Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
22.04.2019 19:08 - От Чешме до Хиос и обратно
Автор: didapavlova Категория: Туризъм   
Прочетен: 3504 Коментари: 0 Гласове:
1

Последна промяна: 22.04.2019 19:11

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg
                    От Чешме до Хиос и обратно  в опит да съчетаеш семейна почивка с риболов Част 1

       

   Риболов и семейна почивка ведно. Възможно или не? Тези, които са  опитвали вероятно ще кажат веднага, че няма такъв вариант. Е, и аз мога да потвърдя вече от личен опит, Сашо също, колкото и да не му се иска да го признае. Както сам той ми каза една рибарска приказка, че рибата и туристите са на различни места и че едното предполага липсата на другото, но...да не се отнасям много, а да разказвам.
   Та мрънкам си аз още от времето на предната семейна почивка, че искам най-сетне да отидем някъде само двамата, без деца. Не за друго, ама да видим как е. Дали ще си починем или ще умрем от скука. Намираме си повод за оправдание - годишнината от сватбата ни, която е през ноември, а Сашо поема инициативата да търси място. Аз, пък, отново имам претенции ДА НЕ СЕ ПЪТУВА МНОГО, защото ми е писнало да прекарвам часове наред в колата. Тук, запомнете добре написаното с главни букви...По-нататък ще ви стане ясно защо искам това от вас.
      И така... Сашо се заема с планирането на почивката, а аз си върша нещата, които обикновено чакат мен и си чакам на свой рез да видя какво ще измисли този път.     След два дни той вече е наясно със себе си и една вечер най-тържествено ми заявява:  - Жена, измислих го! Отиваме в Чешме, ти си приготви каквото там искаш, а аз започвам да събирам такъмите.      Ей това като го чувам и нещо ме парва под лъжичката, но запазвам самообладание и продължавам да слушам, гледам и мигам. Страх ме е да попитам къде ще е това БЛИЗКОТО място, където ще отидем ДА ЛОВИ ТОЙ РИБА, при условие, че прекрасно знам увлечението му по морския риболов. Ех, друго си е да беше така увлечен и по мен. Да ми каже "Жена, купувай! Дрехи, обувки, шалове, шапки - всичко, от което ще имаш нужда за една почивка и всичко онова, от което, по принцип, имаш нужда." Аз, нали, като една уважаваща себе си жена, все  си нямам нищо, но той вече 20 години отказва да го разбере...      Явно няма отърване и ще трябва да го питам къде ще ме помъкне този път. Той не чака да го подканям, а тържествено ми заявява, че ще отпрашим към Чешме. Ами не го знам къде е и това ми дава още минута надежда, че е нещо на не много километри. Минута, обаче, е много и вече чувам, че било на брега на морето, на 80 километра от Измир. Този град го знам къде е и никак, ама никак не е БЛИЗО, още 80 километра отгоре пък съвсем не е. А Сашо вече и хотелче е избрал и забележителности, подходящи за моите представи за културен туризъм е набелязал. Признавам му, подготвен е добре да се защити и да ме обори, ако много взема да се дърпам.     Отварям Гугъл да видя със собствените си очи къде точно е това Чешме от нас. Оказва се само на някакви си 800 км от Бургас. Явно за Сашо моето ДА НЕ СЕ ПЪТУВА МНОГО означава 10 часа път. Ами не е чак толкова много, откъдето и да го погледнеш! 
image        Така се успокоявам и неохотно приемам офертата. Да видим този път какво ще се получи! Докато благоверният ми запазва стая в хотела, аз препрочитам тук-там малко туристическа информация, в която пише, че Чешме е спокойно и тихо курортно селище с уникална атмосфера. Основан е от римляните през 196г. пр.н.е., като важно пристанище. Разположен е на върха на полуостров, част от залива на Измир.       В превод Чешме означава "Фонтан", наименованието се дължи на изобилието от лечебни извори с топла вода. Освен с изворите, Чешме е известен с винепроизводството си, природните красоти, белите пясъчни плажове и исторически забележителности. Разположението на селището го превръща в прекрасно място за практикуване на водни спортове като сърфинг и гребане с кану. Това е една от най-красивите части на Турция, обградена от ясно лазурно синьо море, с пейзажи от смокини, ниви от анасон, сусам и артишок. От Чешме има ежедневни пътувания с ферибот до гръцкия остров Хиос. Чешме има международно пристанище, свързано с Измир посредством първокласна магистрала.
       Позапозната съм вече с мястото, където отивам, събирам си багажа и в уречения ден, рано сутринта заемаме позиция в колата и потегляме. Пътуването няма да описвам подробно, тъй като маршрутът е ясен, пък и голяма част от него успявам да проспя (както обикновено). През ГКПП Малко Търново влизаме в Турция, посока Гелиболу, ферибота до Лапсеки и надолу към Измир. За ферибота плащаме едва 6 лири за автомобила и за нас, оказва се, че има някаква промоция, свързана с турски спортен отбор, който нещо отбелязва, но не разбираме точно какво. Каквото и да бе, на нас добре ни се отрази. 
    Време е да започнем да се наслаждаваме на почивката си въпреки мрачното и дъждовно време навън.  

image
image
image
     
В късния следобед достигаме Измир, а малко след него на магистралата към Чешме попадаме в адско задръстване. Има някаква катастрофа, част от пътя е отцепен, а опашката от коли няма край. Нищо, де. Ние сме на почивка. Усилваме си музиката и блаженно съзерцаваме случващото се около нас. 

  image
image
     
       По мръкнало достигаме Чешме. Правим една бърза панорамна обиколка в търсене на хотела ни и съвсем скоро разбираме, че той не се намира точно в града, а в нещо като квартал, носещо името Далян. Добре че навигацията ни упътва, та стигаме до мястото. Вече е тъмно, но хората от Камер хотел ни очакват и ни настаняват веднага. 
  image      
     По традиция набързо хвърлям едно око имаме ли всичко - хавлии, работещи телевизор и климатици, топла вода, wi-fi (за къде без
wi-fi?) и ... излизаме навън, за да огледаме района.      А Далян ни посреща така:

 
image
image

image
image

image
  image      
        Сашо не пропуска да провери рибарите и рибата. На снимката по-долу е на обмяна на опит с местен морски вълк.


image
 

        Толкова за пристигането ни. Предстоят ни няколко дни, в които смятаме да си отпочинем добре. Представата ни за почивка, обаче, е да обиколим и разгледаме местните забележителности - Крепостта в Чешме, селището Алачати, Измир и гръцкият остров Хиос. Междувременно Сашо ще се опитва да лови риба сутрин и вечер, а аз - аз съм си взела гоблена. Този прословут гоблен, който е обиколил навред с нас и който не съм поглеждала от пет години насам. Но важното е, че го нося.
  АЛАЧАТЪ           И така, да започнем с Алачати или Алачатъ (не съм сигурна как се произнася).       Ранно утро е. Сашо се връща от поредния неуспешен риболов, разказва какво и как е видял и каква риба не е уловил и вече трескаво крои планове къде да прекараме днешния ден. Аз го слушам сънливо и вяло. Времето отново е мрачно и дъждовно, та с удоволствие бих останала в стаята да си поспя, но...друг път. Днес, оказва се, ще ме водят в Алачати.          Алачатъ е турски курорт на Егейско море, на десетина километра разстояние от Чешме в посока Измир. Има ветровит плаж. Смята се за архитектурен резерват и новите къщи могат да бъдат строени само в стила и с материала на старите. 
  image       Разходката из тесните улички и къщите действа успокояващо на сетивата. Хора, като цяло, липсват, но пък аз това и търся. Цветно и тихо!
 
image
image
image
 
image
image
imageimage
 
image
image
image
image
image
image
 
 
image  

       Впечатление прави огромния брой кучета, които свободно се разхождат и ни следват навсякъде. Една такава странна порода - големи, с дълги крака. Гледаш и се чудиш, куче ли е или кон.
 

image
image
 
image
Ето ги и вятърните мелници на Алачати.
image
image
image
image
image
  
     За обяд похапваме в местно ресторантче вкусни традиционни ястия.



image
    
Това от Алачати. То пък взе, че и ни заваля, отново. Но какво тук значи някакъв си дъжд. Чакат ни още неща за гледане, та продължаваме напред.            
   



Гласувай:
1



Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: didapavlova
Категория: Туризъм
Прочетен: 79525
Постинги: 22
Коментари: 35
Гласове: 53
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031