9999 - В ТОЗИ ГЕРБ-СИК, НИТО ЕДИН ЧОВЕК ЛИ ...
18.06.2012 19:48
chavdar01 написа:
В ТОЗИ ГЕРБ-СИК,НИТО ЕДИН ЧОВЕК ЛИ НЯМА ДОСТОЙНСТВО ДА СИ ПОДАДЕ ОСТАВКАТА ЗА НЕКАДЪРНОСТА СИ И ЗА ТОВА ,ЧЕ ВЕЧЕ НИКОЙ НЕ ГО УВАЖАВА КАТО ПРОФЕСИОНАЛИСТ!
ХОРА БЕЗ МОРАЛ,СЪВЕСТ И ДОСТОЙНСТВО!!!!!!


Проблемът с възрастните хора не е от вчера и до сега не е намерил разумно решение при нито едно правителство на безкрайно-дългия ни преход. Имаше една идея излишните болнични заведения да ги превърнат в държавни хосписи, но до сега не е реализирана. При това правителство проблема се задълбочи, защото увеличиха възрастта за пенсиониране и хората няма как да гледат възрастните си родители както трябва. Преди години младите пенсионери отглеждаха по-възрастните и болните. Освен това все повече хора в пенсионна възраст и в сравнително добро здраве работят, защото пенсиите им не стигат. Така обаче по-бързо се изхабяват и отиват в другата група на лежащо болните или направо си заминават от този свят без време.
цитирай
37. kasnaprolet9999 - е, жива да не бях! Ами те ще ни изяд...
18.06.2012 19:51
isteater написа:
е, жива да не бях! Ами те ще ни изядат!

Lyubomir Kovachev
Евтаназирани кучета:
2006 - 3447
2007 - 154
2008 - 405
2009 - 1161
2010 - 589
2011 - 18
2012* - 2
* Данните са за първото тримесечие на 2012 г.

средства на ЕКоравновесие:
2006 - 622 827
2007 - 920 998
2008 - 1 219 484
2009 - 773 335
2010 - 1 256 914
2011 - 1 230 000
2012 - 893 294 (за годината) и 234 931 за първите 3 месеца


Купи си кучегон, аз вече две години ходя с такъв в джоба и тази пролет успях да спася две баби в гората над Княжево. Бяха тръгнали да берат коприва и едвам се подпираха с бастуните си. Бях тръгнала към старческия дом и ги видях обградени от три бездимни песа. Натиснах кучегона и те се разбягаха.
цитирай
38. kasnaprolet9999 - Не говорете така срещу най- вели...
18.06.2012 19:54
kostadin написа:
Не говорете така срещу най- великите личности живяли някога в BG.
Данчето обеща да издигне работата с без домните кучета до нови невиждани по мащаб висоти.
т. е. всичко си е наред и за хората се мисли навреме.
Запазете спокойствие!


Опитвам се да запазя спокойствие, ама нещо не се удържах снощи и вместо да си пиша какви билки набрах в събота виж какъв гневен постинг измайсторих. Ама и аз съм една такава....:))))
цитирай
39. kasnaprolet9999 - Госпожо Късна Пролет, въпреки, , ...
18.06.2012 20:02
bezvremie написа:
Госпожо Късна Пролет,въпреки ,,съпътстващите заболявания" в цивилизованите държави старите хора се разхождат свободна,че дори и със старческа деменция.Наличието на такава не означава непременно настаняване във старчески приют,нали?Има все още хора свестни,които предпочитат да се грижат сами за възрастните и болните си.Това,че вие е сте избрали за своята майка приют,не означава,че е задължителен избор и за другите.Май,натам клоните в целия си постинг,иначе проблема с кучетата е сериозен ,но не и пречупен през вашата лична гледна точка и то тенденциозно.


Аз излагам само фактите, пък избора е на хората, никого не задължавам. Май не сте разбрали че първата ми част от постинга(тази с черни букви) е информация от в.к "Дневник", дала съм активен линк към нея в края на постинга-като кликнеш с мишката отгоре и си там. Иначе съм съгласна с това, че с тези съпътстващи заболявания в цивилизованите държави старите хора се разхождат свободно,че дори и със старческа деменция. Само че тук сме в България и трябва да се съобразяваме с това, че много опасности ги дебнат на пътя, в градинките, на пазара и т.н. Сестрата на мама, която е четири години по-малка от нея, миналата години също получи дименция. Ходеше безпризорно по улиците и на два пъти я блъсна кола, вторият път се счупи и тазобедрената става. Гледаха я в къщи, получи и декубитални рани от залежаването и почина за четири месеца. Имам и други наблюдения по темата и мисля, че не само за моята майка, а за всички лежащо болни и с дименция...алцхаймер и т.н. трябва специализирани грижи и наблюдение целодневно. Това не може да се осигури от близките, особено ако ходят и на работа.
цитирай
40. kasnaprolet9999 - месечно плащат по 12000лв, като ...
18.06.2012 20:06
makont написа:
месечно плащат по 12000лв, като приютът е за 200 кучета. Добре си живеят, по кучешки с по 60 лв. на куче месечно или 2 лева на ден. Питам се колко е дотацията за един храноден в детска градина, в старчески дом или в болницата?


В детските градинеи е малко по-добре, но в държавните старчески домове вероятно е по-зле, но там не са лежащо болни, ходят напред назад и могат да си купуват храна с част от пенсията, която им остава, след като си платят таксата. В държавните старчески домове не приемат лежащо болни и с деменция.
цитирай
41. kasnaprolet9999 - Не питай! Прав си, ама снощи ...
18.06.2012 20:08
kostadin написа:
Не питай!


Прав си, ама снощи нещо ми накипя и не се сдържах, та почнах да задавам глупави въпроси, ама вие сте приятелчета и ще ме изтърпите нали?:))))
цитирай
42. kasnaprolet9999 - в общи клетки и да се оставят гладни - ...
18.06.2012 20:14
balkanec написа:
в общи клетки и да се оставят гладни - който оцелее.
Най-вероятно ще оцелеят кучелюбците, защото са по-злобни.
Заради техните организации загиват хора по нелеп начин.


Не само заради техните организации, а заради това, че се неглежират нуждите на възрастните хора, за които няма кой да лобира и да прави стачки. Това се прави години наред и не само от това правителство. Възрастните хора с ниските пенсии са буфера на целия ни преход.
цитирай
43. alexs - Ето това е едно от доказателствата ...
18.06.2012 20:34
Ето това е едно от доказателствата че западната цивилизация върви към своя упадък...
Запъдът и пригласящите му родни политици са много по-загрижени за четириногите любимци отколкото за хората това е антихуманност и лицемерие всъщност това е основна причина за тази криза в основата и стои антихуманността!
Старите хора са пренебрегнати По-страшно е че не се раждат деца....
Трябва да се смени ценностната ни система
Едва ли Фъндъкова може да направи много...
И като гледам срещу постинга гласували не знам това хора ли са??? След като има такива хора не съм оптимист за решаване за този проблем....
цитирай
44. kasnaprolet9999 - alexs
18.06.2012 21:23
Не го приемай толкова тежко.Тези хора, които са гласували с минус вероятно са против отглеждането на възрастните с проблеми в старчески домове.Например има един новорегистрирал се блогер-№20-безвремие(без постинги в блога си), който от скоро се опитва да ми вмени някаква вина, не ме одобрява затуй, че съм дала мама на старчески дом, започнал ме е още от миналия постинг:))) Знам че има много такива хора, които не са узряли за това и не го разбират, опитвам се аргументирано да обясня позицията си по въпроса, но за сега без особен успех. Иначе си прав, една Фандъкова едва ли може да направи много, тук трябва и обществена нагласа, много хора не знаят какво става с възрастните хора зад стените на държавните и много от частните домове. За това трябва да се говори и се изисква смелост-на мен не ми липсва.
цитирай
45. raders - Отврат!!!!!
18.06.2012 22:10
Отврат!!!!!
цитирай
46. bezvremie - Не се опитвам да ви вменявам вина. ...
18.06.2012 22:10
Не се опитвам да ви вменявам вина.Вие сте достатъчно близо до възрастта,когато така или иначе и за вас ще бъде взет такова решение.Радвам се,че сте си намерили кауза зад която да пропилявате свободното време ,което имате очевидно предостатъчно.
Дневни центрове за такива хора, биха били по-удачно и милостиво решение за такива случаи.Е,не за всички,но за достатъчно.
Кой от вас си представя старостта си доживяна в един старчески приют?
цитирай
47. kasnaprolet9999 - Не се опитвам да ви вменявам вина. ...
18.06.2012 22:28
bezvremie написа:
Не се опитвам да ви вменявам вина.Вие сте достатъчно близо до възрастта,когато така или иначе и за вас ще бъде взет такова решение.Радвам се,че сте си намерили кауза зад която да пропилявате свободното време ,което имате очевидно предостатъчно.
Дневни центрове за такива хора, биха били по-удачно и милостиво решение за такива случаи.Е,не за всички,но за достатъчно.
Кой от вас си представя старостта си доживяна в един старчески приют?


Когато нещо си струва -намирам време. Дневен център-явно не сте запознат с режима на будуване и спане на тези хора. Те се разхождат най-вече нощем из цялата къща и вършат куп опасни неща, освен това такива центрове няма организирани за болни от деменция. А лежащо болните как мислите, че могат да се пренасят всеки ден напред-назад? Вече казах, пък и други го потвърдиха в предния ми постинг, че ако изпаднем в такова състояние, предпочитатаме да бъдем отглеждани в старчески дом, вместо да тежим на децата си.
цитирай
48. bezvremie - Aбе, госпожо Закъсняла Пролет, вие ...
18.06.2012 23:01
Aбе,госпожо Закъсняла Пролет,вие няма да бъдете,,отглеждана"в дома,а ,,доглеждана" и няма да ,,тежите" на децата си,а би трябвало да е дълг за тях при каквито и да било обстоятелства,изключая тези без близки.
Това,което вършат в къщи ,би трябвало да вършат и в дома и как се справят тогава там,ако е толкова ужасно?
Иначе,страшничко си е да остарееш в неподходящи ръце и мисъл.
цитирай
49. unknown1 - Aбе, госпожо Закъсняла Пролет, вие ...
18.06.2012 23:17
bezvremie написа:
Aбе,госпожо Закъсняла Пролет,вие няма да бъдете,,отглеждана"в дома,а ,,доглеждана" и няма да ,,тежите" на децата си,а би трябвало да е дълг за тях при каквито и да било обстоятелства,изключая тези без близки.
Това,което вършат в къщи ,би трябвало да вършат и в дома и как се справят тогава там,ако е толкова ужасно?
Иначе,страшничко си е да остарееш в неподходящи ръце и мисъл.

Постингът е за втори изяден старец ОТ КУЧЕТА,а не за личния избор на всеки къде ще изкара старините си!Изглежда,че вие имате достатъчно време,за да променяте темата и да сте предубедена към авторката:)
цитирай
50. kasnaprolet9999 - bezvremie
18.06.2012 23:19
Спорите заради самия спор, уморих се да ви обяснявам, явно не сте гледали болни хора с такъв проблем и няма как да го разберете. Дано не ви се случва.
цитирай
51. unknown1 - Късна Пролет, уличните кучета к...
18.06.2012 23:22
Късна Пролет,уличните кучета както писах скоро трябва да бъдат избивани,а европарите да се вкарат поне в кухни за бедни,домове за бездомници поне за през зимата,домове за сираци.............Има прекалено много бедстващи хора,за да бавим решаването на проблемите с уличните кучета,както в Западна Европа.
Поздрави:)
цитирай
52. unknown1 - Спорите заради самия спор, уморих ...
18.06.2012 23:23
kasnaprolet9999 написа:
Спорите заради самия спор, уморих се да ви обяснявам, явно не сте гледали болни хора с такъв проблем и няма как да го разберете. Дано не ви се случва.

Споделям:)
цитирай
53. danjelly - И понеже проблемът не е само за ст...
19.06.2012 05:12
И понеже проблемът не е само за старите хора, напълно те подкрепям, а където и да бръкнеш има проблем, ще си копирам коментара от един друг пост относно бездомните кучета...
Колкото и да е "тъжно" на много хора, бездомните кучета трябва да бъдат убити. Това е истината. Две седмици в кучкарник и ако никой не ги осинови-инжекция. Глоба за всяко нерегистрирано куче. Хора- това са пари хвърлени на вятъра. Децата ни нямат къде да играят навън. Обичам животните, имала съм куче и плаках като дете когато умря, но ще застрелям и разкъсам всяко едно животно, което посегне на детето ми и после ако трябва ще го лежа.

Защото това е единственото решение за справяне с проблема. Хората тук, живея в Щатите, ми с е смеят дори и като повдигне темата какво може да се направи...Срам! Да избираш между хората и кучетата...
цитирай
54. net - :)
20.06.2012 13:02
Неве, обичам животните. Против съм да бъдат умъртвявани. И за това си гледам у дома мили, сладки, пухкави, които ми разрешават да ги галя, с мен са на разходка.
Ако и всички останали любители на животни вземат у дома милите, пухкави и гледащи умно животинки, то няма да остане и едно животно на улицата.
Парадирането с плакати и из медиите колко сме загрижени за съдбата на животните не решава проблема. В скоро време в столицата ще започнат да се изграждат не детски градини и училаща, а домове за безпризорни кучета вместо за безпризорни деца и хора. Проблемът не е от сега и не е от вчера.
Такъв проблем няма в цивилизования свят и там се казва приют за кучета. Приют - т. е временно, докато им се намерят стопани.
Как ще бъде у нас?
цитирай
55. kasnaprolet9999 - И понеже проблемът не е само за ст...
20.06.2012 17:25
danjelly написа:
И понеже проблемът не е само за старите хора, напълно те подкрепям, а където и да бръкнеш има проблем, ще си копирам коментара от един друг пост относно бездомните кучета...
Колкото и да е "тъжно" на много хора, бездомните кучета трябва да бъдат убити. Това е истината. Две седмици в кучкарник и ако никой не ги осинови-инжекция. Глоба за всяко нерегистрирано куче. Хора- това са пари хвърлени на вятъра. Децата ни нямат къде да играят навън. Обичам животните, имала съм куче и плаках като дете когато умря, но ще застрелям и разкъсам всяко едно животно, което посегне на детето ми и после ако трябва ще го лежа.

Защото това е единственото решение за справяне с проблема. Хората тук, живея в Щатите, ми с е смеят дори и като повдигне темата какво може да се направи...Срам! Да избираш между хората и кучетата...


Това е единственото решение само защото сме бедна държава. Нямаме достатъчно средства за строеж на детски градини и старчески домове и за това приоритетно трябва свободните средства да се насочат за изграждането им. Който обича животните да си ги гледа у дома. Моят баща имаше немска овчарка и сия разхождаше до като остаря и почина-не я пусна безпризорно навън, въпреки че е беден пенсионер.
цитирай
56. kasnaprolet9999 - Неве, обичам животните. Против съм ...
20.06.2012 19:25
net написа:
Неве, обичам животните. Против съм да бъдат умъртвявани. И за това си гледам у дома мили, сладки, пухкави, които ми разрешават да ги галя, с мен са на разходка.
Ако и всички останали любители на животни вземат у дома милите, пухкави и гледащи умно животинки, то няма да остане и едно животно на улицата.
Парадирането с плакати и из медиите колко сме загрижени за съдбата на животните не решава проблема. В скоро време в столицата ще започнат да се изграждат не детски градини и училаща, а домове за безпризорни кучета вместо за безпризорни деца и хора. Проблемът не е от сега и не е от вчера.
Такъв проблем няма в цивилизования свят и там се казва приют за кучета. Приют - т. е временно, докато им се намерят стопани.
Как ще бъде у нас?


То е ясно, че в днешно време не можем да се мерим с белите държави и следва не да копираме отделни тяхни практики, а да ги прилагаме творчески, съобразно нашите условия и възможности. Който обича животните да си ги гледа у дома. Моят баща имаше немска овчарка и си я разхождаше до като остаря и почина-не я пусна безпризорно навън, въпреки че е беден пенсионер.
цитирай
57. bven - Според мен проблемът за кучетата се раздухва периодично съвсем тенденциозно.
20.06.2012 21:47
Нека всеки си спомни в какви моменти изведнъж тръгваме да говорим за приюти за животни! По-точно някой ни напомня услужливо за тях.
От първи юли има ли нещо ново - хубаво и светло?
цитирай
58. kasnaprolet9999 - bven -
21.06.2012 12:47
Има-празникът "Джулая":)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15751491
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41699
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031