Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
20.06.2014 19:53 - Открийте разликите, манипулациите на християнските (библейските) филми - 11 Исус от Назарет 4 част
Автор: ernest Категория: Други   
Прочетен: 3121 Коментари: 0 Гласове:
0

Последна промяна: 22.06.2014 15:33


 В различните Холивудски филми е пълно със скрити символики. Така например във филма Титаник от 1997 г. освен съвсем явните подсъзнателни реклами на цигари има и една картина, когато художника Джак Доусън показва на Роуз в 51-та минута, на която възрастна жена прави сатанински знак (като знаем, че сценарист и режисьор е Джеймс Камерън в това няма нищо чудно, той е посветен в масонска ложа в Англия през 1986 г.). Всичко това важи и за така наречените "християнски филми", които се оказва, че никак не са християнски, но пълни с различни измислици и ереси.

image 

Възрастна жена прави сатанински знак с дясната си ръка


 Вече е време да довърша с четвъртата част, както е разделен филма Исус от Назарет от 1977 г. в българската версия. Почти всички Библейски филми са въпрос на конспирация и са правени умишлено с богохулни преиначавания или дори със скрити окултни символи. Почти всички подобни филми са финансирани от окултисти и тайни поклонници на дявола. В много от филмите участват артисти масони или абсолютни грешници, които играят ролите на библейските личности.

Желаещите да имат по-точна представа за този филм могат да прочетат и другите три постинга във връзка с останалите три части от филма:

http://ernest.blog.bg/history/2013/06/04/otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleiski.1116997

http://ernest.blog.bg/history/2013/06/21/otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleiski.1122600

http://ernest.blog.bg/history/2014/04/19/-otkriite-razlikite-manipulaciite-na-hristiianskite-bibleisk.1258488

А сега да се заема с манипулациите в последната част.
По време на диспут на Синедриона различни представители дават различни мнения за Исус, а дори е прокарвана идеята, че младите не са вярващи, което е пълна глупост. Един от участниците фарисеи заявява, че трябват "нови идеи за да стигне религията до младите", но истината е, че в Израел всички са си били религиозни и религията е била сред младите. Такива невярващи младежи въобще не е имало. Никодим доста обширно говори в защита на Исус, но според Библията той само бегло се опитва да Го защити:

"Никодим, който беше един от тях, (същият, който бе ходил при Него нощем по-рано), им казва:
Нашият закон осъжда ли човека, ако първо не го изслуша и не разбере що върши?
 Те в отговор му рекоха: Да не си и ти от Галилея? Изследвай и виж, че от Галилея пророк не се издига.
И всеки отиде у дома си." (Евангелие от Йоана 7:50-53)

Един накуцващ фарисеин направо говори за това, че заради Исус има бунтове, което разбира се не отговаря на историческите събития.

Каяфа1 казва: "Ще го разпитаме подробно и ще дадем на този Исус от Назарет възможност да се защити."

image

Каиафа

Другият накуцващ фарисеин казва в 10-тата минута: "Не всяко забавяне е опасно. Знаеш какво предприеме Пилат, ако бунтовете продължат. Зера, трябва да бъде задържан още довечера."

Но истината е, че няма бунтове, но докато те се наговарят да хванат Исус с измама те самите се страхуват от бунтове сред народа и поради това се опитват да Го заловят преди празника (Пасхата):

"Тогава главните свещеници и народните старейшини се събраха в двора на първосвещеника, който се наричаше Каиафа, и наговаряха се да уловят Исуса с хитрост и да Го умъртвят, но думаха: Да не е на празника, за да не стане вълнение между народа." (Матея 26:2-5)

 Тоест нещата в разговора са извъртяни.

image


Фарисеинът, който казва, че има бунтове

По време на така наречената на български "тайна вечеря" (предпасхалната вечеря) Юда излиза и отива да предаде Исус, но във филма това не е показано и дори Юда не присъства на тази вечеря.

"Така взе и чашата подир вечерята, и рече: Тази чаша е новият завет в Моята кръв, която за вас се пролива.
Но, ето, ръката на този, който Ме предава, е с Мене на трапезата." (Лука 22:20-21)

"Исус отговори: Той е онзи, за когото ще затопя залъка и ще му го дам. И тъй, като затопи залъка, взема и го подаде на Юда Симонова Искариотски. И тогава подир залъка, сатана влезе в него; и така, Исус му каза: Каквото вършиш, върши го по-скоро. А никой от седящите на трапезата не разбра защо му рече това; защото някои мислеха, понеже Юда държеше касата, че Исус му казва: Купи каквото ни трябва за празника, или: Дай нещо на сиромасите. И тъй, като взе залъка, веднага излезе; а беше нощ." (Йоана 13:26-30)

По време на молитвата в Гетсиманската градина Исус толкова усърдно се моли, че излизат капки кръв в потта му, но във филма Исус се е подпрял на едно дърво и така е замалял, че направо подремва между моленето:

"И Той се отдели от тях колкото един хвърлей камък, и, като коленичи, молеше се, думайки:
 Отче, ако щеш, отмини Ме с тази чаша; обаче, не Моята воля, но Твоята да бъде.
 И яви Му се ангел от небето и Го укрепяваше.
 И като беше на мъка, молеше се по-усърдно; и потта Му стана като големи капки кръв, които капеха на земята. И като стана от молитвата, дойде при учениците и ги намери заспали от скръб; и рече им:
 Защо спите? Станете и молете се, за да не паднете в изкушение." (Лука 22:41-46)

 image

Замалелият и заспал Исус в Гетсиманската градина

Разбира се всички свръхестествени прояви са избегнати във филма, като примерно ангелът или това, че когато се опитват да отведат Исус, Петър отрязва ухото на слугата на Каиафа и Исус му го оправя:

"И един от тях удари слугата на първосвещеника и му отряза дясното ухо. А Исус проговори, казвайки: Оставете до тука; и допря се до ухото му и го изцели." (Лука 22:50-51)

"А Симон Петър, като имаше нож, измъкна го, удари слугата на първосвещеника, и му отсече дясното ухо; а името на слугата беше Малх. Тогава Исус рече на Петра: Тури ножа в ножницата. Чашата, която Ми даде Отец, да я не пия ли?" (Йоана 18:10-11)

След като откарват Исус във филма Юда отива при Зера и иска да присъства на разговора между първосвещеника и направо е показано, че Юда въобще не знае, че ще съдят Исус. Горкичкият Юда по случайност предал Исус и той без да знае... Но според Библията Юда предава Исус за 30 сребърника и след като започват да го съдят се разкайва и връща парите.

"Тогава един от дванадесетте, наречен Юда Искариотски отиде при първосвещениците и рече:
Какво обичате да ми дадете и аз ще ви Го предам? И те му претеглиха тридесет сребърника. И от тогава той търсеше удобен случай да им Го предаде." (Матея 26:14-16)

"А на сутринта всичките главни свещеници и народни старейшини се съвещаваха против Исуса, да Го умъртвят.
И когато Го вързаха, заведоха Го и Го предадоха на управителя Пилата. Тогава Юда, който Го беше предал, като видя, че Исус бе осъден, разкая се и върна тридесетте сребърника на главните свещеници и старейшините и каза:
Съгреших, че предадох невинна кръв. А те рекоха: Нам що ни е? Ти гледай.
И като хвърли сребърниците в храма, излезе и отиде и се обеси." (Матея 27:1-5)

Но във филма Юда не връща сребърниците в храма и след като се обесва се виждат парите под него.

 image

Сребърниците под Юда


Ето разговорът между Юда и Зера във филма:

Юда: "Зера, Зера къде е срещата с Кайафа? Трябва да съм там с Исус."

Зера: "Среща? Няма никаква среща."

Юда: "Какво?"

Зера: "Има съдебен  процес. Твоят Исус е обвинен в богохулство. Направи ни безценна услуга Юда. Посети ме когато всичко приключи."

image

Юда отива да пита за "срещата с Кайафа"

На тръгване Зера се обръща, бърка в пояса си изважда кесия с пари.

Но както вече изясних още преди да предаде Исус, Юда вече е взел парите.

 image

Зера с усмивка бърка в пояса си и в момента дъpжи парите  

 По време на съденето на Исус един от фарисеите казва: "В страната има бунт, който е предизвикан от Исус, но за който римляните ще държат нас отговорни."
Това е направено от създателите на филма, за да оневинят Синедриона и така излиза, че Исус е виновен за бунта, а от добрия Синедрион просто са взели мерки, за да спасят хората и между другото Исус просто се е превърнал в жертва на това. Разбира се някой (Йосиф Ариматейски) се намесва и изяснява, че бунтът е предизвикан от Варава. Но казаното по-горе си е казано.


image
 

Сочещият с пръст фарисеин, който говори, че имало бунт


Когато представители от Синедриона отиват при Пилат по едно време създателите на филма правят нещо като умишлена грешка. Фарисеите казват: "Нарича себе си Христос, което значи помазаник." а Пилат отговаря с усмивка: "Благодаря, но знам гръцки." В Новия завет, който е достигнал до нас от гръцки преводи е използвана думата "христос" означаващо "помазаник", но по онова време Исус не е използвал гръцката дума. Той е говорел на арамейски.

 image

Пилат казва: "Благодаря, но знам гръцки."

 В някои филми не слагат трънена корона на Исус, но в този слагат, но пък вместо киринееца Симон да носи кръста на Исус по виа Долороса, Исус сам си носи една греда вързана за ръцете му.

"А на излизане намериха един киринеец, на име Симон; него заставиха да носи кръста Му." (Матея 27:32)

"И накараха да носи кръста Му някой си Симон киринеец, баща на Александра и Руфа, който минаваше на връщане от нива." (Марко 15:21)

"И когато Го поведоха, хванаха някого си Симона киринеец, който се връщаше от нива, и сложиха на него кръста, за да го носи подир Исуса." (Лука 23:26)

В евангелие от Йоана малко по-накратко не се споменава киренееца и единствено, че Исус си е носил кръста (явно в началото Той си го е носел преди да видят киринееца Симон, който да помогне да го занесе):

"И носейки кръста Си, Той излезе на мястото, наречено Лобно, по еврейски Голгота" (Йоана 19:17)

image


Исус, който не носи кръст, но някаква греда

 image


Исус с гредата точно пред мястото за разпъване

 image

Исус, който е разпънат заедно с други двама на някаква конструкция от греди, които са завързани една за друга, но според Библията е кръст:

"А Пилат написа и надпис, който постави над Него на кръста. А писаното бе: Исус Назарянин, юдейският цар." (Йоана 19:19)

Във филма правят и още една врътка, така че Дева Мария да стане лъжкиня, както и Мария Магдалина. Римляните пазят и не пускат никой да отиде близо до кръстната конструкция. Три жени се опитват да отидат при Него. И римляните ги спират. Когато Дева Мария казва, че е майка му един войник пита: "Как ще го докажеш", но висшестоящ я пуска, а след това Мария Магдалина на въпроса: "А ти коя си?" казва: "Моля ви, аз съм от семейството." Римлянинът пита: "Вярно ли е?" А Дева Мария отговаря: "Да, тя ни е роднина".     

"А при кръста на Исуса стояха майка Му, и сестрата на майка Му, Мария Клеопова и Мария Магдалина." (Йоана 19:25)

 image

Дева Мария лъже казвайки: "Да, тя ни е роднина".


По някое време уж не пускаха хора, ама Йоан също отива при кръста. А Исус учудващо казва: "Йоане, ето майка ти.?". След кратка пауза Исус добавя: "Жено, ето сина ти." Целта на тези измислени думи е да предизвикат объркване.

 image

 Йоан и Дева Мария под кръста

 

След като Исус издъхва във филма следват гръмотевици и започва да вали дъжд, но според Новия завет положението е доста по-различно. Завесата на Храма сама се раздира, има земетресение и тъмнина.

image

Свалят тялото на Исус в дъжда
 

"И, ето, завесата на храма се раздра на две от горе до долу, земята се разтресе, скалите се разпукаха,
гробовете се разтвориха и много тела на починалите светии бяха възкресени, (които, като излязоха от гробовете след Неговото възкресение, влязоха в светия град, и се явиха на мнозина). А стотникът и ония, които заедно с него пазеха Исуса, като видяха земетресението и всичко що стана, уплашиха се твърде много, и думаха: Наистина тоя беше Син на Бога."(Матея 27:51-54)

"Беше вече около шестия час, и настана мрак по цялата земя до деветия час; и потъмня слънцето, и храмовата завеса се раздра през средата. Исус, като извика с висок глас, рече: Отче! в Твоите ръце предавам духа Си. И това като каза, издъхна." (Лука 23:44-46)

Когато Исус възкръсва и Мария Магдалена е първата видяла го и отива при другите ученици те не й повярват и дори един във филма се осмелява да каже: "Женски фантазии". Според Библията те също не й повярват:

"Тя отиде и извести на тия, които бяха Го придружавали, и които Го жалееха и плачеха. Но те, като чуха, че бил жив, и че тя Го видяла, не повярваха." (Марко 16:10-11)

-------------------------

1 Йосиф Каяфа (или Каиафа) е първосвещеникът в Израел по онова време:

"А тия, които бяха хванали Исуса, заведоха Го при първосвещеника Каиафа, където бяха събрани книжниците и старейшините." (Матея 26:57)

"Един пък от тях, на име Каиафа, който нея година беше първосвещеник, им рече: вие нищо не знаете, нито помисляте, че за нас е по-добре един човек да умре за народа, отколкото цял народ да погине." (Йоана 11:49-50)




Гласувай:
0



Следващ постинг
Предишен постинг

Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: ernest
Категория: История
Прочетен: 2665174
Постинги: 576
Коментари: 1166
Гласове: 1228
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031