Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
28.07.2014 23:21 - Животът е вечния текст
Автор: shveik5 Категория: Други   
Прочетен: 2169 Коментари: 2 Гласове:
15


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg



"ЖИВОТЪТ Е ВЕЧНИЯТ ТЕКСТ..."
(Хосе Ортега-и-Гасет)



Тихото мълчание на безкрая е обляно в бяла светлина, а аз съм някъде по средата... Откакто се помня, никога настоящият ми образ не е съвпадал с предишния. Вече подсъзнанието ми пише вместо мен и съвсем механичните движения са неизмеримо невероятни. Изписвам една от частите на безкрайно дълъг лист от книга, книга, писана от милиони преди мен, която ще бъде завършена с издъхването на последната чувстваща душа.

Тук всичко е крайно привидно, дори и тишината. Всъщност тя е безкраен писък, с който хората просто са свикнали. Дори животът се е превърнал в тишина, пропита с текста, който всеки пише... Но текстът, като част от тази привидност, също не е на себе си. Той е магия, която се слива с вълшебството, наречено живот, а тази божественост е около мен, играе с косата ми, взема ръцете ми и ме води, кара ме съвсем несъзнателно да се усмихвам... Не сънувам, въпреки че всичко е като в приказка, която сама съм написала. Истината е, че живея и пиша или живея, за да пиша, или пиша, за да живея... Това няма значение, истината винаги е принадлежала на отделния човек, а не на всички, сега също...

Отдавна текстът не я пише и отдавна хората са загрижени само за вълшебството си. Та защо им е истина в магията, след като те взаимно ще се унищожат и тогава вече няма да има нищо - нито живот, нито текст, нито истина? Животът в привидност е живот в книга и затова на всички прекалено много им се харесва - те от малки са си мечтали за това, несъзнавайки, че той вече е такъв. Просто игра на текстове.

След сгъването на листа някой друг ще напише нещо друго... Светът ще е почти толкова неузнаваем, колкото е бил преди началото на играта. Обстоятелствата ще са приятели, а не врагове. И текстът ще е друг, без магия, дори безсмислен, но точно там ще се крие красотата му. А листът пак ще се прегъне и нещо сериозно ще се появи върху него. То лесно ще бъде забравено и всичко ще продължи...

Понякога някой ще наднича в сгънатия лист, за да прочете, за да си дари малко красота, а другите ще продължат играта - ще пишат живота си, ей така, на шега, без да съзнават колко неподозирано сериозно е всичко, потънали в своята магия...

 © Боряна Атанасова                                           web







Гласувай:
15



Следващ постинг
Предишен постинг

1. flymore - "Обстоятелствата ще са приятели, а не врагове."...
25.10.2014 22:26
Хареса ми начина на разсъждение. Музиката - любима...
Благодаря, Ви! Лека вечер!
цитирай
2. shveik5 - Колко красота има под слънцето и от слънцето,
26.10.2014 10:56
само да се качиш на мислите си и полетиш на тях като на парапланер, свободен и волен - потънал в своята магия. Можеш да се рееш в истории, настояще, надежди, бавно, спокойно, разтворен във време и пространство - в тихото мълчание на безкрая. И денят Ви да срещне нощта удовлетворен!
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: shveik5
Категория: Други
Прочетен: 110179
Постинги: 22
Коментари: 110
Гласове: 2145
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031