Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
13.04.2013 20:29 - Благослови ги гората!!!
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Поезия   
Прочетен: 5699 Коментари: 14 Гласове:
22


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Дрян и бреза
  Румяна Любенова Пелова (веста весталка)
  Раздел: Любовна лирика

image

Море девойко, брезице,

що са ти тъжни очици?

Що си превита през кръста,

нямаш ли сребърен пръстен?

Нямаш ли либе да гали

тънките клонки с ресици?

И със любов да те жали,

щом рониш бистри сълзици.

 image

Братко ле, дряново дЪрво,

либе далек ми е първо.

Нейде из тежка чужбина

то си с другари замина.

Мене остави ме в къщи

да гледам стара свекърва.

И самота да ме сгръща,

а на сърце да е кърваво...

 image

Нямам аз вести от него,

само заричане бегло,

че ще се върне за мене,

от тегоба да ме вземе.

Писна ми, дряне, да чакам,

да съм сама, нежелана.

Да би ме погълнал мрака,

по-добре там да остана.

 image

Поклати дряна с върхари,

прегърна с клони брезата,

с мъжкия дъх я опари...

 Благослови ги гората.

За лечебните своиства на дряна вижте тук:

kasnaprolet9999.blog.bg/hobi/2010/04/19/drian-gorskiiat-vylshebnik.531216




Гласувай:
22



Следващ постинг
Предишен постинг

1. mt46 - Здравей, Невенке!
13.04.2013 22:05
Обичам и компот от дренки... :)
цитирай
2. kasnaprolet9999 - Обичам и компот от дренки. . . :)...
13.04.2013 22:31
mt46 написа:
Обичам и компот от дренки... :)


Какъв съвпъдък, аз също и ако не е суша като миналото лято ще свещенодействам на свой ред около казана като млада пенсионерка.
цитирай
3. planinitenabulgaria - За дренките:
13.04.2013 23:30
От тях по Шопско си правят ракия и са си разпределили от кои гори с дренки кои семейства да събират окопалите им плодове. По Ябланишко навлизането в чужд район се счита за много нагло престъпление. Същото важи и за дивите круши.
цитирай
4. kasnaprolet9999 - От тях по Шопско си правят ракия и са ...
13.04.2013 23:54
planinitenabulgaria написа:
От тях по Шопско си правят ракия и са си разпределили от кои гори с дренки кои семейства да събират окопалите им плодове. По Ябланишко навлизането в чужд район се счита за много нагло престъпление. Същото важи и за дивите круши.

В Макоцево много уважават следната поговорка: кой изпревари, той натовари:)))
цитирай
5. ckarlet - Много красиво и оригинално си съ...
14.04.2013 08:04
Много красиво и оригинално си съчетала стих със снимки, Невенче!
Поздрави за тази красота!
цитирай
6. kasnaprolet9999 - ckarlet
14.04.2013 14:27
Съчетах красивото с приятното и полезното. Дрянът го снимах вчера, съвсем са се разтворили цветчетата. Радвам се, че ти харесват.
цитирай
7. stela50 - Красив пролетно лиричен постинг...
14.04.2013 14:55
Поздравления, Късна пролет !
цитирай
8. kasnaprolet9999 - stela50
14.04.2013 16:53
пролетно- лиричен и здравословен, ако ползваш и линка, който съм дала накрая. Поздрави!!
цитирай
9. mariniki - много красив постинг...
14.04.2013 20:44
сърдечен поздрав и за теб, и за Румяна...
от сърце..
цитирай
10. kasnaprolet9999 - mariniki -
14.04.2013 21:58
Благодаря ти. Не я познавам Румяна, но ми хареса нейното стихо, което отразява проблемите на много български жени. Размислих се и се сетих за Дънов, който казва, че не е прелюбодеяние, ако такива действия са продиктувани от любов, а не от похот.Той казва: "За мен Любовта е основен закон на живота и Тя освещава всички неща. Всяко нещо, което не е съгласувано с Любовта, което не произтича от Любовта, което не е проникнато от Любовта, е неморално! Това не е само според мен, а е според нравствения кодекс на Новата епоха – епохата на Любовта!... Новата култура настъпва… ражда се едно ново поколение и то ще разруши всички предразсъдъци, догми, ограничения… всички ниски и тесни чела, за да даде път на Любовта да се проявява в живота ни и да станем Синове и Дъщери на Любовта, съ-творци на Бога живаго! Но… Любовта не е само удоволствие и наслада – Тя е и отговорност, готовност да поемеш ангажимент, грижа за другия, отдаденост, дела, а не само красиви, романтични думи… Все неща, които не са характерни и примамливи за себелюбците, затова и те могат да обичат, но не някого, а единствено самите себе си, могат да познаят похотта (мислейки я за Любов), но не и самата Любов!"
цитирай
11. mitkaloto - Поздравления!Харесвам компот от ...
17.04.2013 08:36
Поздравления!Харесвам компот от дренки!
цитирай
12. bven - От твоя постинг вдъхновение получих и ето на какво случих:))
17.04.2013 22:20
Дрян

Цъфтеше дрянът. Гърбът й - гол и ален.
От планината слезе тя - видях -
дъхтеше на смола, на смях, на грях,
тя под дървото разцъфтяло беше спряла.

Не ме видя. Усети, че я наблюдавам.
От погледа ми див не се смути -
с усмивката си - не ме прелъсти.
Бе с тайна сила тя, - природата - със слава.
кирил борисов

Много приятно ми бе гостуването тази вечер..
До нови срещи, Невена!
цитирай
13. kasnaprolet9999 - Поздравления!Харесвам компот от ...
18.04.2013 17:39
mitkaloto написа:
Поздравления!Харесвам компот от дренки!


Остава тази есен и да си направиш:)))
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Дрян Цъфтеше дрянът. Гърбът й - ...
18.04.2013 17:41
bven написа:
Дрян

Цъфтеше дрянът. Гърбът й - гол и ален.
От планината слезе тя - видях -
дъхтеше на смола, на смях, на грях,
тя под дървото разцъфтяло беше спряла.

Не ме видя. Усети, че я наблюдавам.
От погледа ми див не се смути -
с усмивката си - не ме прелъсти.
Бе с тайна сила тя, - природата - със слава.
кирил борисов

Много приятно ми бе гостуването тази вечер..
До нови срещи, Невена!


радвам се, че ти е било приятно, а стихото, което си открила сякаш за мен е писано. И все пак по-добре да не срещам някой в гората, дето гледа диво:)))
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15322461
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031