Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
19.05.2017 20:00 - Съзнателното мислене.....и Осъзнатото такова
Автор: hloris Категория: Други   
Прочетен: 4422 Коментари: 40 Гласове:
18

Последна промяна: 23.05.2017 18:40

Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg
Всички сме чували за силата на позитивното мислене.Както и това,че ни се случва това,в което вярваме,и което мислим.Седна простичка дума:
"Ние сме това,което мислим."
Бих добавила,че ни се случва това,което ние си мислим,изпращайки своята заявка до Вселената.
 Това всички го знаем,и предполагам е скучно.
 Днес в един коментар една наша колежка-блогърка употреби термина"съзнателно мислене".Препоръча ми да мисля съзнателно.Замислих се,и реших да развия тази тема.За да сверя своя часовник по отношение на терминологията "осъзнато" и "съзнателно" мислене,с което тя непрекъснато спекулира.В интерес на истината всяко мислене е съзнателно,след като е продукт на нашата мисъл.Виж осъзнатото такова е може би друга категория.То е мислене,което сме си го поставили за цел,насочили сме го в определено русло,изхождайки от някаква начална гледна точка.
Съзнателното мислене,погледнато в този аспект,не може да се съпостави с осъзнатото такова.И двете са продукт на мисълта,на разума.
Осъзнатото мислене предполага мислене с цел някаква насоченост.
Мислене,с което се цели постигане на някаква обусловена логическа завършеност и цялост.От осъзнатото мислене винаги има някаква полза,то се явява продукт на целенасочената мисъл,а не е самоцел на мисленето.
 Заинтригува ме определено с този израз.
 Имам един -единствен въпрос към всички...
 Какво представлява съзнателното мислене?!
 И как,на какъв принцип може да разграничим едно осъзнато мислене от позитивното такова?!
 И по какъв начин може да ни помогне чисто практически в определени житейски ситуации-
независимо с какъв знак.

Моля тези,които обичат да разсъждават да дадат своята трактовка на понятието "съзнателно мислене".И по-какво то се различава от така прокламираното позитивно мислене.
За последното всички знаем на какъв принцип почива.
Топката е във вашето поле,уважаеми съблогъри и бъдещи виртуални събеседници!
Очаквам Вашите мнения под формата на коментари!





Гласувай:
19



Следващ постинг
Предишен постинг

1. hloris - Лично аз така разбирам съзнателното мислене...
19.05.2017 20:05
че то е обективно,безпристрастно,почива на база логика и е лишено от излишна приповдигнатост или емоции...било то положителни или отрицателни.
Мислене с разума си,а не със сърцето.
Съзнателното мислене е безпристрастното мислене.
И след като ние сме просто хора,с чувства,мисли,емоции,страсти,то доколко можем да мислим така в реално време за реални неща?!
цитирай
2. valeska - ...
19.05.2017 20:51
Съзнателното мислене означава да отделим известно време, в което да не правим нищо друго, освен да размишляваме по конкретен въпрос. Истината е, че разумът никога не лъже, но добре е да чуем и вътрешния си глас, който никога не ни подвежда. Ще завърша с една мисъл на Питър Сендж:
"Хората с високо равнище на лично овладяване не могат да си позволят да избират между разума и интуицията или между главата и сърцето, защото не биха избрали да се ограничават до ходенето с един крак или гледането с едно око."
цитирай
3. hloris - valeska
20.05.2017 00:03
да,баланса е много важен...както и умереност във всичко
цитирай
4. hloris - josefbav
20.05.2017 09:21
търсим определение на осъзнатото мислене.
И в какво се изразява неговата оксиметричност?!
Да,съгласна съм,че води до усещания,но може да не се стигне до изразяване
под формата на думи.

Пишете по темата,а не обиждайте тук коментиращите.
В поста достатъчно ясно съм задала въпроса:
Трактовка на понятието "осъзнато мислене"
цитирай
5. milady - определението..беше от мой коментар..
20.05.2017 09:42
макар ,че то е подобно оксиморон..
/нещо често срещано в блога..
аз имах предвид..осъзнат начин на живот..
/който разбира се изисква Осъзнато мислене..
хло, имаш малка лапсус в копирането на израза..

ето го и ..оригиналният /мой /комент...
да мислиш осъзнато..
означава, да знаеш защо и какво правиш
във всеки един момент в твоя живот,
и, да поемеш цялата отговорност за
своите действия..
не е така лесно,като „Тайната “ на оня пич ,
който си визуализирал ..Първия милион..
край/
цитирай
6. milady - колегата пак си..забърса..
20.05.2017 09:44
забележителните ..забележки..
ето това беше пример за...
„неосъзнато писане на коменти“
юлия
цитирай
7. vesever - Коментарът на Валеска много ми х...
20.05.2017 12:52
Коментарът на Валеска много ми хареса и моето обяснение е близо до нейното.
цитирай
8. starforlife - Ох, Хлорис, какво да те "правя" ми кажи? Като си така разпарчотена...
20.05.2017 13:18
в първи коментар hloris написа:
Лично аз така разбирам съзнателното мислене...
че то е обективно,безпристрастно,почива на база логика и е лишено от излишна приповдигнатост или емоции...било то положителни или отрицателни.
Мислене с разума си,а не със сърцето.
Съзнателното мислене е безпристрастното мислене.

И като това разбираш - правиш ли го?


отново в първи коментар, hloris написа:
И след като ние сме просто хора,с чувства,мисли,емоции,страсти,то доколко можем да мислим така в реално време за реални неща?!

Да поентя за понятията: Мисли се САМО ЕДИНСТВЕНО за РЕАЛНИ НЕЩА в РЕАЛНО ВРЕМЕ!
Другото, Хлорис, не е мислене (особено пък съзнателно), а например фантазиране или мечтаене.
Или отново греша?


ПС: "Съдискутници"?!?!!!
Ти не си даваш сметка на един човек, разбиращ маалко повечко от Психология колко красноречиво говори дори само тази твоя дума.
Ти си тук (в блог.бг) не, за да научиш нещо, да дискутираш, да комуникираш, а за да търсиш съчувствие.
Естествено, че ще отречеш, дори ще напишеш как съм те нахилил и как цял ден реално в "живия живот" ще се смееш, докато реализираш реалности около теб.
Бааси...
цитирай
9. hloris - starforlife
20.05.2017 13:37
Съзнателно,в реално време,си мисля за моите си реални неща.
Както се изразяваше баба ми:
"Що дириш в блога на една разпарточена???"
сега пък трябва съзнателно да мисля в реално време какво ли означава това???

Не,не търся съчувствие,нито разбиране,търся една нормална комуникация,когато се постави една тема.
Вие не обсъждате зададената тема...
хахаха ..как беше вие се опитвате да "разпарточите" каквото и да означава това ,човека седящ зад ника,хвърляйки кал по него.
И ако на това му викате дискусия,ами продължете си я без мен.
И така що е то "съзнателно мислене"-ВАШАТА ГЛЕДНА ТОЧКА ЗА ТОВА ОПРЕДЕЛЕНИЕ.
цитирай
10. vania23 - Аз не знам да има
20.05.2017 14:03
друго мислене, освен съзнателно :) Ако не е съзнателно, що за мислене ще е, да му се не знае.
Четирите основни психични функции са мислене, чувстване, усещане и интуиция /Юнг/. Първата е съзнателна. Останалите не са - е, до момента, до който не ги идентифицираме в себе си и не ги назовем мислено с думи. Когато го сторим обаче, това ще бъде вече мислене.

Позитивното мислене е една от съвременните отрови, предназначена да направи от хората ... някакви повърхностни идиоти. Много против него съм.
цитирай
11. starforlife - Усмивка за Ваня.
20.05.2017 14:49
Да, Хлорис, права си - не е дискусия. Виждаш ли, че аз говоря правдиво?
Чиста "ебавка" с теб е и знаеш ли защо?
Защото то дискутираш (макар, че и там прозира лакействане) само с хора, които не ти опонират.
А точно опонентите са тези, които дават повече в една дискусия, защото ако има човек ниво - ще стигне да момента, в който да си каже: "Ами, ако не съм прав? Ако греша?"
Именно затова при мен е видно, че се отдавам на (опити за) дискусии с тези, които ми опонират.
Факт.
цитирай
12. hloris - vania23
20.05.2017 15:31
Ами,когато емоциите вземат връх над разума,то съзнателното мислене приема
друга форма...пак е мислене,но е емоционално мислене..
Има и астрактно мислене.
Погледнато в този аспект,дали ние хората като цяло мислим само с главите си,слушайки разума си,или и интуицията я включване в него.
Мисля,че също едно съзнателно мислене не означава осъзнато мислене.
Или греша?!

Въпросът ми е към всички,които участват с коментари по темата.
Или към всички,на които им се мисли в съботния топъл след обяд.
цитирай
13. viva1122 - потребител - hloris
20.05.2017 16:13
Извинявай, но ще си позволя един съвет, ако искаш го приеми или изтрий коментара ми.
Остави мисленето :) - съзнателно или несъзнателно или каквото и да е при теб и прочети една книга, свърши някоя работа, спортувай каквото обичаш или си намери хоби - споделяй или не тук, но остави тези глупости и теми

- с най-добри намерения от мен
цитирай
14. valeska - Ваня :)
20.05.2017 16:19
Несъзнателно мислене се нарича това, при което разчитаме прекалено много на първата постъпила информация, когато вземаме решения. Това е ефектът на първото впечатление. Не си ли съгласна?
Позитивното мислене, казано накратко, е „когато животът ни поднесе лимон, да си направим лимонада“.
цитирай
15. vania23 - Хлорис, валеска,
20.05.2017 17:18
не подценявайте уикипедия - тя дава определения за понятия, които мислим, че знаем, но не знаем. Прочетете какво пише за мисленето, няма смисъл да си играем на откриватели на несъществуващи неща.

Хлорис, когато емоциите вземат връх над разума, се получава едно състояние, което когато ми се случи на мен, аз наричам манджа с грозде :) За абстрактното ще си прочетеш в уикито. Когато прочетеш за мисленето, прочети и за интуицията. Когато не съм сигурна, че знам нещо - търся. Интернет може да се използва за полезни неща, а да признаеш сам пред себе си, че не си сигурен в нещо, е първата стъпка към научаването.

Валеска, не мога да се сетя каква е тази първа постъпила информация и откъде е постъпила. Сещам се за импулсивното поведение, в което правим това, което импулсивно желаем, без да мислим много много. Обикновено лично аз съжалявам в тези случаи после.
Пък за лимона и лимонадата го свързвам с оня другия лаф - не се ядосвай за глупости. Всички неща са глупости. А ядосай се наистина на нещо, пък виж дали ще повярваш, че то е глупост :)
цитирай
16. hloris - 13.viva1122
20.05.2017 17:34
Тук никой нищо не бърше.
Всеки е добре дошъл,и може свободно да изрази мнение за това,което го терзае.
И което мисли.
Благодаря за съвета.И включването.
цитирай
17. redabyss - Днес не ми е възможно да участвам в ...
20.05.2017 17:39
Днес не ми е възможно да участвам в нищенето на това,тъй като съм в активно,осъзнато немислене.Ще кажа то как се прави-сяда се под една шатра,похапва се туй-онуй,всеки си сръбва каквото му се иска и се говорят пълни,ненатоварващи глупости.
Минах да поздравя теб и другите в постинга.
цитирай
18. nedovolen - !
20.05.2017 17:42
Осъзнато мислене е възможно само ако Бог е в тебе и ти си в него. Останалото е ала-бала, също както науката води човечеството към сигурна смърт - физическа, естествено. Човек не може да мисли истински. Който е преживял Истината, той няма въпроси. Дълги, тежки теми.

Малко хумор: една сентенция на Георги Ифандиев - човек мисли с г..а си, на какъвто стол седне, така мисли.
цитирай
19. hloris - vania23
20.05.2017 17:43
Да,благодаря ти за препоръката относно мен.
Да,внета има много какво да се прочете...относно интуицията,то тя е нашето неосъзнато мислене...това е мое виждане...Затова казват,че мозъкът продължава да мисли в/у задачи,които сме му поставили реално,докато спим.
И понякога получаваме прозрение под формата на сън.
Да,емоциите много рядко помагат...наистина се получава както ти казваш точно ефекта на "манджа с грозде".
Да,ще взема да си прочета това,което не зная.
Мен ме вълнува друго..каква е разликата м/у осъзнатото мислене и съзнателното мислене,и може ли да се постави знак на равенство м/у тях.
Едно и също нещо ли са?
Според теб самата.
Благодаря,ако се включиш отново и ми отговориш.
цитирай
20. missana - Честно ще си призная, Хлорис,
20.05.2017 17:47
но и аз те разбрах точно така. Апелирайки за позитивно мислене, ти сякаш говориш за съзнателното мислене. То в някакъв смисъл е рационално и се доближава повече до аналитичното мислене, продукт на лявото полукълбо у човека. Другото е потокът на безсъзнателното. Той е като тъмната материя и енергия. И точно като тях е приблизително 94 процента от мисловната функция на мозъка. Може би е по-съществен за сбъдванията от онези, приблизително 6 процента аналитичност в мисълта, продукт на неокортекса, с които особено много се гордее хомо сапиенс.
цитирай
21. hloris - 17.redabyss
20.05.2017 17:50
Разсмя ме..и благородно завидях за неосъзнатото нищо правене.
Мисля още утре да последвам примера ти в това отношение...
извън блога естествено.
Благодаря,че се отби...и благодаря за поздравите...
Най-големите открития са направени именно в такива моменти ...
на нищо правене.
цитирай
22. hloris - 18.nedovolen
20.05.2017 17:59
"Който е преживял истината,той няма въпроси."

Колко малки сме в това отношение...в смисъл търсим все навън и навън,
а просто трябва да се вгледаме в себе си...осъзнатото мислене да го пренесем
към самите нас...и може би няма да задаваме никакви въпроси.
Мъдреците приели форма на някакво отшелничество,може би са стигнали именно до истината.Че всеки човек носи истината под една или друга форма в себе си,но просто трябва да я открие.Въпроса е как...по какъв начин-осъзнат,или да се отпуснем в неосъзнато състояние.
Може би по този начин може да се докоснем до Бог,който го носим в себе си,но който рядко виждаме,улисани в собственото си човешко несъвършено мислене.
Благодаря за хубавия коментар.
цитирай
23. hloris - 20.missana
20.05.2017 18:14
Не,не това имах предвид...
Не апелирам за позитивно мислене.За мен в повечето случаи то е вид залъгалка,чрез която човек под една или друга форма бяга от себе си,или от обстоятелствата около себе си.
Осъзнатото мислене за мен е приемането на Истината под каквато и да е форма...и да я оставиш да живее в теб,без ти самият да и се противопоставяш.
Много интересен коментар определено...замислящ.
За мен аналитичното мислене е продукт на разумното мислене,което ни отличава от чисто животинските видове.
Потокът на неосъзнаваното мислене може да се сравни на някакви си алфа-вълни,които човек ги чувства,без да осъзнава откъде произхождат...
За мен то се приближава най-близо до това на човек да му е отворено мисленото в посока да съумее да почувства Божествения Разум,и да се остави просто да го ръководи...и тогава можем да получим прозрения,да осъществим контакт с нашето по-висше тяло...говоря за астралното такова.
Това със съпоставянето с тъмната енергия и материя на неосъзнатото мислене е много точно...и ако съумеем да ги намалим като процент примерно от 94 на поне 60,то тогава може да усетим вибрациите на чистото съзнание,което е първата предпоставка за началото на едно осъзнато,съзнателно мислене.
Чудесен коментар...в/у него може човек може да изгради една цяла теория на тази тема.
Добро,чудесно включване-много ти благодаря!
цитирай
24. starforlife - "Манджа с грозде"
20.05.2017 18:14
Искам да кажа, че ще е този коментар, защото ще е крайно семпъл, а ще е към няколко човека едновременно.
Хлорис, на въпроса ти вече отговорих - забавлявам се.
Това по повод "що търся в блога на една разпарчотена"

Сега на другия, този от постинга ти, който изрично ме запита:
За мен неосъзнато мислене няма.
Няма да пиша академично, а разговорно, защото ще е по-"вярно", разбираемо, близко, ежедневно...
Човек мисли съзнателно и осъзнато. На сън например не мислиш, при все, че някакви обстоятелства може да сънуваш логически издържано и дори да ти се яви както ти казваш решението. Но това не е мислене, а изживяване, което ти след това трябва да подложиш на осмисляне и тогава да вземеш решение дали да му се довериш.
Това, за което говори Валеска е инстинктивна реакция или емоционална първосигналност. Постъпват Х данни и съзнанието, позовавайки се на натрупания ни опит, без да ги подложи на осмисляне - реагира. Първосигнално, инстинктивно. Зависи от какъв тип са данните. Но това не е мислене. И доста често след това съжаляваме за резултатите от това и се упрекваме.
При мисленето не е така - там дори и да сгрешим и резултатът да не е задоволителен или желаният - ние сме дали максимума от себе си (ако не сме били повърхностни, само отбивайки номера) и не се упрекваме, защото няма как да очакваме от себе си да сме идеални, освен това оценяваме ползата от опита, който сме добили.
Обратна връзка! Ето една характерна подробност при "осъзнатото мислене", която аз търся в този процес. А Вие? Ти, Хлорис? Търсиш ли обратна връзка с постъпващите тук данни или просто бля-бля?
Защото според мен в 90% НЕ Я търсиш, а това е глупаво, безсмислено, загуба на време... И поне според мен е едно от най-важните неща не само по отношение на мисленето, което не подлежи на темпоралното ограничение "тук и сега", а въобще по отношение на развитието ни като съзряване.

Недоволен, Бог не е в мен и аз не съм в него... Нито бих позволил Бог (и който и да е) да бъде в мен, нито аз искам да съм в него. Как ти ще ме убедиш, че всичко което съм постигнал, създал, правил - е безсмислено, защото съм мислел неправилно и небогоугодно?
Какво общо има Бог с мисленето?
Напротив, "Бог" не обича мисленето!
Няма как науката да е в ущърб на човека, докато заблудените хора, обсебени от "Бог" и непризнаващи науката са. Винаги са били, са и ще бъдат.
Дай да не говорим както самият казваш бля-бля, а с факти, м?

Вива, Ваня и особено нищо неправещата Вещица - поздрави за Вас! Сърдечни!
Особено за теб, Вещице, щото когато и да ти извие човек врата, че си дразнител с това нищоправене - все ще ти е късно и малко.
Оооо, дааа - ето затова ти например бягаш от мен като дявол от тамян и не би се срещнала с мен в реала. Защото си ужасена от мен и те е страх, че ще ти извия врата и после как ще нищоправиш нищоправенето...

И понеже тук (жените) се все спиртистки... товааа - спиритистки - та ще Ви закача най-доброжелателно с едно филмче, което Ви гарантирам, че ще Ви хареса.
Ето го, идва:

https://www.youtube.com/watch?v=dipDgmazouc
цитирай
25. nedovolen - Не споря. На всички, "не об...
20.05.2017 18:49
Не споря. На всички, "не обсебени" бих казал - Господи, прости им, те не знаят какво правят. А който търси факти, да си ги намира. Надявам се тук няма в предучилищна възраст. Не съдете, за да не бъдете съдени. И правете това, което искате другите да правят за вас.
цитирай
26. starforlife - Ами виж сега, недоволен...
20.05.2017 19:46
"Необсебените" не чакат Бог да сътвори манна небесна, а се трудят, за да имат на трапезата си. Малко в повече ми идва да ми кажеш, че Бог ще се погрижи за своите миряни.
Да, Науката разби атома и реално създаде атомната бомба, но не тя я пусна над Хирошима. Факт обаче, че правдивият ти "бог" не я спря. Както и не защити поне дечицата там. Какво му е божественото тогава?
Факт е, че училият и отстояващ принципите на науката лекар РЕАЛНО помага на десетки хора дневно, докато божият служител на ВИРТУАЛНИЯ бог уж помага, но не е дори спорно, а...
Лекарят в кабинета си, а и като се прибере в къщи смята за нормално да използва електричество например, което е плод на Науката, но интересното и показателно в случая, че същото прави и божият служител. Или не е истина?
Не се ли явяваш ти като защитник на бог (обърни внимание, че не говоря за Вяра, а за фанатизма на такива като теб - сляпо вярващи и празнословно проповядващи) един обикновен лицемер, който отрича Науката и ласкае бога, но не се свени да използва достиженията на същата тази Наука, а бога го ползва само както и когато му е удобно?
Като се прибереш и бързаш - микровълновата ли ще включиш да размразиш месцето от хладилника си, или ще му теглиш една молитва?
Айде стига де щото излиза като във вицовете дето божият служител призовава към пости и сексуално въздържание, а всъщност...
Или ти нямаш: хладилник, телевизор, печка, автомобил, ГСМ...
Ако детето ти е някъде - ГСМ ли вадиш от джоба на дънките си (бог е създал робата), за да го чуеш, или викваш към небесата, а оттам идолизироният ти бог с ритник препраща зова ти към детето?
Ей така, арогантно (ли?) ти показвам, че в съвременния свят, "божите" "служители" са чисто и просто едни лицемери.
И ако се върна на примера с атомната бомба, защото я подхвърлих нарочно: нима в името на бога не са изгорени на клада сигурно поне 3 пъти повече хора от жертвите там?
Къде беше тогава бог?
Къде е сега, когато по света деца гладуват?
Той ли се опитва да разреши демографските проблеми или именно Науката?
Ти хляба сам ли си го правиш, отглеждайки зърното и смилайки го с камък, а после изпичайки го на жив огън от дърва или се ползваш от всички благини, които именно Науката ти е предоставила, за да имаш шанса да си никому неизвестният богозащитник?
Не е ли факт, че ползваш Интернет като технология, предоставена ти от въпросната Наука, за да правиш тези прокламации?
И не е ли въобще жалко един "Бог" да се нуждае от прокламации?
Да си видял някой да ходи и се прави на месия, прокламирайки Айнщайн? Микеланджело? Шопен?
О, зная-зная - "бог" е говорил чрез тях.
Естествено, как не се сетих!
Не самият човек е божествен, а някакъв си комплексиран бог го е създал според теб и такива като теб.
И защо? За да начеше ЕГО-то си и да има кой да го боготвори ли?
И защо му е нужно? Какво му е божественото?


ПП: Два въпроса, ако позволиш, недоволен.
Единият е: Какво те провокира да избереш НИК-а си "недоволен"?
Вторият е: Ти колко деца имаш и на каква възраст са?
цитирай
27. missana - Благодаря и аз за пояснението ти, Хлорис!
20.05.2017 19:55
Сега те разбрах, струва ми се. Ти искаш да кажеш да следваме онази осъзната линия на поведение, която да ни даде максимални възможности за язява на другите модули в нас, извън физическото тяло. Тоест, етерното, астралното и etc. тела Това е именно Пътят на естествеността, за който говорят древните, в частност Лао Дзъ го нарича ДаоДъДзин. Има цели учения и школи, включително в Индия, свързани с йога и будизма, а също и на американския континент. Например Кастанеда визира учението на древните толтеки. Ясно е, че всичко това е едно разпиляно познание от много по-древен източник /може би Атлантида или Тамиламан/. Прилича на счупено огледало. Сега е трудно да съберем отново отделните парчета в едно. Но определено са останали ценни насоки за работа. Всеки може да са захване самостоятелно, ако му стиска. И има известен шанс да успее при постоянство и покровителство Отгоре.
цитирай
28. nedovolen - Благодаря ти,
20.05.2017 20:54
starforlife. Изгледах филма - показателен. И за милите думи за моята скромна особа. Казах, не споря. Но на въпросите ти ще отговоря:
Първо на втория - надявам се, че децата ми са по-възрастни от теб.
На първия - ника ми се роди с появата на Волен на политсцената./Аз съм един от малцината останали живи, репресирани от предишния режим/. Всъщност оригинала бе Не До Волен. Дано си останал доволен.

А отговора на множеството буквички преди въпросите може да видиш на следния линк:
http://1neonula.blogspot/

Жив и здрав!

цитирай
29. starforlife - Аз наминах, за да попитам Хлорис онова "второ", за което споменах при Добромир по обед - да го пренеса тук, м?
20.05.2017 21:17
Хем, за да видим ще устоиш ли на изкушението да го изтриеш...
Хем, за да дискутираме и видим кой крив и кой прав.
А ще го пусна по-късно тук, защото Добромир ще деактивира постинга си и може да не успеем да приключим дискусията.

Та за това наминах, но понеже чета недоволен - ще взема отношение по неговия коментар:
Тенкс за разяснението на това, откъде произлиза НИК-ът ти. Репресиран? Къде беше бог когато това се случваше?
Вторият ми въпрос не си го изчерпал. ОК, подразбира се, че децата ти са поне две, от множественото число, и да ти са живи и здрави, но аз имах нещо наум при евентуална дискусия с теб и затова попитах и за бройката и за възрастта.

Явно обаче дискусия няма да има, след като ме препращаш към някакъв си друг блог, къде смешно е да си мислиш, че евентуално всичко по "множеството ми буквички" е изчерпано и то в светлината, че това е неоспоримата истина.
Естествено, че няма да го чета и то не от неуважение, а по ред причини, от които едната е, че (представи си) много съм чел и едва ли ще прочета нещо в блог, което вече да не съм или да промени мнението и отношението ми.
Но да ти кажа нещо, което предполагам ще те учуди: Аз рисувам. Изключително добре. И като казвам "добре", смекчавам от "отлично". И представи си, Хлорис, (да вметна) има блогъри, които го знаят, имат мои картини и е показателно, че не бягат от мен като дявол от тамян.
Дори ще си позволя един мил спомен да спомена: За един РД подарих на съблогърка неин портрет. Когато вечерта се чухме още веднъж за последно - тя ми каза "Колко пъти днес ще ти кажа, че си гении?". Това, защото през деная ми го беше споменала за нещо, което бях написал. Беше шега естествено и обръщам внимание не на това, че явно е оценила таланта ми, а че не спомена нищо за дявол и няма проблем с реалното си познанство с мен.
И след лирическото отклонение (което се явява и по темата, защото блогърката не е от тези, които не мислят какво говорят) - да се върна на учудващото за недоволен.
Предимно съм рисувал икони. Чисто църковни като тематика. В родният ми град, някои от тях висят по стените на двата ни храма. Всъщност, само две от тях. Нарисувани още през 80-те, когато бях на 17-18 години.
Схващаш ли, недоволен?
Че аз не съм заслепен от Науката. Но не съм и обременен от Бог.
Както казах наскоро при мен: Аз съм Бог! Ти си Бог! Всички сме Бог!
10-те божии заповеди не са някаква панацея или нещо, което трябва да се налага. Те са своеобразен кодекс за взаимоотношения м/у хората. Създадени са от хората и са за хората. А не от Бог и то в светлината, в която го натрапват "божиите" рекламни лица.
Бог няма нужда от рекламни агенти, особено в светлината на лицемерието си.
Не Бог създаде нас, а ние него.
И филмът е една отново човешка хрумка и интерпретация, която по никакъв начин не третира Бог, а отново нас, хората.
Много е лесно да си на страната на Бог.
Защото винаги можеш да си изтриеш ръцете с него: "Такава е волята божия!" и готовооо.
Не е ли по-достойно да си "ПРОТИВ" Бог?
Да тропнеш с крак и отстоиш СВОЯТА ВОЛЯ И ПРАВО НА ИЗБОР, а не нечия друга?
Пък била тя и "божията"...
М?
цитирай
30. hloris - Боже мой,и тук чаршафи са се опънали...
20.05.2017 22:01
и темата е изместена в посока "бог".

Боже,ако те има, отърви ме от чудо,твое творение,именуващо себе си starforlife
Не мълчи,а го вразуми,накарайки го да млъкне за 5 минути...
Боже,5 минути блогова тишина.
Амин!
цитирай
31. nedovolen - Извинявай,
20.05.2017 22:32
хлорис! Не е етично да се води дискусия на чужд терен и по други теми.

Завършвам с виц за лека нощ: Един професор решил, че знае всичко и решил да сложи край на живота си/божи грях/. Помолил секретарката си да му даде огън за последната лула. Тя му поднесла в ръка жар от печката.Професорът /той не е учен, а научен/ възкликнал: как може такова нещо - жар в ръката. Не съм виждал такова нещо. Разбрал, че не всичко знае и се отказал от намерението си. Кой разбрал, разбрал.
цитирай
32. vesever - Не успях вчера да се включа подоб...
21.05.2017 08:22
Не успях вчера да се включа подобаващо.
Що ли нямахме по 4 ръце ;))
Накратко искам да ти кажа нещо, Тони.
Ще го изложа по точки, под форма на "съвети", ако позволиш ;)
1. Това тук е твоят блог и имаш пълното право и свобода да пишеш каквото ти харесва, каквото те вълнува, и да бъдеш каквато си и да търсиш каквото ти е на сърце и на душа.
2. Никой няма право да ти държи сметка за твоите търсения и изяви.
3. Никой няма право да ти цапа блога. И при мен се пробваха, ала ги изтрих 2-3 пъти и стана ясно, че нямат работа на моя територия.
4. Най-важното, не дължиш обяснение никому, най-малко пък на злобарите.
5. Гледай си кефа, забавлявай се с приятелите си и с добронамерените хора, игнорирай и елиминирай простаците /сиреч не ги допускай да ти леят помия на твоя територия/.
6. Това е всичко

цитирай
33. valeska - ...
21.05.2017 09:15
Съзнателно или не, мисленето си е мислене и както се казва - Акъл море, глава шамандура.:)) А Бог е любов, колкото и този израз да се смята за клише. Днес, обаче, ще се отдам на съзнателно не мислене.:)) Хубав ден на всички!
цитирай
34. vesever - https://www.youtube.com/watch?v=y464DEPVhls
21.05.2017 10:10
Връщам се, защото сутринта не успях да ти пратя поздравче - това е изпълнение от един любим филм.
И последно да кажа, че в моя блог съм изградила приятна атмосфера, няколко приятели влизате да си кажем по една добра дума, да си създадем по някоя добра емоция и това е - какво повече може да направи човек в блога!
Наистина не мога да ти давам съвети, но на твое място не бих позволила да ми замърсяват блога.
И също, знай, че колкото и да се пенят злите "хора", накрая доброто тържествува!


цитирай
35. hloris - 32.vesever
21.05.2017 10:11
Добри препоръки...ще ги спазвам от тук насетне.
Хубав ден...тук при нас заваля,което е добре.
Малко почивка от градинарството.
цитирай
36. hloris - 33.valeska
21.05.2017 10:15
Да,мисленето по принцип е осъзнат процес...поне така би трябвало да бъде.
Относно Бог...бих добавила освен Любов,Бог е и Светлина.
Ха,и аз това съм го решила...ще потъвам в нищо правене.
И по възможност...нищо мислене...релакс с една дума.
Хубав и на теб!:)))
цитирай
37. batogo - !!!:))) Поздравления за постинга!
21.05.2017 10:29
Много добър въпрос! Според мен съзнателно мислене има тогава, когато човек е успял да подчини ума си на своя дух, свързан със Вселенското познание и принципи. Това е мисленето на мъдреците.
Хубав ден, hloris!
цитирай
38. vesever - Трябва си и почивка. Работата няма ...
21.05.2017 19:49
Трябва си и почивка. Работата няма да избяга. Ние пръскахме доматите тази вечер със син камък, да не се маносат след дъжда...
Прекрасно е да имаме градинки, досегът със земята зарежда неимоверно много с енергия.
Та, по въпроса за осъзнатото мислене, смятам, че е прекрасно човек да съзерцава и да слуша Природата и това също е вид осъзнаване и себеосъзнаване, като част от тази приказност.
При мен щурчета и птици пеят денем и нощем /със сигурност и при теб е така/...и се чувствам като частица от Рая, и в такива моменти злободневието губи силата си. От миналата седмица се появяват и светулки, а това вече е магия, светлинна феерия!
На природо-философска вълна съм пак тази вечер :)
Лека засега!
цитирай
39. hloris - 37.batogo
23.05.2017 11:54
Твоят коментар само показва колко малко,да не кажем никак мислим осъзнато съзнателно,защото при повечето хора тази връзка,този енергиен канал е затворен...
може би само както ти казваш мъдреците,както и хората,които владеят техниката на медитацията,го умеят.
Може би осъзнатостта на духа е първата и единствена предпоставка за едно пълноценно,осъзнато мислене.
Благодаря ти за хубавия коментар.
И ме извини,че ти отговарям чак сега.
цитирай
40. bumerang - Съзнателно
24.05.2017 20:02
Е всяко мислене. Осъзнато е насоченото мислено. То може да е в конфликт с емоциите ни, но е подчинено на волята ни. Дали е трудно или лесно е отделен въпрос. Според мен.
цитирай
Вашето мнение
За да оставите коментар, моля влезте с вашето потребителско име и парола.
Търсене

За този блог
Автор: hloris
Категория: Лични дневници
Прочетен: 2193466
Постинги: 1192
Коментари: 5412
Гласове: 17875
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031