Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
21.02.2012 18:10 - Кой е д-р Пашкулев?
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 11880 Коментари: 22 Гласове:
31

Последна промяна: 18.01.2015 19:38

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

image

Тези дни като се рових из нета попаднах на едно интересно интервю с д-р Пашкулев, за който по-рано съм ви писала, че се познаваме  от много години, когато  ме е учил  да правя самостоятелно спиртни извлеци от билки. Водила съм го и на с. Макоцево, където ми показа няколко билки, между които и бударицата, за която още не съм ви писала. Линкът от неговия сайт отдавна стои на четвърто място в моя блогрол. Интервюто е много дълго и съм поместила само част от него. Определено има човек какво да научи от д-р Пашкулев и ви препоръчвам да се заредите с малко повече търпение, както и  да отделите от свободното си време, за което определено няма да съжалявате.

“На първо място е природата, на второ е самият човек и на трето е лекарят” (интервю с д-р Пашкулев) Д-Р ДИМИТЪР ПАШКУЛЕВ e известен специалист по природна медицина, с богата практика и широки интердисциплинарни интереси.
Разработва индивидуални програми по комплексно природолечение.Предлага терапевтични, консултантски и обучаващи модули в областта на фитомедицината, хомеопатията, ароматотерапията, Баховата цветотерапия, както и диети, разтоварващи режими, аюрведа, физикални терапии и психорегулации. Има над 50 осъществени разработки за билкови и етеричномаслени продукти, предлагани на пазара, главно от фирмите “Веридия 21″ (
http://www.dpashkulev.info/), “Медикус фарма”, “Брандекс” и др. Автор е на над 30 издадени книги – предимно медицински (някои в съавторство), както и по психология, педагогика и поезия. Неговата интегрална образователна визия за важните приоритети в живота намира израз в проекта “М.И.Р.” – www.mirbg.info, който се разработва с участието и на други специалисти. Д-р Пашкулев притежава дългогодишен опит и като медицински редактор и рецензент, работи по изготвянето на полезни компютърни програми. Вие сте човек с разнообразни интереси и най-вече – със задълбочени познания в много области на медицината. И все пак, най-много време сте отделил на фитотерапията. Как се насочихте именно към нея? Аз не съм от лекарско семейство. Израснал съмв Родопите и съм имал щастието да познавам и лекари, и народни лечители, които се занимават с природна медицина, а също така ботаници, покрай които съм могъл лично да опозная голяма част от билките. От друга страна, съм имал определени заболявания, повечето от които съм успял да стабилизирам, едва след като съм започнал да се занимавам с природни методи, хранене, билки, техники за физическа и психорегулация, докато преди е нямало съществен резултат. Именно добрите резултати без странични явления при мен и после при мои близки и познати хора са ме импулсирали да работя в тази посока и да завърша медицина. А това беше важно, защото сега виждам, че много хора, които се занимават с природна медицина, но без да имат тази общомедицинска подготовка, срещат определени трудности и си позволяват някои неправомерни обобщения. Самото образование далеч не е перфектно, особено ако се има предвид колко малко се изучават дисциплини като хранене, фитотерапия, психология и др., от друга страна обаче, общата насока за анатомия, физиология, за заболяванията и т.н., в определен аспект е много важна. Запознаването ми с различните клонове на природната медицина беше много съществено, защото само билките в тесния смисъл на думата, не са достатъчни. От една страна, познаването на основите на фитотерапията е важно и за ароматотерапията, хомеопатията и диетологията, но и обратното е вярно. Имах възможност за сътрудничество с много добри български специалисти и за курсове с чуждестранни специалисти. Освен да задълбоча познанията си върху билките и хранителните добавки, за които аз в последните години консултирам водещи фирми у нас, успях да получа една нелоша допълнителна подготовка във връзка с етеричните масла, хомеопатията, капките на д-р Бах, с някои области на физиотерапията, психотерапията и източната медицина. Така че, всяка една година се старая да се развивам, защото медицината трябва да бъде и призвание. При много хора тя е професия – за прехрана, за някакъв бизнес, такъв свят сме, но според мен тя трябва да бъде главно призвание, да се приема като наука, като изкуство, като едно хуманитарно направление. За тази цел, човек не може да виси на лаврите си или ако нещо му върши работа до известна степен да си стои и да чака година след година, а всъщност да може и трябва да научава все нови неща, които да повишат ефективността на предпазването и на лекуването. Най-пресният пример е за последната ми книга, която излезе – Чудото на магнезия. Благодарение на интензивни проучвания от последните години смятам, че в много отношения подобренията се получават много по-бързо и по-трайно, отколкото при досегашните комплекси.

image
Какво е всъщност фитотерапията? „Фитотерапия” – буквално означава „лечение с растения”. Съществува още от Древността (както на изток, така и на запад). Тя е включвала много широк спектър от вътрешни и външни въздействия чрез растения. Това са и растителните храни и това, което ние разбираме в по-тесен смисъл като билки или подправки, етерични масла от растителен произход, една част от хомеопатичните продукти, цветните капки на д-р Бах, някои от пчелните и козметичните продукти. Естествено, с течение на времето някои от тези дисциплини са се обособили като по-независими, но ако човек владее добре основите на растителната медицина, във всички тези сфери ще може да функционира пълноценно. Затова е толкова важно да се владеят основите на фитотерапията, които включват ботаника, разпространение, химичен състав, начин на приготвяне на лечебните продукти от различните растения, тяхното съчетаване и разбира се – определени познания за самите заболявания, както и за типовете хора. Интересно е, че в Древността – и в Индия, и в древна Гърция, и в Китай – освен определянето на заболяванията, по правило са определяли и съответния тип индивидуалност – физическа и психологическа. Това също е играело съществена роля при предписанията. Тенденцията се запазва и до днес на изток, а все повече и на запад специалистите по природна медицина се съобразяват с този по-цялостен подход. Има най-различни типологични класификации – аюрведични, китайски, хомеопатични. Има и една нова генотипна система, която включва различни признаци на наследствените предразположения. С всичко това искам да кажа, че има много в дълбочина и широчина, по отношение на растителната медицина и свързаните с нея направления, което още не е достатъчно използвано. Ако се разгърне, то самата ефективност на изброените методи ще бъде много по-висока, особено за тези, които съчетават взаимно допълващи се подходи.
Цялото интервю вижте тук:
  dpashkulev.info/drugi-meditzinski/182-na-parvo-myasto-e-prirodata-na-vtoro-e-samiyat-chovek-i-na-treto-e-lekaryat




Тагове:   здраве,   пашкулев,


Гласувай:
31



1. yotovava - Чудесен постинг, Невена,
21.02.2012 18:21
познавахме се с него навремето.

Валя
цитирай
2. mitkaloto - Благодаря за информацията. Поз...
21.02.2012 18:26
Благодаря за информацията.Поздрави!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - yotovava
21.02.2012 18:26
Вчера със съпруга ми са се срещнали в едно превозно средство и доста са си побъбрили. При него всичко е наред, но не намирам време да му ида на гости и консултация, много съм несериозна. Големият ми син навремето му прави една компютърна програма по хомеопатия, сега сигурно е много по-усъвършенствана. Поздрави!!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Благодаря за информацията. Поз...
21.02.2012 18:27
mitkaloto написа:
Благодаря за информацията.Поздрави!


Радвам се, че ти е било интересно.
цитирай
5. 4aiotgluhar4e - Пак си точно в десятката, Невена!
21.02.2012 19:00
Това твоето си е чисто будителство. Да си жива и здрава! И докторът - също!
цитирай
6. pisatelkata - Чудесен постинг! Поздравления!
21.02.2012 19:17
Чудесен постинг! Поздравления!
цитирай
7. stela50 - Чудесен постинг , Късна Пролет ...
21.02.2012 19:44
Ползвала съм рецепти на д-р Пашкурев с добър резултат .
Поздравления !
цитирай
8. kasnaprolet9999 - Това твоето си е чисто будителство. ...
21.02.2012 19:59
4aiotgluhar4e написа:
Това твоето си е чисто будителство. Да си жива и здрава! И докторът - също!


Много хора ме питат за лечение, а аз не съм фармацевт. Имам малко личен опит и като пиша за билките го споделям, но той не обхваща всички заболявания и слава богу, че аз и близките ми не сме ги прекарали:))) За това като се присетя за някой познат, който се занимава с лечение ви запознавам с него.Вчера със съпруга ми са се срещнали в едно превозно средство и доста са си побъбрили, та се сетих за него. Поздрави!!
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Чудесен постинг! Поздравления...
21.02.2012 20:00
pisatelkata написа:
Чудесен постинг! Поздравления!


Благодаря:))))))
цитирай
10. mariniki - при теб винаги научавам
21.02.2012 20:00
интересни и полезни неща, благодаря ти...
най-сърдечно...
цитирай
11. kasnaprolet9999 - Ползвала съм рецепти на д-р Пашк...
21.02.2012 20:01
stela50 написа:
Ползвала съм рецепти на д-р Пашкурев с добър резултат .
Поздравления !


Той има и много хубави кремове и лосиони на билкова основа, продават ги в повечето големи аптеки.
цитирай
12. kasnaprolet9999 - интересни и полезни неща, благо...
21.02.2012 20:02
mariniki написа:
интересни и полезни неща, благодаря ти...
най-сърдечно...


Ами старая се да съм полезна, пък и хобито ми е такова. Поздрави!!
цитирай
13. yotovava - Аз правих първите версии на сайта му,
22.02.2012 11:12
ама понеже не задълбах в уебдизайна и не го надградих, нямаше динамика и възможност за администриране. Но това беше преди 7 години.
цитирай
14. vele - Въпрос, който е извън темата
22.02.2012 11:29
Ако някой от Вас знае откъде мога да намеря билката корени от бял очиболец /Potentilla Alba L/, ще бъда много благодарна да ми съобщи.Трябва ми за лечение на Хашимото. Благодаря Ви. Да сте живи и здрави!
цитирай
15. kasnaprolet9999 - ама понеже не задълбах в уебдизайна ...
22.02.2012 23:27
yotovava написа:
ама понеже не задълбах в уебдизайна и не го надградих, нямаше динамика и възможност за администриране. Но това беше преди 7 години.


Радвам се, че го познаваш, сега сайта му е супер, обърни внимание на книгите му с поезия.
Ето един негов много хубав стих, който и днес звучи актуално
:
ЕЛЕГИЯ ЗА КРАСОТАТА

Къде живееш, Красота?
Без Твоя лъч е тъй студено...
И кой е наранил света
със омагьосано вретено?

В палат ли си заспала Ти
за сто години или века?
И само в Принца ли блести
добрата същност на човека?

Линеят род и общество.
Край нас бодлите са на стража.
И аз отдавна знам какво
наместо изповед ще кажа.

Стихът ще бъде прост и смел.
Бъди ми, Красота, свидетел!
Останахме без вярна цел.
И в храмовете ни краде се.

В гърдите пърха суета.
Говорим с нотки на превзетост.
Повика ли ни съвестта,
оказва се, че сме заети.

Делим се все на "наш" и "ваш"
и към ласкателя добри сме.
Плачът ни е за камуфлаж,
смехът ни служи все за присмех.

И само Ти си спомен стар,
духът от който преживява.
От Тебе той получи в дар
хармония, а не забрава!

Дарен, и моят дух шепти:
- Излез от гибелния унес!
Щом Той не идва дълго, Ти
ела пред нас да го целунеш!

Без було на заблуда-грях!
Разсей мъглата от умора!
Чрез Тебе само проумях
защо понякога сме хора...
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Ако някой от Вас знае откъде мога да ...
22.02.2012 23:50
vele написа:
Ако някой от Вас знае откъде мога да намеря билката корени от бял очиболец /Potentilla Alba L/, ще бъда много благодарна да ми съобщи.Трябва ми за лечение на Хашимото. Благодаря Ви. Да сте живи и здрави!


Опита ли в сайта, който ти дадох в отговор на твоето съобщение вчера?
цитирай
17. vele - Ако някой от Вас знае откъде мога да ....
23.02.2012 10:25
Благодаря Ви, но билката я няма и там. Знам, че я продават в Украйна, но става много сложно.
Чудесен постинг, поздравления! Ако има повече хора като Вас - светът ще е прекрасен!
цитирай
18. kasnaprolet9999 - vele
23.02.2012 13:35
Виж този постинг, в него съм писала за едни хора, които берат диворастящи билки, там съм дала сайта им. Ползвай само мобилния телефон за връзка, че другия е сменен.
http://kasnaprolet9999.blog.bg/recepti/2010/11/27/bilkolechenieto-e-veliko-izkustvo-za-koeto-edin-jivot-ne-sti.641260

Възможно е да имат рецепта с други билки за тази болест и да ти ги пратят с наложен платеж. До като си намериш от този очеболец се лекувай с каквото имат.
цитирай
19. alexs - В много случаи още повече в тия тр...
23.02.2012 22:53
В много случаи още повече в тия трудни времена фитотерапията е добра алтернатива на традиционната медицина! Поздравявам те за твоето добро начинание да обясняваш на хората ...
цитирай
20. vele - бял очиболец
24.02.2012 13:19
Благодаря ще пробвам! Живи и здрави!
цитирай
21. luluta - бял очеболец
02.06.2012 13:27
Vele и аз го търся за щитовидна жлеза. Специално се регистрирах,за да Ви отговоря.
Днес чакам да ми го доставят като цяло растение и ще чакам до октомври да извадя корена.
http://www.greengarden-bg.com/
УСПЕХ!
цитирай
22. luluta - vele
02.06.2012 13:27
vele написа:
Благодаря ще пробвам! Живи и здрави!

цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15298262
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41661
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031