Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
02.06.2013 23:18 - Христо Ботев за болестта на българския народ
Автор: kasnaprolet9999 Категория: История   
Прочетен: 7214 Коментари: 17 Гласове:
23

Последна промяна: 01.06.2015 23:35

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
image

За Ботев българите могат да бъдат себе си само тогава, когато се освободят от всичко, което не е тяхно, а за съжаление историческата им съдба ги е поставила още от идването им на Балканския полуостров в позиция на поемане на негативните страни от социалния живот на Византия, от която е възприета "православно-идиотическата култура", на Турция, която е унищожила всичко създадено, а в днешния ден, както и в обозримото бъдеще - и на Европа, защото болестта на българския народ се корени в неразвитостта на националния характер."Както с приеманието византийската култура ние се показахме маймуни и достигнахме да бъдеме робове на азиатските варвари, така и със сляпото поддържание на Европа ние ще да достигнеме да бъдеме робове сами на себе си. - Когато е така, то какво тряба да се прави? - Преди сичко ние тряба да влеземе в самуиловска борба с новата Византия,
пък тогава вече“ да заемеме от Европа това, щото ни е потребно, щото ни не достига й щото е признато за полезно на човекът. В противен случай с нашият живот е неприменимо нищо човеческо и ние твърде лесно можеме да загинеме."






Тагове:   христо ботев,


Гласувай:
25



1. mt46 - Силна статия!...
03.06.2013 00:00
"... трудът, по причина на баснословните данъци, кражби и разбойничества, се не цени и не може да се развие... и че следствие на сичкото това е сиромашията, която ни убива и нравствено, и физически..."
цитирай
2. mt46 - После
03.06.2013 00:02
Ботев прави исторически анализ на причините, довели до това болестно състояние...
цитирай
3. kasnaprolet9999 - ". . . трудът, по причина на ...
03.06.2013 00:12
mt46 написа:
"... трудът, по причина на баснословните данъци, кражби и разбойничества, се не цени и не може да се развие... и че следствие на сичкото това е сиромашията, която ни убива и нравствено, и физически..."


Звучи много актуално и днес, особено нашето прословуто чуждопоклонничество, което явно не е от вчера.
цитирай
4. tit - Ей за това се казва „Ботев и. . . ” в...
03.06.2013 00:19
Ей за това се казва „Ботев и ...” всички останали!;)
Не, щото другите са по-малко герой, а защото Ботев е уникален с покритието между думи и дела.
И то -какви думи!
Както и - какви дела!!!:)
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Ей за това се казва „Ботев и. . . ” в...
03.06.2013 00:38
tit написа:
Ей за това се казва „Ботев и ...” всички останали!;)
Не, щото другите са по-малко герой, а защото Ботев е уникален с покритието между думи и дела.
И то -какви думи!
Както и - какви дела!!!:)


Всички говорят колко е велик Ботев, а неговите идеи и завети към поколенията не се прилагат на практика.
цитирай
6. анонимен - Известни са повече стиховете му, но ...
03.06.2013 07:37
Известни са повече стиховете му, но публицистиката му е не по-малко интересна.
цитирай
7. germantiger - ...
03.06.2013 08:17
Други казват - велик герой и поет, но слаб публицист.

Не е споменал за робове на Русия-та (Тюрьмата на народите)?!
България никога не е била с Европа, иначе казано за робство несъстояло се, Ботьов е поизбързал.

И поклон пред саможертвата!
цитирай
8. syrmaepon - неразвитостта на националния характер
03.06.2013 08:55
много точно !Липсва ни самочувствие и собствена посока.Но докато не изживеем всичките си грешки явно няма да намерим пътя.
цитирай
9. kasnaprolet9999 - Известни са повече стиховете му, но ...
03.06.2013 12:57
kushel написа:
Известни са повече стиховете му, но публицистиката му е не по-малко интересна.

В едно друго публицистично стихотворение " Народът вчера, днес и утре" той казва нещо много интересно: "Наистина, неведнъж народът е явявал твърдата воля на характера си с въстания против царете си, против духовенството си, както във времето на Богомила и Самуила; но всичко това е ставало само тогава, кога властта или се едно насилието е допирало до къщата му, в коя той сякога е бил нравствено свободен, до семейството му, до понятието му за честта - с една дума, до негова дълбок социален живот, с който се отличават общо славянските народи и частно нашия народ. "
Днес по същата причина хората скочиха против електроразпределителните дружества и гневът им премина към тези, които им дадоха прекалена свобода да ги ограбват, като не само ги оставиха без контрол, но продадоха 33%-то държавното участие в тяхр което съвсем им развърза ръцете.
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Други казват - велик герой и поет, но ...
03.06.2013 13:12
germantiger написа:
Други казват - велик герой и поет, но слаб публицист.

Не е споменал за робове на Русия-та (Тюрьмата на народите)?!
България никога не е била с Европа, иначе казано за робство несъстояло се, Ботьов е поизбързал.
И поклон пред саможертвата!

В едно друго публицистично стихотворение " Народът вчера, днес и утре" той казва нещо много интересно за българския народ през време на турското робство:" Но и при тия страдания, при това страшно насилие, в кое и камъкът би се стопил, българинът се затвори от турчина вкъщи с челядта си и, както и днес, пял е и слушал е вместо византийската литургия свойта елегическа юнашка песен, вместо стрелата и сабята, хвана ралото и сърпа, ходил е по сборове и по седенки, по тлаки и по черковища - и щом варваринът е погазвал огнището му, кое, както и днес, е било обиколено със снахи и дъщери, със синове и унуци - той е оставял ралото и сърпа, гегата и кавала, хващал е бащина сабя, братова пушка и с "дружина вярна и сговорна" отивал е в Стара планина да мъсти за обиди от турци и чорбаджии, да им отнима грабено имане и да пази село и сиромаси.Такъв е бил българският народ, и ето го и днес пак чист от всяко чуждо влияние, пак с тоя патриархален живот, пак с тази първобитност - след толкова и при такива страдания, пред зори, той се провиква от вратата на къщата си: пее отходня молитва на Турция, на робството; проклина свойто преминало, което е мрачно и той го мрази; свойто настояще, което е тежко и горчиво, та лесно ще го забрави, и вика: бъдещето ми, бъдещето ми! Турция и незваните му водители поднасят му на блюдо преобразования, дуализми, йерархии, но той се туй дума и ще дума: бъдещето ми, бъдещето ми!"
цитирай
11. kasnaprolet9999 - много точно !Липсва ни самочувс...
03.06.2013 13:20
syrmaepon написа:
много точно !Липсва ни самочувствие и собствена посока.Но докато не изживеем всичките си грешки явно няма да намерим пътя.

В едно друго публицистично стихотворение " Народът вчера, днес и утре" той казва нещо много интересно за българския народ: "Метнете поглед връх историята на българското царство от Бориса дору до подпаданието му под турците, и ще видите, че всичкото историко-политическо преминало на наша народ е било току-речи чисто византийско, и в него са живели само царе, боляри и духовни, а той сам всякога е бил отделен с дълбока обществена нравственост от разврата на правителството си, който разврат заедно с християнството се вмъкна в по-горнята част на народа.....Нашият народ има свой особен живот, особен характер, особна физиономия, коя го отлича като народ - дайте му да се развива по народните си начала, и ще видите каква част от обществения живот ще развие той, дайте му или поне не бъркайте му да се освободи от това варварско племе, с кое той няма нищо общо, и ще видите как ще той да се устрои. Или не видите семето, зародиша в неговите общини без всяка централизация, в неговите еснафи, дружества мъжки, женски и детински? Или не видите в него и това, що казахме по-горе?... "
цитирай
12. leonleonovpom - Ако Ботев е световна величина в п...
03.06.2013 14:53
Ако Ботев е световна величина в поезията ,то публицистиката му е извънземна. Просто да се чудиш откъде идва тази широта на мирогледа в този по сегашните разбирания младеж. Преди време четох събрани броеве от вестниците, които е издавал и непрекъснато този въпрос ми се въртеше в главата. Ами просто нямаше тема или събитие, които той самия да не подлага на задълбочен анализ.
Невероятен гений! Дори само за една такава личност / а и други са близко до него/ България е заслужила свободата си!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Ако Ботев е световна величина в п...
03.06.2013 16:22
leonleonovpom написа:
Ако Ботев е световна величина в поезията ,то публицистиката му е извънземна. Просто да се чудиш откъде идва тази широта на мирогледа в този по сегашните разбирания младеж. Преди време четох събрани броеве от вестниците, които е издавал и непрекъснато този въпрос ми се въртеше в главата. Ами просто нямаше тема или събитие, които той самия да не подлага на задълбочен анализ.
Невероятен гений! Дори само за една такава личност / а и други са близко до него/ България е заслужила свободата си!


Много си прав, възможно е да е извънземен със специала мисия, да помогне на българите в тези тежки дни.
цитирай
14. wonder - Харесвам сатирика-Ботев! Той е ...
03.06.2013 16:27
Харесвам сатирика-Ботев! Обичам Човека-Поет-Ботев! Почитам бореца-Ботев!Той е ударил акцента в публицистиката си на влиянието на словото върху хората - за народа и поколенията.
Ботев умира на 28 г. и ни оставя само 20 стихотворения, но духът му мъдър и прастар е уловил пулса на времето като чиста квинтесенция от истини:

"Свестните у нас считат за луди,
глупецът вредом всеки почита:
"Богат е”, казва, пък го не пита
колко е души изгорил живи,
сироти колко той е ограбил
и пред олтарът Бога измамил
с молитви, с клетви, с думи лъжливи."
...
"стадо от вълци във овчи кожи,
камък основен за да положи
на лъжи святи, а ум човешки,
да скове навек в окови тежки."
цитирай
15. alchemist - Борис Дрангов:
03.06.2013 16:55
"Турци и гърци разрушиха нравствената градина на българина. Жестока неправда, безграничен произвол и нравствена развала вкорениха в сърдцето му велики пороци:
Той бе слаб: измисли лъжа, измама, притворство. Пълзене и низкопоклонство бяха един вид обществени институти. Народното зло е двойна нравствена проказа: двоедушие и грабливост."
Публицистиката на Ботев е силна и въздействаща. Но освен да ги четем трябва и да развиваме и прилагаме заложените в нея идеи. Цитатът от Б. Дрангов го сложих съвсем импулсивно, надявам, се че нямате нищо напротив.

цитирай
16. kasnaprolet9999 - Харесвам сатирика-Ботев! Обичам ...
03.06.2013 17:13
wonder написа:
Харесвам сатирика-Ботев! Обичам Човека-Поет-Ботев! Почитам бореца-Ботев!Той е ударил акцента в публицистиката си на влиянието на словото върху хората - за народа и поколенията.
Ботев умира на 28 г. и ни оставя само 20 стихотворения, но духът му мъдър и прастар е уловил пулса на времето като чиста квинтесенция от истини:

"Свестните у нас считат за луди,
глупецът вредом всеки почита:
"Богат е”, казва, пък го не пита
колко е души изгорил живи,
сироти колко той е ограбил
и пред олтарът Бога измамил
с молитви, с клетви, с думи лъжливи."
...
"стадо от вълци във овчи кожи,
камък основен за да положи
на лъжи святи, а ум човешки,
да скове навек в окови тежки."


Аз също много обичам неговата поезя, но днес наблегнах на публицистиката, тъй като малко се пише за нея и някак е оставена в сянка. Миналата година писах за въздействието, което ми е оказало едно негово стихотворение, когато бях ученичка, виж тук:
http://kasnaprolet9999.blog.bg/lichni-dnevnici/2012/06/02/tam-na-balkana.962283
цитирай
17. kasnaprolet9999 - "Турци и гърци разрушиха н...
03.06.2013 17:24
alchemist написа:
"Турци и гърци разрушиха нравствената градина на българина. Жестока неправда, безграничен произвол и нравствена развала вкорениха в сърдцето му велики пороци:
Той бе слаб: измисли лъжа, измама, притворство. Пълзене и низкопоклонство бяха един вид обществени институти. Народното зло е двойна нравствена проказа: двоедушие и грабливост."
Публицистиката на Ботев е силна и въздействаща. Но освен да ги четем трябва и да развиваме и прилагаме заложените в нея идеи. Цитатът от Б. Дрангов го сложих съвсем импулсивно, надявам, се че нямате нищо напротив.


Нямам против, само дето не точно българския народ е слаб, а неговите царе, боляри, духовенство и т.н. Ботев ясно ги разграничава в статията си "Народът вчера, днес и утре" и части от нея съм цитирала в коментарите си към другите блогери, погледни ги. За останалото си прав, всички властоимащи говорят колко е велик Ботев, слагат портретите му в кабинетите си, но неговите идеи и завети към поколенията не се прилагат на практика.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15748668
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41699
Архив
Календар
«  Октомври, 2024  
ПВСЧПСН
123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031