Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
04.03.2010 02:00 - Къщата-музей на Емилиян Станев във Велико Търново
Автор: dibk Категория: Туризъм   
Прочетен: 3017 Коментари: 1 Гласове:
0



imageНай - големият класик на българската литература се нарича Емилиян Станев. Истинското му име е Никола Стоянов Станев. Роден е на 28 февруари 1907 год. в град Велико Търново, като до края на живота си ни остава много ценни свои творби, превърнали го в един от АЗ-овете на народната ни литература. Няма човек в България, който да не е чувал за "Крадецът на праскови". В негова чест през 1987 год. на мястото на родната му къща, където е живял от 1907 год. до 1922 год. , когато  той и семейството му се местят в град Елена, е открит музей. Музея се намира на една стръмна уличка, в непосредствена близост до Самоводската чаршия. Отпред пред къщата е построен и паметник на Емилиян Станев. Музея се състои от две сгради, намиращи се една срещу друга. Едната сграда е къщата - музей, а другата представлява сграда, в която се пази целия личен архив на великия писател.

Подтикната от чисто чувство на любопитство аз се запътих към сградата, на която пишеше  „Къща - музей”. Вратата  беше затворена, но с плахи движения и леко безпокойство, аз отворих широко врата и влязох вътре. Много исках да видя как изглежда мястото отвътре, какви непознати тайни  то ще ми разкрие. Стреснах се от музиката, която звучеше вътре още, докато не бях пристъпила прага.  Незнам защо, но очаквах да е пълна тишина. Все пак аз смело прекрачих прага и продължих напред. Оказа се приятно на фона на тази странна музика да разглеждаш нещата и предметите останали от Емилиян Станев. Едни от най -известните неща, които се намират тук са копие от родословното му дърво и уникалната пишеща машина „Ремингтон”, на която писателят е писал абсолютно всичките си творби. Но  най-интересни за мен бяха личните му вещи и бях  щастлива, че мога да ги видя и да се докосна до твореца, и най-вече до човека Емилиян. Да разбера нещо повече за него и разбира се за красивото му творчество.
image

Приветствам всички да включат и тази забележителност към своята туристическа обиколка из града. Със сигурност ще останете очаровани. 



Тагове:   търново,


Гласувай:
0



Спечели и ти от своя блог!
1. анонимен - велик автор
02.04.2010 23:20
По пътя за площадчето пред музея - "Самоводската чаршия " със старите занаяти снимаха филма "Търновската царица " ( Стефан Данаилов и Камелия Тодорова) , пак по роман на Емилиян Станев , а около скалите на крепостта Царевец е заснет "Крадецът на праскови" , отново с автор Емилиян Станев....И двата филма са апотеоз на любовта между мъжа и жената ......
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: dibk
Категория: Туризъм
Прочетен: 170391
Постинги: 45
Коментари: 26
Гласове: 74
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930