Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
25.03.2018 12:38 - На днешния ден се сетих за една МОЛИТВА от Димитър Методиев
Автор: gessos Категория: Поезия   
Прочетен: 4904 Коментари: 11 Гласове:
18


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

              М О Л И Т В А

Умните хора трупат имоти:
имотът не щял ни хляб,
ни сол.
Умните хора живеят самотни.
А на мен -
Дай ми, Господи, бол
верни приятели,
хляб и сол,
сърце широко, широки пръсти,
сили на моята булка чевръста,
турни ме, Господи, на кръстопът,
та който мине, при мен да влезе,
да раздели с мене мойта трапеза,
нещо да вземе за из по път
и щедро вкъщи да ми остави
свойто "Сполай ти!" , свойто "Със здраве!"
Времето бяга, дните се нижат.
Дари ме, Боже, с хорските грижи-
всичко, що имам, да го раздам.
А там-
в земята-
ще поживея и сам!...

Димитър Методиев








Гласувай:
18



1. kvg55 - gessos,
25.03.2018 12:41
"И не забудь пpо
меня."
цитирай
2. donchevav - Честито Благовещение, скъпа ge...
25.03.2018 12:46
Честито Благовещение, скъпа gessos!
Хубава молитва - в ден като днешния звучи и праведно, и по човешки разбираемо - топло и искрено! Споделям!
Светли изживявания, приятелко, и блага вест за добри чудеса!
Поздрави!
цитирай
3. gessos - "И не забудь пpо меня. &q...
25.03.2018 14:08
kvg55 написа:
"И не забудь пpо
меня."


НИКОГДА! :)
цитирай
4. gessos - Честито Благовещение, скъпа ge...
25.03.2018 14:09
donchevav написа:
Честито Благовещение, скъпа gessos!
Хубава молитва - в ден като днешния звучи и праведно, и по човешки разбираемо - топло и искрено! Споделям!
Светли изживявания, приятелко, и блага вест за добри чудеса!
Поздрави!


Преблагословена бъди!
Късмет и щастие във всички бъдни дни!
С благодарност!
цитирай
5. shtaparov - Страхотно е- много хубаво напис...
25.03.2018 14:48
Страхотно е- много хубаво написано,развеселяващо и оптимистично!
цитирай
6. mt46 - Честит празник!
25.03.2018 21:41
Поздрави и благодатни дни!...
цитирай
7. rosiela - Верваме му.
25.03.2018 23:04
Както пишеше " безимотни стихове", така пишеше срещу добри пари и облаги речите на бай Тошо.
цитирай
8. crucial - Красива молитва - Притча за кармата
25.03.2018 23:08
А на мен тази много красива молитва ми напомни за притчата за кармата.
Да това е, и изглежда има защита срещу спам и затова орязва адреса на линка, вече спирам с редакциите.
цитирай
9. litatru - Много
26.03.2018 00:13
хубаво стихотворение!
Топла нощ! :)
Литатру
цитирай
10. gessos - Както пишеше " безимотни с...
26.03.2018 00:55
rosiela написа:
Както пишеше " безимотни стихове", така пишеше срещу добри пари и облаги речите на бай Тошо.


Не знам нищо за него. Но ми хареса молитвата. Допада ми. А какъв е бил, какво е писал - има ли вече значение? Та той отдавна е покойник. Има една сентенция: Постъпи веднъж в живота си умно, после можеш да правиш глупости колкото искаш. Това стихотворение - молитва е много хубаво!
Поздрав !
цитирай
11. gessos - А на мен тази много красива молитва ...
26.03.2018 01:17
crucial написа:
А на мен тази много красива молитва ми напомни за притчата за кармата:
https://fakti/life/245965-ubiecat-koito-moleshe-za-proshka

Не се отваря, но навярно е тази приказка:
Приказка за кармата



Имало едно време един убиец. Препитавал се цял живот с това – да убива по поръчка. Един ден убиецът се замислил за смисъла на живота си и решил да го промени. Но не знаел как. Затова отишъл в Голямата планина, където живеели мъдреците, да поиска съвет. Речено – сторено. Намерил един възрастен мъдрец с побеляла брада. Разказал му живота си и казал, че иска да получи опрощение за греховете си и да заживее праведно, но не знае как да стане това. Мъдрецът му отговорил:
- Намери, сине, нива на кръстопът. Направи си колиба, заживей в нея, а на нивата всяка година сади бостан. Раздавай на всеки пътник, който мине, по една диня, да си разкваси устата. А тази пръчка – и мъдрецът извадил от огнището една обгорена пръчка – бучни до колибата си. Когато се раззеленее тази пръчка, ще знаеш, че Господ ти е опростил греховете. От там нататък живей където искаш по Божиите закони.
Взел убиецът пръчката и си тръгнал. Намерил нива на кръстопът, направил си колиба, бучнал пръчката до нея и започнал година след година да отглежда дини и да раздава на пътниците. Така минали повече от десет години. От време на време поглеждал убиецът към пръчката, но тя нямала никакво намерение да се раззеленява.
Един ден минал конник. Той много бързал и на виковете на убиеца не обърнал никакво внимание. Изведнъж незнайно защо убиецът много се ядосал, взел си пушката и застрелял конника. След секунди сякаш изтрезнял, стреснал се от злодеянието си, чудел се какво да прави, тюхкал се за прахосаните напразно години, но изведнъж погледът му попаднал на пръчката и о, чудо – на нея се зеленеели няколко младички листенца. Останал много изненадан убиецът и не знаел какво да мисли. Грабнал се той и тръгнал към Голямата планина – да пита Мъдреца. Речено – сторено. Отишъл, намерил същия Мъдрец, разказал му какво се е случило и го попитал:
- Кажи ми, моля ти се, как стана така, че аз толкова години правих добро на хората и Господ не ми опрощаваше греховете, а сега, когато убих човек, той ми ги опрости?
- Не се тревожи, сине. Господ ти опрости греховете, защото този конник бързаше за съседното село да разтури сватба между двама млади. А няма по-голям грях от това да разделиш две души, които се обичат.

разказана от Злата Андронова
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: gessos
Категория: Поезия
Прочетен: 184459
Постинги: 74
Коментари: 329
Гласове: 4639
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031