Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
07.06.2013 19:49 - Любовта не достига ...
Автор: stela50 Категория: Лични дневници   
Прочетен: 17061 Коментари: 24 Гласове:
20

Последна промяна: 07.06.2013 20:01


image 

Има нещо, което
ще гадая до гроба -
как човекът превръща
любовта си във злоба?

Как настава в сърцето
тази тъжна промяна -
вместо песен на славей,
тъмен крясък на врана?

Как щастливата глътка
до отровата стига?
Как прегръдката нежна
става тежка верига?

Има нещо в простора,
непонятно за мене...
Обяснете ми, хора,
от любов озлобени -

как сърцето обича
само няколко мига?...
Злоба има за всички.
Любовта не достига.

                  Георги Константинов

    image

Коренът на Злобата е неудовлетвореността
от живота, която води до завист.
Коренът на завистта е бедността в душата
и слепотата на очите,които не умеят да виждат
красотата и да й се наслаждават...


image

На ъгъла на една улица стоял просяк и просел подаяния.
По пътя минал ездач, приближил се до него и го зашлевил
с камшика си по лицето.
Гледайки след отдалечаващият се конник,
просякът се изправил и казал:
- Бъди щастлив!
Фермер, който стоял на близо и видял случилото се,
чувайки последните думи, не се сдържал и попитал изумен:
- Нима си толкова смирен?!
- Не! - отвърнал просякът. - Но, ако ездачът беше щастлив
човек, нямаше да дойде и да ме удари...
*
Автор - неизвестен
Превод на български - Melisa


image

А колко малко е нужно, нали ...
да бъдем сърдечни, да бъдем добри.
И вместо да изливаме злоба и гняв,
да признаем, че може би е другият прав.
Да подкрепим някой с поглед сърцат ...
Да си представим, че сме... брат до брат.
Да се преборим със злоба,завист и страх ...
Да се радваме на този, освободил се от тях.
Не зная дали това е само мечта ...
Но щастие носят добрите слова
за този, който от сърце ги изрича,
и за този, който свой приятел нарича.
Колко само е лесно да бъдем етични ,
уважителни, сърдечни, открити ... 
макар и различни ...
Човекът до нас да приемем такъв
какъвто е ... както го среща светът ...
А ако все пак е много далече от нас 
от мислите, чувствата, всеки ден, всеки час,
да го оставим просто да прави това,
което желае ... негово право е, живот и съдба.

stela50

image






Гласувай:
34



1. valben - Прекрасно!
07.06.2013 20:09
Наистина, колко малко е нужно...
цитирай
2. megg - " Не зная дали това е само мечта ..."
07.06.2013 21:50
Живот - пустиня, ако и когато в него бродят сенките на тъмните страсти.
Една усмивка, едни чисти очи, подадена длан, разбиране, приемане на различния, радост с радостта му ... и разцъфтява цветето на Добротата. В светлина. Има го.
Поздрав за чудесния постинг, Таня!
цитирай
3. dolsineq - Коренът на Злобата е неудовлетв...
07.06.2013 22:07
Коренът на Злобата е неудовлетвореността
от живота, която води до завист.
Коренът на завистта е бедността в душата
и слепотата на очите,които не умеят да виждат
красотата и да й се наслаждават...
..................................
Злоба, завист, омраза съкращават живота ни...
цитирай
4. iantarmen - малко срам нямаш ли реалните ти ...
07.06.2013 22:34
малко срам нямаш ли
реалните ти четения са на предишния постинг, сега си напомпана по-нагло от всякога
всеки ден не ти ли писна да стоиш на първа, много ли си щастлива с това
цитирай
5. kasnaprolet9999 - Ошо го обяснява с движението на м...
07.06.2013 22:53
Ошо го обяснява с движението на махалото, Любовта и омразата е едно чувство с две полярности, за това ни призовава да избираме средния път и да култивираме тези емоции. Трудно е за прилагане, но не е невъзможно.
цитирай
6. jabalka - Завижда тъмното на светлината...
07.06.2013 22:56
от както Адам на Ева си въпрос зададе... това не е въпрос не изяснен, отдавна всеки който в светлото , с горчивина в сърцето ... поглежда в тъмното говори съкрушен...
- Горко на тъмнината, не вижда светлината! :)
Моите най- добри пожелания! Към теб!
Благодаря!
цитирай
7. ivoki - Страхотно !!
07.06.2013 23:19
Поклон !
цитирай
8. stela50 - Ето ... за това става дума в този постинг ...
07.06.2013 23:45
За някой е ясно може би това, което се случва с посещенията,
но за мен са просто грешки, обърквания, дело на хора,
които превръщат блог.бг в място за изява на своите
недобронамерени действия...
Заявявала съм много пъти, че няма да сложа модерация
и ще приемам всички коментари, които касаят постинга,
но тези, които влизат с недобри намерения и обидни
квалификации трябва да са наясно, че не са желани.
За разлика от тях аз не броя посещенията, а приятелите,
тези, които спират на моята страница с разбиране, подкрепа
и критики, разбира се, които и да не са преки, винаги усещам.
И не си губете времето, докато аз не реша, няма да спра
да пиша, да чета и да съм част от това виртуално общество.
Още повече - ненавиждам анонимността
Докога щастието ще се измерва с ПЪРВА ... За мен поне има други измерения.
4. iantarmen
[quote=анонимен]малко срам нямаш ли
реалните ти четения са на предишния постинг, сега си напомпана по-нагло от всякога
всеки ден не ти ли писна да стоиш на първа, много ли си щастлива с това.

Съжалявам този, който е написал това ...
цитирай
9. stela50 - Лека и спокойна нощ на всички вас, които не ме забравяте ...
08.06.2013 00:02
1. valben - Благодаря, Вал... Много ме радва посещението ти... Поздрав !

2. megg - Благодаря, Мег ... Винаги ме стопляш, и винаги навреме ... :)

3. dolsineq - Права си, Снежи ... колко малко е нужно, а злобата руши всичко ...

5. kasnaprolet9999 - Трудно, но не невъзможно - съгласна съм с теб, Невена. :)

6. jabalka - Завижда тъмното на светлината ... Хубаво казано, Ябълчице ! :)

7. ivoki - Благодаря сърдечно, Ивоки ... Даваш ми кураж и спокойствие. Поздрав !
цитирай
10. sestra - Все пак тази битка е неизменна докато свят светува.
08.06.2013 00:22
Дали с напредък или пък с изоставане, както казва Дънов, любовта е висока вибрация, която не всеки и не всякога може да понесе, губи се лесно фокусът, затова идва усещането за обратното, противоположността и.
цитирай
11. karaiany - Чиста душа си ти, Звездна ! Изп...
08.06.2013 01:37
Чиста душа си ти , Звездна !
Изпитвам възхита и се прекланям пред хора като теб !
Никога няма да спра да афиширам това свое кредо .
Боже мой , има толкова нещастни хора наоколо .
И друг път съм го казвал и пак ще го повторя : всеки носи в себе си както великана , така и пигмея . Въпрос на личен избор е.
Когато пигмеите са много , а великанете малко , първите решават , че няма място за великани в страната Лилипутия. Ех ,ако пигмеите знаеха , че са великани...:(
Това може да бъде заглавие на песен , нали ?! Или заглавие на някаква готина сатира :)))
цитирай
12. erato7 - Благодаря за хубавото начало на ...
08.06.2013 08:03
Благодаря за хубавото начало на деня ми, Таничка!
С много обич за теб!
цитирай
13. анонимен - Едно не разбирам - защо тоя постинг ...
08.06.2013 08:23
Едно не разбирам - защо тоя постинг има 7 минуса и дали това не е потвърждение на написаното в него.
цитирай
14. tota - Танечка,
08.06.2013 08:59
Благодаря ти за " Любовта не достига ..." Как беше в баснята за бухала и светулката? "Пречиш, защото светиш."
Не спирай! Продължавай да ни подаряваш мигове на красотата, озарени от светлина!!

цитирай
15. stela50 - Добро утро, приятели ...
08.06.2013 10:23
10. sestra - Мъдри са думите на Дънов за любовта ... Хубав ден, Сестричке !

11. karaiany - Благодаря за добрите думи, Адриан... великани и пигмеи -
чудесно си го казал ... по принцип не отговарям и не давам обяснения
на анонимни и въобще на обидни и груби коментари, но този път темата
на постинга го наложи... Прав си, приятелю - много нещастни хора има
наоколо - Да им пожелаем да бъдат щастливи !

12. erato7 - Благодаря ти за милото отношение и приятелство, Ерато ...
За светлината и добротата , която носиш. Поздрав и прегръдка от мен !

13. kushel - Не е за първи път, Куш... известно време ме бяха сякаш позабравили,
но отдавна са атаките за отстраняването ми от блоговото пространство
от някой, или някои анонимно и открито злобеещи понякога, чиито блогове не познавам и никога не съм посещавала. Благодаря ти за подкрепата.

14. tota - Мила приятелко, аз ти благодаря ... за баснята - усмихна ме
и ми даде идея с твоята страхотна асоциация. За подкрепата и разбирането-
ти най - добре ме познаваш - знаеш, че имам много по - сериозни и важни
проблеми и ангажименти ... но има ли по - важно от любовта между хората,
и когато тя не достига ... Прегръщам те, Ати !

цитирай
16. kamasutra - Не разбрах защо ми изтри коментара. ...
08.06.2013 10:36
Не разбрах защо ми изтри коментара.
Защото не е от дежурните хвалби или защото не е вярно, че си напомпана.
Кушел, минусите на тая дама, както и на пискова и савата, са заради факта, че са с генерирани фалшиви прочити.
Минусите са наказателен вот срещу наглостта на няколко души тук да се помпят.
цитирай
17. didoignatov - Много красиво и истинско, Танче!
08.06.2013 10:40
И поучително, за тези които имат сетива, за да го осъзнаят. Трогна ме!

Хубав ден!
цитирай
18. miaa - Прекрасна си, Слънчева!
08.06.2013 12:16
Любовта премахва всичко ненужно от живота на човека! Тя е в сърцето на всеки от нас, стига да умее да я показва и дарява всеотдайно! И тогава светът в очите ни, ще е по- добър и съпричастен!
Прекрасен стих, благодаря ти!
цитирай
19. ckarlet - Любовта наистина не достига. . . ...
08.06.2013 14:24
Любовта наистина не достига...
Поздрави, Таничка!
цитирай
20. alexs - Поздрави, Таничка! "А к...
08.06.2013 14:46
Поздрави, Таничка!
"А колко малко е нужно, нали ...
да бъдем сърдечни, да бъдем добри."
цитирай
21. stela50 - И този коментар ще изтрия ... Първият оставих - мисля,
08.06.2013 15:10
че е достатъчно ясно. От Вас не очаквам, а и не са нужни хвалби,
необходимо е само уважение, интерес, разбиране.
Пак казвам, че ще изтрия всеки груб и обиден коментар,
особено непоносимост имам към думата " напомпана ",
още повече, че нямам нищо общо с цифрите в блога,
както виждам Вие доста умело манипулирате минусите,
може би на Вас дължа и многото читатели...
Това е последният ми отговор, моля Ви най - учтиво
не посещавайте тази страница, не ме занимавайте
с непривични за мен неща, не ми вменявайте незаслужена
вина. Намираме се в blog.bg и такива понятия като
наказателен вот и други подобни не съществуват официално.
Отговор на kamasutra .
цитирай
22. stela50 - Любовта наистина не достига, приятели ...
08.06.2013 15:24
Много съжалявам, че без да искам попаднах на неподходящото
място в неподходящо време.
Благодаря ви ... зная, че числата нямат значение за вас,
както и за мен ... Хубаво е, че сте тук ...

17. didoignatov - Благодаря ти ... Приятно ми е, че се отби и одобри. Поздрав !

18. miaa - Благодаря ти, мило Момиче ... Толкова ми се иска да сме по - добри
и благородни, по - истински и съпричастни ...Радва ме посещението ти и приятелството. :)

19. ckarlet - Зависи от нас, мила ... Любовта е жива, добротата - също ... Благодаря за посещението. Хубав ден !

20. alexs - Много малко наистина е нужно ... твоето посещение например. :)

Желая ви прекрасни почивни дни !


цитирай
23. tutankhamon661 - stela50
08.06.2013 17:58

Поздравления за постинга!

цитирай
24. mariniki - приветствам те...
09.06.2013 22:22
и напълно споделям написаното тук... заслужава си
повече да прочетат и да се замислят...
цитирай
25. priqtel12 - Даааа....мъдри слова....
15.07.2013 13:38
Можем да постъпваме и другояче, можем да пристъпваме към другия с добра дума, с усмивка и с протегната ръка....
Хубаво е, че ни го припомняш.
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: stela50
Категория: Лични дневници
Прочетен: 17489653
Постинги: 1642
Коментари: 25863
Гласове: 59834
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031