Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
28.12.2009 14:47 - Станахме ли по-добри?
Автор: kasnaprolet9999 Категория: Поезия   
Прочетен: 3857 Коментари: 16 Гласове:
9

Последна промяна: 28.12.2009 19:09


Отминаха коледните празници. Всеки ги посрещна според своите разбирания и възможности. Много хора си направиха равносметка на отминалите дни.

Станахме ли от това по-добри? Казахме ли на хората до нас, че ги обичаме? Направихме ли някакво добро дело, помогнахме ли на нуждаещи се ? Въпроси, въпроси…

А нашият създател ни гледа от горе и се чуди, това ли е искал да създаде или нещо друго? Как мислите, дали е очарован от човечеството като цяло? Тези дни съм по-свободна и се позачетох в книжките, които си купих от коледния базар на книги, проведен от Фондация  “Буквите”.

Представям ви едно прекрасно стихотворение на поетесата с китара  Светлана Йонкова от последната й  стихосбирка “Змия върху кръста”, което ме хвърли в размисъл по темата.

 

СЪД

 

Аз съм твоят Създател. Измислих те лесно.

Но какво да те правя, се чудя сега…

Ти скучаеш, дочул херувимските песни,

и децата си правиш в нечисти легла.

Хляб ти дадох, а ти в търговия го вкара.

Коронясах те-ти от Закона се скри.

Подарих ти билет за небесната гара,

ала ти и звездите превърна в пари.

Рекох малко юздите поне да ти стегна-

и потоп ти изпратих. Но щом ти не разбра,

че потопът е винаги мярка последна,

значи всъщност не струваш пробита пара.

Вместо тебе-змията да бях аз прегърнал!

Да не бях те лишавал от ляво ребро….

Ти и мен така в Сатана ще превърнеш,

че тогава да видиш какво е добро!

….Аз съм твоят Създател, ти моята грешка.

Или може би от старост греша?

Щом не можеш дори да живееш човешки,

като стъклена топка света ще строша!

…Тъй говореше Бог. И сломен и нещастен.

Да постресне човека. Да сплаши света.

Любовта, долетяла с небесна каляска,

не намери къде да преспи през нощта….

Буренясваха светлите райски пътеки,

притъмняваха болните хорски лица.

И се молеше Бог през сълзи. На човека.

Както ние-на нашите лоши деца.

Но накрая разбра: богове да създава

вместо грешници слаби Духът бе призван!

Забранената ябълка сложи тогава

Той самият пред входа на Божият храм

 

Светлана Йонкова присъстваше на това събитие и ми направи страхотно впечатление.  Тя изпълни там песни по свои текстове и музика с акомпанимент на китара.  Препълнената зала на читалището се изпълни с нейния плътен и дълбок глас, а слушателите оставаха притихнали пред силата на думите й. Дълбоко човешка е нейната поезия и често със социална насоченост, засягаща проблемите на днешното общество.

image

 

Последната  й стихосбирка “Змия върху кръста” е издание на Творческия фонд към Фондация “Буквите” и излезе от печат на 24 юни 2009г. Тя съдържа четири цикъла, съответно с любовна, гражданска, пейзажна и философска лирика.  Горещо ви я препоръчвам! Освен тази тя има издадени  още  четири стихосбирки – “Подводни скали”, “Всички слушайте!”, “Тротоарни песни” и “Послание”..

 

Можете да видите една песен, в изпълнение на Светлана  в показаното по-долу клипче. Тя присъстваше в репертоара й на  коледния базар, тогава празнувахме и рождения ден на г.н Богданов - управител на фондация "Буквите".







Гласувай:
9



1. tit - Има такива, които се опитват!:)
28.12.2009 16:43
Заинтригува ме с това стихотворение!:))
И представянето на авторката.
цитирай
2. mrazekoff - Хареса ми
28.12.2009 18:23
стихотворението, написано точно и показващо точното лице на човека.
Имам само една малка забележка:
Бог, винаги се пише с главна буква, независимо къде в изречението се намира, другото у добре....
И, да добавя Създател - също....
цитирай
3. kasnaprolet9999 - tit
28.12.2009 19:10
Да..., и това е нещо, значи има надежда да вървим към по-добро, поздрави~!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - mrazekoff
28.12.2009 19:11
Прав си, поправих го, радвам се, че ти харесва;
цитирай
5. mamas - Поздрави, Невена!
28.12.2009 23:53
Постинги като този помагат да станем поне мъничко по-добри...
Благодаря ти!
цитирай
6. mileidi46 - :)))
29.12.2009 03:26
ako ne sme...6te stanem! Zql jivot se u4im...vajnoto e da ne naranqvame i da ne pri4inqvame zlo na nikogo...
Pregradki!
цитирай
7. cvetnica - Разтърсващо!
29.12.2009 09:38
Благодаря!
цитирай
8. kasnaprolet9999 - mamas
29.12.2009 15:55
Радвам се, че съм допринесла за това, поздрави.
цитирай
9. kasnaprolet9999 - mileidi46
29.12.2009 16:02
Много е важно да имаме желание да станем по-добри, останалото е крачка по крачка. Когато бях доста млада си бях внушила, че ако съм лоша ще ме обичат повече, защото хората редко оценяват добрината. Зорлем се правех на лоша, бях станала направо диво зверче. По-късно се усетих, че това не е пътят, че не трябва да очакваме непременно потупване по рамо от добрите си постъпки. Добрия жест идва при нас много често от съвсем непознат човек и точно когато имаме най-голяма нужда. Оценяваме го само ако сме на по-високо духовно ниво и това ни прави още по-добри.
цитирай
10. kasnaprolet9999 - cvetnica
29.12.2009 16:04
Трябва да прочетеш повече неща от нея, те действат точно по този начин и ни карат да се замислим за човешките ценности и за света, в който живеем.
цитирай
11. monna - Бъди щастлива!
30.12.2009 14:13
:))))))))
цитирай
12. kasnaprolet9999 - monna
30.12.2009 18:25
Щастлива съм много в момента, защото прибрах мама от старческия дом в къщи за новагодишните празници да бъдем заедно. Благодаря ти.
цитирай
13. compassion - Не споделям мнението ти този път.
30.12.2009 20:18
Този стих е богохулство и ни дава някаква първобитна представа за Бога като за някакъв нещастен старец. Не харесах и песента. По-лошо изпълнение отдавна не бях чувала.
Невенче, пожелавам ти повече срещи с истинското изкуство през новата година.
Бъдете здрави и весели всички в къщи!
цитирай
14. kasnaprolet9999 - compassion
31.12.2009 00:13
Нормално е, ти вероятно си погледнала на това произведение от друг ъгъл.
Аз го погледнах от страната на човека, който в съвременния свят е едно разочарование за своя Създател-"Аз съм твоят Създател, ти моята грешка."
Тогава господ е създал своя син Исус Христос и го е пратил на земята, за да изкупи греховете на хората-"Но накрая разбра: богове да създава
вместо грешници слаби Духът бе призван!"
На вратата на храма е поставил като пазител забранената ябълка, за да може хората, които почита реда и закона, да влезнат в него, а тези, които посегнат към нея ще затворят завинаги пътя си към небесния храм.
Колкото до песента, това е поетеса, а не певица и според мен по-важни в случая са думите и музиката, а не толкова изпълнението.Интересен е начина по който тя вижда и представя себе си.
цитирай
15. compassion - Да, моята представа за Бог е абсолютно различна
31.12.2009 15:17
Хората не правят грешки, а учат уроците си по пътя към усъвършенстването си.
Бог също не прави грешки, защото Той е самото съществувание и за Него няма минало и бъдеще, няма тук и там. Той е в безвремието, във вечността и познава своите творения, които са съвършенни, такива каквито са първоначално създадени. Най-големият му дар към хората е свободата. Ние имаме право да изберем как да живеем и в какво да вярваме. Така, че всеки избира сам пътя си и обстоятелствата, в които се въвлича. Ще напиша няколко постинга за стратегиите на Егото, в които ще разясня подробно този избор на всеки човек, както го разбирам аз. Ще се радвам да споделиш своите виждания.
цитирай
16. kasnaprolet9999 - Аз не съм склонна да
31.12.2009 18:38
абсолютизирам каквото и да е, за мен е важно да вървим по пътя на съвършенството, а не неговото постигане, защото последното означава, че от тук нататък спираме своето развитие, това противоречи на възхода на спиралата, тя няма край.До колкото знам бог непрекъснато експериментира с човешката раса и всеки негов опит е все по-успешен. Самият факт, че това не е станало от раз говори, че и той самият търпи развитие по пътя на спиралата. Сега е на ред шестата раса, която ще бъде най-успешната, дано!!!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15297229
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41661
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031