Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
26.05.2010 13:39 - Откакто реших да прилагам правилата на Даниел Пенак за четенето...
Автор: zapalenchitatel Категория: Изкуство   
Прочетен: 3665 Коментари: 1 Гласове:
2

Последна промяна: 26.05.2010 13:46


Откакто реших да прилагам правилата на Даниел Пенак за четенето, направо се родих... Баща ми, когото много ценях като библиофил и колекционер, твърдеше, че всяка книга трябва да се прочита до края, защото не се знае какво изтърваш, ако се откажеш по-рано. Дълго време се опитвах да следвам този съвет, което на моменти направо ми вгорчаваше живота, защото се самоизтезавах над някой роман с месеци... 

Случайно попаднах на книгата "Като роман" на Даниел Пенак  - за четенето, за подбора на четиво, за свободата при избора... И - ех, че кеф! 

Едно от правилата е да няма никакво насилие при избора на книга. И когато една книга не ти харесва, не те увлича - можеш спокойно да я оставиш и да започнеш друга.

За мнозина това е очевидно, нали? А за мен си беше като откровение...   

Та в тази връзка напоследък не мога да си намеря хубава фантастика за четене. Започнах една, не ми хареса, оставих я. След това се спрях на "Луната е наставница сурова" на Хайнлайн. Започнах я, в началото ме увлече, но по-късно нещо зациклих и се отказах - имам непоносимост към антиутопиите и всичко, което напомня за тях. (Не съм чел нито "1984", нито "Животинската ферма", нито "Ние" на Замятин, нито каквото и да било от този род. Струва ми се, че ще направя изключение само за Рей Бредбъри, "451 градуса по Фаренхайт" - гледал съм филма на Франсоа Трюфо, ако не се лъжа, и ми хареса.)

Та сега съм се спрял на Нийл Геймън, "Чупливи неща" - преди това съм чел "Американски богове" и "Никога, никъде, никой", страхотно ми харесаха, особено втората... И понеже са разкази (някои добри, други не), реших да разнообразя с "Десетата жертва" на Шекли, която започва толкова вкусно, че ти потичат лигите...     

Имам чувството, че този път ще ги завърша и двете.

(Хубава статия за четенето и "кодекса" на Пенак може да прочетете тук. Нарича се "За повелителното наклонение на глагола "чета"", от Светлана Георгиева, в брой на вестник Дневник.)




Тагове:   Даниел,   откакто,


Гласувай:
2



1. goran - Старите фантастики са по-интересни
11.08.2010 22:59
Например романите на братя Аркадий и Борис Стругацки
или „Войната на ъплифта” от Дейвид Брин

Горещо ги препоръчвам
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: zapalenchitatel
Категория: Други
Прочетен: 236955
Постинги: 55
Коментари: 48
Гласове: 100
Спечели и ти от своя блог!
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031