Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
21.12.2021 12:24 - Утопия ли е?
Автор: platan Категория: Изкуство   
Прочетен: 3155 Коментари: 11 Гласове:
20

Последна промяна: 08.01.2022 11:41

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Регулярно охлабвам житейските стеги,
с дозичка хумор, с премерен цинизъм,
инак дъхът ми отдавна би секнал,
впримчен от сух прагматизъм.
Не е достатъчно. Пак е компромис.
Стъпалце нищожно, над примирение.
Кихам, прелиствайки прашния промисъл,
равнящ „нищи духом" с „блажени”.

Авторитарна игра е на каста, че уж е

единствен посредник в небесни повели.
Та те са у нас, в изначалното сгушени,
тях с първия дъх сме приели.
С расо, без расо – търговците в храма са;
подрънкват ключето за всичките двери.
Адът им – пръчка, морковче - раят.
Оглавник за плът, за души отеснели.

Кратък е пътят на моята Вяра:
започнал от мен... свършва в мен.
По площади развята, коленичила в храм
е алиби за грях и монета разменна,
с която откупва светът своя страх.
Вяра за продан, пред Съдния ден,
в унижения кътана, в бездушния мраз.
За бъдно живуркане вид индулгенция.

Не вярвам в прераждане, в спирала кармична;
паметта е белтък – белтъкът е тлен.
След края съм капка флуидна (не личност),
безспоменно в сродна среда разпоен.
Но вярвам, че даже и стъпчици дребни
нюанси творят в моя аура земна,
а те се кодират, на мига отразени,
в паралелна човешка вселена.

Знам, няма да мога да тръгна след тях;
съществувам до своето време.
Посоката важна е – жалони през свят,
ослепял и замръзнал в неверие.

Ако носен от всинца ни дар съкровен:
усет за ценно, красиво, нетленно...
претворим, чрез делата си светли,
в посланик на разум, изтръгнат от плен,
той би умножавал (шествал щафетно),
други, по-висши човешки вселени.
Малко тъжно, че ключ за лелеяна вечност
е анонимният принос към съвършенство.

Утопии разни. Брътвеж безхаберен.

Нека в дивната вис никнат царства небесни,
но пътят към техните истинни двери
е близо до нас. Повярвай ми, лесно е
с благ помисъл, дума, усмивка, доверие,
дал своята лепта потребна,
да минеш през грейнали зеници две
и влезеш в Човека пред теб. Като в себе си.

* НИЩИ - бедни




Гласувай:
20



1. kvg55 - platan,
21.12.2021 23:25
Поздравления!
Социалната поезия е рядко срещано явление.
Все пишат за любовта, особено пуитесите.
Хуморът е спасение в живота.
цитирай
2. wonder - Страхотна поанта! И пак Любовта. . . ...
22.12.2021 09:30
Страхотна поанта! И пак Любовта...
"Утопии разни. Брътвеж безхаберен.
Нека в дивната вис никнат „царства небесни”,
но пътят към техните истинни двери
е близо до нас. Повярвай ми, лесно е
(блага помисъл, дума, усмивка, доверие),
най-светлото свое дарил – лепта потребна -
да минеш през зеници грейнали две
и влезеш в Човека пред теб. Като в себе си."
цитирай
3. notfun - така е! от Нищото,идваме, и пак там, ще се..вплетем..могъщоо! аплаузе, от мен..
22.12.2021 19:29


Не вярвам в прераждане, в спирала кармична;
паметта е белтък – белтъкът е тлен.
След края съм капка флуидна (не личност),
безспоменно в сродна среда разпоен.
цитирай
4. platan - Поздравления! Социалната по...
22.12.2021 20:40
kvg55 написа:
Поздравления!
Социалната поезия е рядко срещано явление.
Все пишат за любовта, особено пуитесите.
Хуморът е спасение в живота.

Така си е, kvg55... ако не умеем да погледнем на случващото се край нас и от смешната му страна, рискуваме да затънем до шия в гадорийката, която изобилства там. Сериозното отношение към проблемите е нужно и полезно нещо, но то не изключва, непременно, сарказма и иронията, в противовес на споменатите проблеми. Не знам доколко написаното от мен може да бъде наречено поезия, но, да, прав си - тази ми публикация е насочена срещу социални недъзи, а основният таргет са две обществени прослойки. Благодаря, че спря при мен!
цитирай
5. platan - Страхотна поанта! И пак Любовта. . . ...
22.12.2021 21:22
wonder написа:
Страхотна поанта! И пак Любовта...
"Утопии разни. Брътвеж безхаберен.
Нека в дивната вис никнат „царства небесни”,
но пътят към техните истинни двери
е близо до нас. Повярвай ми, лесно е
(блага помисъл, дума, усмивка, доверие),
най-светлото свое дарил – лепта потребна -
да минеш през зеници грейнали две
и влезеш в Човека пред теб. Като в себе си."

Да, Wonder, избраният от теб пасаж е гръбнакът на стихото, понеже битува отсам граничната черта, разделяща реала от паранормалното.Той е и вид трактовка, свързана с личностното осъществяване на индивида в реална среда, в частта й междучовешки отношения. Благодаря за отбелязването!
цитирай
6. platan - Не вярвам в прераждане, в сп...
22.12.2021 21:41
notfun написа:


Не вярвам в прераждане, в спирала кармична;
паметта е белтък – белтъкът е тлен.
След края съм капка флуидна (не личност),
безспоменно в сродна среда разпоен.

Привет, notfun! :))) След двегодишно отсъствие от блога, повечето никове отказват да ми говорят за своите притежатели. Но... как бих могъл да не разпозная теб, Войниче. :)) Емоционална, както винаги, съдейки по удължените гласни в коментара ти до мен. :) За всеки случай проверих и виждайки ухилената ти муцунка, разбрах че предположението ми се е потвърдило. :))) Добре дошла и на теб в блога ми! Така си е. Откъдето сме се пръкнали, там ще се и заметем. Аз, по-напред от теб, щото съм ти дедо. :)) Но, дорде сме тук, добре би било да посвършим нещо, каквото ни е по силите, та да не се червят заради нас роднините, кога ни изпращат Отвъде. :)))
цитирай
7. notfun - ...платане, извини ме,приятелю любимий, онзи ден, бях уморена)
23.12.2021 08:29
..../да минеш през зеници грейнали две
и влезеш в Човека пред теб. Като в себе си."


ПП
всеки твой ред, е Откровение,писано,с такава Сила, и Любов@
/ как, няма, да те ..обичам (р)
бъди здрав, силен, и любящ, и още толкоз години, да ни пишеш!!
Джули, завинаги
цитирай
8. platan - Ама и една устичка имаш, Джу... :)
24.12.2021 14:51
От нея може и скорпиончета да надникват понякога, а други път, както и в сегашния ти коментар, да нареди такива едни словца, дето да размекнат и трогнат даже кораво старче като мен. :)) Сполай за това!
На "момичетата" също им се случва да бъдат уморени, Джу. Кога от прозата в ежедневието, кога от сезонните мъгли или пък от грубата непохватност на хората.
Сори, но няма да дочакаш поисканото извинение от мен, понеже не намирам каквото и да е основание за такова. :)))
Желая ти... много неща, все хубави, но ще се огранича само до - "Светли празници!", понеже е актуално в ден като днешния. Да бъде!
цитирай
9. nebonebo - Здравей, platan! :)
31.12.2021 20:03
Този ти стих ме остави без дъх... И не само изповед, а новаторски поглед в поезията! Мнозина са правили опити в социална поезия, но тук всичко е на точното място и време. Благодаря, за красотата на словото! Поздравления!
В последните часове на годината от сърце ти пожелавам здраве и топло човешко отношение, които връщат усмивката в живота на всеки от нас!
:)
цитирай
10. platan - Имах смътното чувство,
01.01.2022 11:15
че новогодишните подаръци не са свършили. :)) Оказа се вярно, понеже днес намерих подаръка в блога си. Един чудесен коментар, толкова чудесен, че чак не отива на темата в това суховато стихо. :)) Което не го прави по-малко ценен.
Благодаря, nebonebo, за коментара и добрите пожелания! Нека е светъл пътят ти и винаги топло в гърдите!
цитирай
11. nebonebo - И аз благодаря от сърце, platan! :)
03.01.2022 17:13
Човешките отношения са в основата на живота. От тях избуяват стойностното изкуство, и словото, градежът на всяко творчество, живот, ако щеш дори, те са моторът на съзидателната енергия. И водещ е духът. Дай, Боже, живот на всичко смислено и одухотворено през новата година! А, ти да ни радваш с поезията си! :)
цитирай
12. platan - Златни ти уста, Небонебо!
05.01.2022 21:33
Кредо, поднесено с проникновение и изчерпателност.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: platan
Категория: Изкуство
Прочетен: 223311
Постинги: 43
Коментари: 344
Гласове: 4698
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930