Потребителски вход

Автор: patuvam Категория: Туризъм
Прочетен: 3155 Коментари: 2 Гласове:

Последна промяна: 10.07.2018 10:47

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg

" Вече изживянa, но все така
                                               жадувана"...

Единият от четирите големи Йонийски острова - Лефкада. Съчетава в себе си характерната красота на този архипелаг, с белите варовити скали и тюркоазено, вълшебно море. В същото време се откроява със собствена оригиналност и трудно достъпни плажове.

Вече били тук, решихме да затвърдим видяното преди четири години и да се потопим в септемврийското вълшебство на острова.
                    Потеглихме, както ние си знаем на зазоряване. Пътувахме спокойно за наш късмет в ранната утрин и без много чакане минахме границата с Гърция.
                    От там по познатия ни път към остров Лефкада. Хубаво време, слънчево настроение и пътуването почти не се усети.
                   Преди да преминем на острова, обаче решихме да минем през колоритното градче Арта. Там бяхме си набелязали да видим старият мост над река Арахтос.

( Моля, кликвай върху снимките)

Открихме го.

В знойния следобед, остана само да се разходим по него и разбира се, както всички туристи да направим снимки и множество селфита.

Няма да останем назад, я! И ние като средностатистически младежи..... "цък"- селфи насам, "цък"- селфи натам... .
                 Споменавайки знойния следобед, няма как да подмина факта, че си взехме и шапки, за да ни пазят от жаркото слънце.
                  Бях сигурна, че мой Киро има глава и то - умна. И това го знаех, не от факта, че Киро си купи нова шапка-каубойка. Просто през годините съвместен живот, тази глава покрита сега с новата си шапка все умни неща измисля.
                  Да , ама явно днес не беше преценила, че вятърът на най-високата част на моста ще дойде малко по - силен от очакваното.....

Един порив, подхвана шапката и я понесе като фризби над парапета на моста и с меко кацане я приводни в реката. Това й позволи да се накваси с подобаващо количество вода и след десет минути да потъне безславно.
                  Станалото - станало. Продължихме си по пътя, защото трябваше да намерим и се настаним в къмпинга.

От тук ден след ден потегляхме към различните плажове на острова, отделяйки им достатъчно време, за да можем да почувстваме атмосферата им.

Плажът "Милос". Трудно достъпен по суша по тясна, стръмна пътека.
Не се поколебахме, обаче да изживеем това предизвикателство. Завързахме велосипедите и потеглихме.

Гледката и изживяването си заслужаваха катеренето по козята пътека.

Достатъчно напечени от слънцето разгледахме открай - докрай плажната ивица.

По едно време взехме да се  чудим как ще се помъкнем обратно по пътеката в следобедния зной. Не щеш ли, милост  прояви "ЕКСПРЕС МИЛОС"- малки корабчета, които циркулираха от пристанището на Агиос Никитас до плажа.

Възползвахме се от това облекчение и за три, четири минути се озовахме там, където и четиридесет нямаше да ни стигнат, ако бяхме избрали връщане по стръмната пътека. После се потопихме в колорита на Агиос Никитас.

Вечерта анализирахме видяното и се подготвихме за идния ден. Предстояха ни плажовете Мегали Петра и Каваликефта.
                  Добрахме се до тях с колата по тесен път с много чупки и десетки остри завойчета. Всъщност достъпът с кола до всички плажове е изпитание за шофьора и екшън преживяване за спътниците му. Затова тези тесни пътчета по принцип са "биг проблем" за всички, но особено за кемперите.

Голям проблем са и множеството свлачища, които частично, или напълно са затворили част от пътя до плажовет, на част от които и ние станахме свидетели.

Та по един такъв път се добрахме до "Мегали петра". Превода " Големи камъни" ни подготви за това, което видяхме.

Като пръснати от Божията ръка, за да направят мястото уникално и неповторимо.

Различно е и е очарователно. Излезе лек ветрец и вълните се заръзбиваха в скалите, създавайки онази бяла пяна, от която се е появила Афродита (в мое лице). Сигурни бяхме, че точно така е станало... .

По едно време тук ни обзе и малко патриотична гордост, дължаща се на факта, че наш сънародник се гмуркаше и вадеше от морето причудливи риби.

Само през купчина срутени скали пък се беше ширнал плажът Каваликефта. Място, което пленява със своята плажна пясъчна ивица и може би с нестандартните декори останали от плажуващите тук.

И тук се забавлявахме по своему.

За емблематичния за Лефкада плаж  "Порто Кацики" едва ли ще кажем нещо неказано досега.

Тъгувахме, защото силното земетресение преди две години на съседния остров Кефалония беше разрушило мостчето, водещо до омайната гледка към плажа.

Остана ни утехата, че  го  видяхме в целия му блясък при предишното ни идване.

Залезът, обаче остана незабравим.

Плажът  "Гиалос"  със свежите сини и жълти чадърчета и мекия, топъл пясък.

И тук доста се позабавлявахме, разглеждайки плажа от край-до край. С една дума - голямо забавление, голямо чудо.

Плажът "Гайдарос"- мястото където се приземяват голяма част от парапланерите.

Колоритно местенце, с малко плажче, но много обаяние.

Потънал в аромата на пясъчните лилии, впрочем свободно цъфтящи по всички плажове на острова.

Усещането е като, че всеки момент отнякъде ще се покаже Робинзон, в комбинизон от тръстика. И тук селфи за спомен.

На всеки един плаж Киро усилено строеше своите "мегаполиси".

Като че ли беше пренесъл една малка Кападокия тук. Дали пък не беше искрица носталгия... ?!

Последния ден от нашето приключение дойде. Неизбежно е това.
                 С носталгия спирахме в колорита на местните селца , за да снимаме и погълнем жадно още миг от тази хармония.

Тагове:   Гърция,   плажове,   Лефкада,

Гласувай:

1. lubara - Поздрави!
25.09.2016 11:47
Прекрасен репортаж, снимки, текст, пълни с настроение!
цитирай
2. patuvam - Благодаря ти, lubara !
25.09.2016 18:32
Много се радваме, че ти харесва написаното.