Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
09.09.2009 03:39 - Бърза и ефикасна ли е "Бърза помощ"
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 6906 Коментари: 12 Гласове:
4

Последна промяна: 14.09.2009 10:51


Преди три седмици виках бърза помощ за свеки, чувстваше се много зле, но не можеше да обясни какво я боли. Близо пет минути преговарях с обслужващата тел.112 и най-накрая с дълбока въздишка ни записа. След 40 мин. дойдоха две сестрички с една линейка и ми казаха, че има конюктивит и през ум не им дойде да направят кардиограма на сърцето. След като яко ги застъпих й премериха кръвното, оказа се че е високо. После ми казаха, ами дайте кардиографа и направо ми скриха топката. Отговорих им, че не си държа такова нещо в гардероба. Те ме погледнаха съчувствено и ми казаха да слезна долу до линейката и да помоля шофьора да ми услужи с един. Гледах ги и им се чудех на акъла и дебелоочието, а те мило ми се усмихваха. Нали е за свеки, въздъхнах, преглътнах и отидох да взема това устройство. Шофьорчето пъргаво ми подаде уреда и аз с чувство на изпълнен дълг го връчих на едната от тях, оказа се че сърцето й е излезнало от ритъм. Казаха ми, че трябва да я закарат до ВМИ в интензивното кардиологично отделение за да й сложат апарат и да я отводнят, защото най-после с моя помощ забелязаха, че краката й бяха много подути и пълни с течност. Това добре, но когато стана въпрос за пренасянето й до линейката вдигнаха рамене и ми казаха, че това е моя грижа, а не тяхна, трябвало да намеря съседи, които да свършат тази работа. Сега вече я закъсах съвсем, свеки тежеше около 90 кг, а аз само 55, бях вдигала тежести -две по 20 кг. навремето като спортувах гребане, но това си беше непосилно за мен. Съседите, които живееха там бяха все възрастни хора, а по-младите бяха на работа. И понеже съм си много комуникативна успях да убедя един младеж от улицата и шофьорчето да помогнат в изнасянето, извиках и съпруга по мобилния и с общи усилия я свалихме до линейката. Няма да ви разправям за патилата в болницата, само ще ви кажа, че на шестия ден я изписаха и само след 5 часа тя почина, след проведено добро лечение по кратката клинична пътека. За това най-добре е да не стигаме до там, а да живеем здравословно. Трябва да правим профилактика и да ползваме природосъобразни начини на живот и лечение. За това има достатъчно писано в моя блог.
За улеснение съм поставила на блогрола си два линка - Всичко за билките и Полезни съвети от различно естество.

Повод да добия смелост да ви разкажа всичко това ми даде следния постинг, в който написах горното като коментар:
gerdan.blog.bg/lichni-dnevnici/2009/09/08/lele-maiko-biah-na-doktor.393763




Тагове:   здраве,


Гласувай:
4



1. lubara - Живот!
09.09.2009 08:35
Те и двамата си отидоха един след друг, нали?
Поне бяха минали осемдесетте?!
цитирай
2. kasnaprolet9999 - lubara
09.09.2009 09:18
Да, през шест месеца, тя всеки ден си плачеше за свекъра, който почина четири дена след като навърши 88 г. Тя почина три дена след като навърши 81 г. Забелязваш ли, че и двамата са били около рождените дати, били са в дупка, често се случва така при възрастните хора със здравословни проблеми. Миналата година пак през август почина втория ми баща шест дена преди рожденния си ден. Мисля си, че много от нас едва ли ще доживеят и тази възраст при този напрегнат живот и неработеща здравна система.
цитирай
3. emil60 - Боже, боже, колко мъка...
09.09.2009 10:47
Това е казано отдавна, но когато го почувствам, за кой ли път, найстина е много тежко...
цитирай
4. kasnaprolet9999 - emil60
09.09.2009 11:08
Да, това го казва Йордан Йовков в разказа си "По жицата" във връзка с болното момиче и нейните родители, които търсят бялата лястовичка за да я излекуват. Чудя се дали и тук, за България ще има такава бяла лястовичка, а дали ще стигне само една, само здравеопазването ни ли не е в ред?
Май ни трябва цяло ято бели лястовички!!!!
цитирай
5. compassion - Моите съболезнования за свекърва ти
09.09.2009 15:52
Забелязах как работи българската здравна система и се чудя колко силни и здрави хора трябва да са българите, щом оцеляват там. Дабре, че има и билки, мила, а ти за щастие добре ги познаваш.
цитирай
6. kasnaprolet9999 - compassion
09.09.2009 16:13
Благодаря ти, то благодарение на билките все пак тя успя при толкова здравни проблеми да доживее до тази възраст. Не ги пиеше обаче редовно напоследък, не искаше и да се храни. Казаха ми от болницата след направените изследвания, че имала четвърта степен на сърдечна недостатъчност, за това не помагали хапчетата за обезводняване и се наложило със системи да вливат във вените
специални течни лекарства за това. Като й спряха системите и махнаха регулатора на сърцето тя нямаше как да се справи сама, няма как да не са го знаели, но не са искали да ни го кажат.
цитирай
7. анонимен - лекар от бърза помощ
09.09.2009 20:53
мила лъсна пролет!
съжалявам за случилото се със свекърва ти!искам само да те попитам нещо!двете "сестрички" ли според теб трябваше да носят болната ти близка??може би да я метнат на гръб!не коментирам колко професионално са се държали,просто искам да попитам АБЕ ПОНЕ МАЛКО МЯРКА И РЕСПЕКТ ЩЕ ИМАТЕ ЛИ НАЙ ПОСЛЕ!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - анонимен №7
10.09.2009 09:40
Дали имам респект, о да имам, но само към професионалистите. Моят личен лекар е много добър специалист и не е корумпиран, нарича се Милчо Галев и е затрупан с пациенти, отдавна не взима нови, навремето беше детски лекар на децата ми. Сега лекува цялото ми семейство, понякога ми дава консултация и за нашите възрастни родители, но те си имат свои лични лекари, за които не мога да кажа същото. Цял проблем е посещението им в къщи, а те не бяха в състояние да се движат на големи разстояния.
Наистина има лекари, които са морално устойчиви и добри специалисти, но те се губят в общия поток от множество некомпетентни и/или корумпирани здравни работници.
Имам респект и към този анонимен лекар, който е коментирал в постинга, за който съм дала линк в края на моя постинг. Ето какво пише той:
"И аз съм лекар, мъчно ми е и за пациентите и за т.нар.лекари - нека да се разберем в България няма лекари,защото те не работят по измисления закон за здравеопазването ...а познайте по кой...по Търговския закон. ТЕ НЕ СА ЛЕКАРИ,ТЕ ОФИЦИАЛНО СА ТЪРГОВЦИ БИЛО ЕТ - Т.Е.ЕДНОЛИЧНИ ТЪРГОВЦИ,БИЛО ООД-ТА,ЕООД-ТА В РАЗНИТЕ МУ ЧАСТНИ ЗАВЕДЕНИЯ, - ДА ЗАВЕДЕНИЯ,А НЕ БОЛНИЦИ,ПОЛИКЛИНИКИ ИЛИ ЛЕЧЕБНИЦИ, ИЛИ ЗДРАВНИ КАБИНЕТИ ПА МАКАР И ЧАСТНИ...ЩОМ РАБОТЯТ КАТО ТЪРГОВЦИ ПО ЗАКОН ТЕ СА ДЛЪЖНИ ДА РАБОТЯТ КАТО ТЪРГОВЦИ ПО ТЪРГОВСКИЯ,А НЕ ПО НЯКАКЪВ ДРУГ ЗАКОН...А ПРИ ТЪРГОВЕЦА ИМА РЕНТАБИЛНОСТ,ПЕЧАЛБИ ИЛИ...ФАЛИТИ. ЗАЩО ЛЕКАРИТЕ ДА СА ЕТ А АДВОКАТИТЕ - ПРАВИСТИ НА СВОБОДНА ПРАКТИКА. СЕГА ЩЕ ВИ ОТКРЕХНА..ЗАЩОТО АДВОКАТИТЕ НЕ СА ПОЛАГАЛИ Т.НАР.ЛЕКАРСКА ИЛИ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА.ДЪРЖАВАТА Е СИГУРНА В ТЯХ ЧЕ ЩЕ ТЕ ОДЕРАТ,НО И ТЯ ЩЕ СИ ПОЛУЧИ ГОЛЕМИЯ ДАНЪК..АМИ КАК Е ПРИ ЛЕКАР НА СВОБОДНА ПРАКТИКА ПОЛОЖИЛ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА..АМИ ЩЕ ВЗЕМА ДА ЛЕКУВА БЕЗДНИТЕ Я БЕЗ ПАРИ Я ЗА МАЛКО ПАРИ И ЗА ДЪРЖАВАТА - СРЕДЕН ПРЪСТ ИЛИ ЖЪЛТИ СТОТИНКИ...ТН.Е.НЕ ВИ ДЕРАТ ЛЕКАРИТЕ А ДЪРЖАВАТА. НЕ ЗДРАВЕОПАЗВАНЕТО,НЕ ОБРАЗОВАНИЕТО - ДЪРЖАВАТА Е СКАПАНА...И ВСЕ ПАК...И ВСЕ ПАК ЛЕКАР СИ,ПОЛАГАЛ СИ ХИПОКРАТОВА КЛЕТВА И ДА НЕ СИ СИ ДОЯЛ ИЛИ ХОДИЛ НА КУРОРТ ВЪВ ФИЛИПИНИТЕ .СИ ДЛЪЖЕН МОРАЛНО ДА ПОМОГНЕШ НА ПОСТРАДАЛИЯ НА НУЖДАЕЩИЯ СИЕ ДОРИ И БЕЗ ПАРИ...КАТОНЕ ТИ ИЗНАСЯ НЕ СЛРЕДВАЙ МЕДИЦИНА,НЕ ПОЛАГАЙ КЛЕТВА ЗА ДА НЕ СИ КЛЕТВОПРЕСТЪПНИК...НО ДЪРЖАВАТА,ДЪРЖАВАТА Е СКАПАНА - ДА НА ЗАПЗД ЛЕКАРИТЕ СА БОГАТАШИ,НО ТАМ 50-60% ОТ ХОРАТА СА СРЕДНА КЛАСА,А ТОВА ЗНАЧИ ДОХОДИ ДОСТАТЪЧНИ ДА СИ ПЛАТИШ НА ЛЕКАР НА СВОБОДНА ПРАКТИКА, А ОТ ТАМ ДА ОДЕРЕШ ТИЯ ДЕТО ИДВАТ С БМВ-ТА И МЕРЦЕДЕСИ,ЗА СМЕТКА ПЪК НА ДРУГИ КОИТО НЯМАТ ПАРИ ДА НАХРАНЯТ ДЕЦАТА СИ И КОИТО ЩЕ ЛЕКУВАШ ДАЖЕ И БЕЗ ПАРИ АКО СИ ЧОВЕК С ГЛАВНО Ч,А НЕ ИЗРОД,А ПО-ГОЛЯМ ОТ ЧОВЕК С ГЛАВНО Ч ОТ ЛЕКАРЯ АЗ НЕ ЗНАЯ,АКО СИ ИСТИНСКИ ЛЕКАР - ТОВА НЕ Е СИРАХОМИЛСТВО,А Е НЕЩО КОЕТО СЕ НАРИЧА ЧОВЕЩИНА,А ТО Е ДА ОБИЧАШ ХОРАТА И СЛЕД ТОВА ДА СТАВАШ ЛЕКАР. АКО СИ МИСЛИЛ ДА СТАВАШ ЛЕКАР В ЕДНА БЕДНА И ОБРАНА ОТ УПРАВНИЦИТЕ СИ СТРАНА ЗА ДА СТАНЕШ МИЛИОНЕР ПО-ДОБРЕ СИ ХВЪРЛИ ДИПЛОМАТА И СТАНИ ПРЕДПРИЕМАЧ-СТРОИТЕЛ,ТЪРГОВЕЦ,КОЛБАСАР, И ПР.И ПР. НО НЕ ПЕТНИ И ЗВАНИЕТО ЛЕКАР."

А сега да отговоря и на другия ти въпрос-дали съм мислила, че сестричките ще пренесат свекърва ми- честно, не съм си го и помисляла, само че се изненадах, че в регламента на услугата не влиза извозването на пациента от жилището му до линейката. Не съм подала официално оплакване, разбрах че пренасянето на болния до здравно заведение е регламентирано официално по този абсурден начин, както и дължината на здравните пътеки. На практика никой не е извършил нарушение, но резултата е ясен, здравната ни система боксува, няма виновни, има само потърпевши и това може да бъде всеки един от нас.
цитирай
9. kleopatrasv - Ох, мила - не знаех какво се е случило...?
10.09.2009 22:50
А ти си преживяла толкова много неща напоследък.?
цитирай
10. kasnaprolet9999 - kleopatrasv
10.09.2009 23:24
Така си е, но нали знаеш, че всяко нещо, което не те убива те прави по-силен, ще се оправя, ние скорпионите и от пепелта възкръсваме, трябва ми още малко време, сега съм много проклета и хапя, но пак ще стана бяла и добра.
цитирай
11. mileidi46 - o mila,
13.09.2009 20:45
znaex,4e ima6 problemi...ma 4ak takiva...ne mojex da dopusna...do tuk ne mi stigna vaobrajenieto.Sajalqvam za vsi4ko,koeto si prejivqla...
цитирай
12. kasnaprolet9999 - mileidi46
14.09.2009 11:04
За съжаление се случи най-лошото, не можа да прежали съпруга си и всичките й здравни проблеми екскалираха за кратко време. За разлика от мама тя не искаше да пие кефир и апетита й от ден на ден намаляваше, накрая не ядеше почти нищо и се пълнеше с вода, сърцето й не издържа, пък и килограмите й бяха много.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15319223
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031