Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Блогрол
1. Виртуална духовна библиотека
2. Сайт на в-к "Лечител"
3. Природна медицина-сайтът на д-р Пашкулев
4. Бъди щастлив
5. Радиестезия, хомеопатия, пирамиди
6. Всичко за билките-първа част
7. Всичко за билките-втора част
8. Всичко за билките-трета част
9. Всичко за билките-четвърта част
10. Полезни съвети
11. Сайт с Художествени снимки от Карибите и Канада.
12. Сборен постинг на снимки от други държави-проект на Петя
13. снимки от Родопите-2 част-проект ня Джулия Бел
14. България в снимки-проект на julia13
15. Снимки от Пирин-проект на Джулия Бел
16. Какво сме дали на света
17. Снимки на планини в България-първа част-проект на Джулия Бел
18. Снимки от Рила-проект на Джулия Бел
19. снимки от планини в България-2 част-проект на Джулия Бел
20. снимки от градове и села в БГ-проект на Джулия Бел
21. Снимки от църкви и манастири в България, проект на Джулия Бел
22. Снимки от Родопите-проект на Джулия Бел
23. Снимки от света-мои постинги
24. Снимки от планини в България-проект на Джулия Бел-трета част
25. Снимки от градове и села-втора част-проект на Джулия Бел
26. Притча за скорпионите
27. Билколечение
28. билкосъбиране
Постинг
22.09.2015 14:52 - Да бъдем и днес независима Европейска държава, за да ни уважават!!
Автор: kasnaprolet9999 Категория: История   
Прочетен: 4199 Коментари: 15 Гласове:
20

Последна промяна: 22.09.2015 15:02

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
На днешния ден, преди 107 г. княз Фердинанд I обявява Независимостта на България, а себе си титулува цар. Това се случва в Иван-Асеновата църква “Св. Четиридесет мъченици” в старопрестолния Царевец с Манифест към българския народ, подписан от Фердинанд І. Този акт е извършен без съгласието на Великите сили и против волята на Турция и сме показали на Европа, че за нас, българите, интересите на България стоят над всякакви измислени договори на Великите сили, над всякакви ламтежи и кроежи на западноевропейските правителства за съдбата и просперитета на родината.

България не придобива лесно тогава статута на пълноправна независима държава, защото това е посрещнато враждебно от Великите сили, а Турция, подкрепяна от Англия, предявява претенции за 18 657 654 лири или 429 млн. френски франка, дължими по нарушения берлински договор от 1878 г. Започват преговори, в които участва и Франция, която чрез Банк дьо Пари предлага да отпусне екстрено преди края на октомври 1908 г. краткосрочен заем на България от 7 млн. франка за три месеца за покриване текущите нужди на държавния й дълг. Срещу него Франция изисква нашата държава да заложи митническите си приходи и да приеме генерална конверсия (изменение на условията на бивши заеми) и унификация (свеждане до единна норма) на дълга, след което той да мине на международно обслужване и контрол.

Във всички това прозира интересът на Франция, което не остава скрито от правителството на Ал. Малинов и то отхвърля предложението и прекратява преговорите. Българското правителство отхвърля и исканията на Турция за заплащане на васални задължения и дава  съгласие да я обезщети само за загуби, свързани пряко с обявяването на независимостта, които според наши експерти възлизат на 57 млн. франка, включително и изкупната цена за Източните железници на българска територия.

В Париж е сформирана специална комисия под егидата на Банк дьо Пари, която определя сумата на 150 млн. франка. Поощрена, Високата порта не отстъпва от исканията си и започва да се готви за война. Българското правителство с вербална нота до Великите сили от 9 (22) декември 1908 г. предлага да заплати 82 млн. франка, при условие че те съдействат за признаване независимостта ни.Това предложение не само че не се приема, но Турция вече иска и българска територия на юг от Харманли и 125 млн. франка. В отговор българското правителство изпраща отново нота до Великите сили да разрешат конфликта и заявява, че в противен случай то ще се счита за свободно да използва сила за защита от Турция. От Лондон отговарят раздразнено- България да спазва мира и да изплати паричната компенсация или да отстъпи територия.

В този критичен момент министърът на външните работи на Русия Александър Изволски обявява изненадващо предложение за финансова комбинация между неговата страна, Турция и България, връчено на 17 януари 1909 г. Русия опрощава на Турция военната контрибуция по Берлинския договор в размер на исканото от нея обезщетение, а на България дава заем, равен на нейното предложение. Руското предложение се приема, както от Великите сили, така и от България и Турция.

Опасността от война е предотвратена и всички изглеждат доволни. Впоследствие от този  дълг България изплаща до 1915 г. само 3 375 000 лв. Остатъкът е повече от 24 млн. лв. Но и Русия не е настоявала за редовно изплащане, нещо повече, по време на управлението на Александър Стамболийски съветската власт се отказва от погасяването на заема и дълга. В дирекцията на Дойче банк стигат до извода, че това са приблизително 80 млн. франка.Средствата България използва за своето стопанско развитие и с тях тя изкупува за 40 млн.лв. 309,614 км линии на Източните железници, за 2,667 милиона - пощите и телеграфите и за 4,007 млилиона - всички пристанищни и брегови фарове на територията на бившата Източна Румелия.

Практически цената на нашата Независимост е платена от Русия. Нейните дипломатически представители не можаха да постигнат справедлив Берлински договор за България, но помогнаха в един много тежък момент да възстановим голяма част от нашите земи и да изправим гордо снага до независимите Европейски държави. Това не бива да се забравя и подценява днес, а да му се отдаде заслужена признателност.

Честит празник на всички българи!!!!

Нека всички да работим усилено за просперитета на България и да славим навсякъде с делата си нейното име!!!
Ние сме потомци на велики българи и на свой ред трябва да дадем всичко от себе си за доброто на Родината, за да има с какво да се гордее и нашето поколение. Да направим така, че България наистина да бъде политически независима.

Възможно ли е това да се случи на една малка държава като нашата. Има много скептици, които твърдят, че това не е възможно, но аз не споделям тяхното мнение. Има много примери в Европа, които показват, че това е възможно. Пример за просперираща малка европейска държава е Норвегия, която дава спокойствие, сигурност, финансова стабилност и съответно финансов уют за всички свои граждани.

Трябва преди всичко да изчистим нашата ценностна система, като се върнем към своите корени. Може и трябва в това сложното и объркано съвремие съвсем по човешки да запазим достойнството и самочувствието на народ, да не забравяме миналото, но да мислим за бъдещето с поуките от стари грешки с мъдрост и добро. На предстоящите избори да изберем достойни политици, които да милеят за българските интереси и просперитет.
Така мисля, а Вие?
image



Тагове:   България,


Гласувай:
21



1. donchevav - Харесва ми посланието ти за възв...
22.09.2015 20:24
Харесва ми посланието ти за възвръщане на чувството за национално достойнство! Честит празник, скъпа Неви!
цитирай
2. leonleonovpom2 - Честит празник, Невена!
22.09.2015 20:31
Много хубав материал, без спекулации в лошия смисъл/ ще стане дума и за добрия/ Точно и ясно! И аз научих , а и си припомних някои неща
В типично твой стил-стремеж да бъдеш максимално точна в това , което излагаш!

Днес слушах доста спекулатори-в добрия смисъл на думата-изследователи и те се мъчеха да ме убедят , че този празник е по достоен от Освобождението
Почти ме бяха убедили, но неволно си зададох въпрос ,може ли човек да се роди без майка, от епруветка и на този етап счетох ,че не може
Сред спекулаторите прозираше стремеж да се покаже независимост от Русия/ ще проверя, Путин ли е бил руски цар тогава, ако е бил - имат право/, просто да я изчистим от съзнанието си
Да, но пак ни е подложила прът Платила ни дълга и после даже почти не си търсила парите, като лош кредитПрез 12- 13 година сме били турците, както никой не ги е бил, може би само Тимур, но през 1909 се съмнявам, че сценарият би бил същият Добре, че Русия се е намесила!
Някой от тези спекулатори/ изследователи/ даже ти е сложил и печат под материала
Не се притеснявай,, той с нищо не влияе на изложеното
Приятна вечер!
цитирай
3. kasnaprolet9999 - Харесва ми посланието ти за възв...
22.09.2015 23:19
donchevav написа:
Харесва ми посланието ти за възвръщане на чувството за национално достойнство! Честит празник, скъпа Неви!

Благодаря!!Това послание взаимствах от твой коментар преди година, защото много ми харесва. Ами ако някой не се уважава и не почита рода и родината си, то и другите не биха го направили. Поздрави!!
цитирай
4. kasnaprolet9999 - Много хубав материал, без спеку...
22.09.2015 23:32
leonleonovpom2 написа:
Много хубав материал, без спекулации в лошия смисъл/ ще стане дума и за добрия/ Точно и ясно! И аз научих , а и си припомних някои неща
В типично твой стил-стремеж да бъдеш максимално точна в това , което излагаш!

Днес слушах доста спекулатори-в добрия смисъл на думата-изследователи и те се мъчеха да ме убедят , че този празник е по достоен от Освобождението
Почти ме бяха убедили, но неволно си зададох въпрос ,може ли човек да се роди без майка, от епруветка и на този етап счетох ,че не може
Сред спекулаторите прозираше стремеж да се покаже независимост от Русия/ ще проверя, Путин ли е бил руски цар тогава, ако е бил - имат право/, просто да я изчистим от съзнанието си
Да, но пак ни е подложила прът Платила ни дълга и после даже почти не си търсила парите, като лош кредитПрез 12- 13 година сме били турците, както никой не ги е бил, може би само Тимур, но през 1909 се съмнявам, че сценарият би бил същият Добре, че Русия се е намесила!
Някой от тези спекулатори/ изследователи/ даже ти е сложил и печат под материала
Не се притеснявай,, той с нищо не влияе на изложеното
Приятна вечер!


Благодаря. Ако не беше Освобождението, нямаше и този празник да го има. Те са свързани и всеки има своето достойно място в нашата история. Не би трябвало да ги разделяме и сравняваме по величие, общото е желанието и готовността на българите да вземат съдбините си в свои ръце. А когато сам си помогнеш в бедите и Господ намира начин чрез някой да помогне. А иначе този с минусите го знам кой е, имаше злостен коментар, който изтрих без угризение. Когато някой не е съгласен с моето изложение, следва да представи по интелигентен начин някакви мотиви, доказателства, а не да сипе обиди. Поздрави!!
цитирай
5. barin - независими
23.09.2015 06:55
Трудно може да се води независима политика в днешно време. Навсякъде има противопоставяне между военни блокове и политически и икономически интереси, а не конфликти между две държави. Добре, че сме се освободили, за да ни има като най-старата държава в Европа, запазила името си и да празнуваме 22.09., 03.03. и останалите празници. С или без намесата на Русия България щеше да се освободи, но по-късно.
цитирай
6. kasnaprolet9999 - Трудно може да се води независима ...
23.09.2015 17:22
barin написа:
Трудно може да се води независима политика в днешно време. Навсякъде има противопоставяне между военни блокове и политически и икономически интереси, а не конфликти между две държави. Добре, че сме се освободили, за да ни има като най-старата държава в Европа, запазила името си и да празнуваме 22.09., 03.03. и останалите празници. С или без намесата на Русия България щеше да се освободи, но по-късно.


Така е, става все по-сложно и е важна дипломацията, която си е висш пилотаж и не е за всеки, който е сложен да управлява. В горния постинг не е поставен въпроса за нашето освобождение, него не го коментирам, а за годините след него. Русия е оплювана за това, че е допуснала да се подпише такъв Берлински договор, но малко хора знаят какво е направила след това за да придобием наистина независимост. Какво щеше да стане с България, ако тя не ни беше предоставила този заем, който така и не сме погасили? Всички западни държави са били на страната на Турция и са работили за нейните и своите интереси. Били сме притиснати до дъното, искали са още наши земи, освен 125 млн. франка.
цитирай
7. planinitenabulgaria - Брависимо - един прекрасен постинг. Патриотичен.
23.09.2015 21:56
За разлика от този по случай 9-и май...
цитирай
8. mariniki - чудесно послание....
24.09.2015 00:37
Да бъдем и днес независима Европейска държава, за да ни уважават!!
цитирай
9. kasnaprolet9999 - За разлика от този по случай 9-и май. ...
24.09.2015 16:21
planinitenabulgaria написа:
За разлика от този по случай 9-и май...


Твърде различни дати са, там събитията са космополитни и в по-голяма степен излизат от релсите на една държава. Поздрави!!!
цитирай
10. kasnaprolet9999 - Да бъдем и днес независима Европ...
24.09.2015 16:22
mariniki написа:
Да бъдем и днес независима Европейска държава, за да ни уважават!!


Така е, никой не уважава подлизурковците.
цитирай
11. nedovolen - 1
25.09.2015 22:24
По-добре късно,отколкото..." Не успях" да разбера заглавието на статията, за разлика от нея и коментарите. Какво значи независима европейска държава, като Европа е зависима. По-добре би отекнало - не зависима световна държава. А това е, то е от много десетки векове и е предмет на много дълги разговори и писания.
цитирай
12. kasnaprolet9999 - По-добре късно, отколкото. . . &...
26.09.2015 15:34
nedovolen написа:
По-добре късно,отколкото..." Не успях" да разбера заглавието на статията, за разлика от нея и коментарите. Какво значи независима европейска държава, като Европа е зависима. По-добре би отекнало - не зависима световна държава. А това е, то е от много десетки векове и е предмет на много дълги разговори и писания.


Написала съм Европейска от геополитични съображения. А иначе добре е да бъдем независима световна държава, но за сега това е мечта, която наистина не е от вчера, а от много десетки векове. Все пак сме имали такива периоди, погледнато в исторически план назад.

цитирай
13. nedovolen - 1
16.10.2015 22:12
Геополитическите "съображения" и изследвания не са предмет на Вашия сайт. Той има доста много добри постинги, които уважавам. Е, много мога да коментирам, но се ограничавам в това: Господ да те благослови за това, което правиш. Извини ме за ти-то.

И поне в края на постинга има нещо за политика, бих казал следното. Преди време имах едно куче -Коли, което ми "каза": Българският гласоподател е "камикадзе" - гласува и загива. Е, това е.
цитирай
14. kasnaprolet9999 - Геополитическите "съобр...
16.10.2015 23:19
nedovolen написа:
Геополитическите "съображения" и изследвания не са предмет на Вашия сайт. Той има доста много добри постинги, които уважавам. Е, много мога да коментирам, но се ограничавам в това: Господ да те благослови за това, което правиш. Извини ме за ти-то.
И поне в края на постинга има нещо за политика, бих казал следното. Преди време имах едно куче -Коли, което ми "каза": Българският гласоподател е "камикадзе" - гласува и загива. Е, това е.


Прав си, че тези теми не са основен предмет на моя сайт, но нищо човешко не ми е чуждо и не мога да се въздържа да не взема отношение за такива важни дати и събития. Благодаря за оценката.
цитирай
15. elanor11 - И понеже пак са избори
26.10.2015 15:59
докато търпим да няма промяна в закона,която да зачита онези,които не искат да гласуват,няма да има и съществена промяна след изборите-искаш или не ,те принуждават да избираш същите хора, а те я карат,както си знаят...
Поздрави за постинга,който чак сега прочетох и харесах!
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: kasnaprolet9999
Категория: Лични дневници
Прочетен: 15316184
Постинги: 846
Коментари: 16439
Гласове: 41664
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031